Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Anonymitetstjänst?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20

    Anonymitetstjänst?

    Ja, så här på 1a april kan man ju fråga sig vilken anonymitetstjänst som är att rekommendera? Finns ju en uppsjö.. Förslag på ngn smidig som inte är alltför bökig att ta till sig?

    Använder själv Mikrotorrent om det gör ngn skillnad....

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Ipredator .. Men dne kostar 50 kr månaden Annars bara att byta ip

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ett annat relativt enkelt sätt är att kryptera hårddisken och hålla på, då blir det bra mycket svårare för dom att bevisa att det var just du... om du dessutom har ett trådat nätverk och inte trådlöst kan dom inte dömma dig egentligen, för du kan juh liksom inte se till att dina grannar inte kan sno ditt internet om du har trådat!

    den här tråden hör egentligen inte hemma i den här delen av forumet alls, den ska ligga under "fritt forum" då den inte behandlar något ämne som är direkt relevant till Xbox 360 som den här delen handlar om...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    frågan är hur långt en skärmdump kommer räcka i rätten, förlitar dom sig på det så kommer folk kunna stämma andra hej vilt eftersom de är så lätta att förfalska. en skärmdump är lika pålitlig som att rita en gubbe i paint som snor din bil och sen få den personen i fråga dömd för det.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    133
    Respekt
    22
    Det enda man kan göra nu och vänta på några åtal och domar så att man vet vad praxis blir.....
    XBOX v 1.4
    X-bit, Xecuter 2.4979.06 bios, 120gb, XBMC Dash

    Nintendo Wii
    WiiKey2

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av warp Visa Inlägg
    Det enda man kan göra nu och vänta på några åtal och domar så att man vet vad praxis blir.....
    Jo det kommer att bli intressant och se vad som kommer att bli gällande prejudikat ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Jo det kommer att bli intressant och se vad som kommer att bli gällande prejudikat ...
    Jag kommer köra från Dold.se. Kostar 49:-mån.
    Denna kryptering kommer jag att använda, Kryptera hårddisken
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Jag kommer köra från Dold.se. Kostar 49:-mån.
    Denna kryptering kommer jag att använda, Kryptera hårddisken
    men fungerar Dold.se även för torrents etc? är det inte bara för när man surfar... dessutom strider du mot reglerna om du använder deras tjänst för att utföra olagliga handlingar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    men fungerar Dold.se även för torrents etc? är det inte bara för när man surfar... dessutom strider du mot reglerna om du använder deras tjänst för att utföra olagliga handlingar
    Ja, det gäller ju att inte bryta mot någons regler när man är ute efter att utföra olagliga handlingar...............
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    men fungerar Dold.se även för torrents etc? är det inte bara för när man surfar... dessutom strider du mot reglerna om du använder deras tjänst för att utföra olagliga handlingar
    Japp det gör det =)
    Detta är juh också bra
    "Vårt system skyddas av svensk lagstiftning, med en av världens starkaste skydd för integritet och värn om privatlivet. Vi kommer endast att lämna ut trafikdata i de fall då brottsmisstanke föreligger med straffskala på minst två år, och endast då våra advokater ger sitt godkännande, i enlighet med svensk lag. I alla anda fall lämnar vi inte ut någon data."

    Regler & regler. Den bryter vi juh redan när vi tankar hem..
    Vilken tjänst ska man köra med då om man nu inte ska strida mot reglerna?
    Last edited by Greim; 2009-04-06 at 22:21.
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    49
    Respekt
    21
    Jag kör med strongvpn, funkar kalas.
    Obetydlig fartsänkning(ADSL 24/2,5) och massor av olika servrar att använda sig av.
    Mycket proffessionellt upplägg på deras tjänst, väldigt nöjd än så länge.
    http://www.strongvpn.com/
    Last edited by Caper; 2009-04-07 at 20:52.

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    http://www.mullvad.net/
    synd dom bara har 50 GB trafikkvota?
    Men annars ingen skillnad på hastighet osv.
    Funkar kanon =)
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Det enda jag kan rekommendera är att kryptera HD:n och då gärna på hårdvarunivå som Maxtor har nån modell med ... Att använda nån Anonymitets tjänst är inte att taänka på då man i de flesta fall måste använda deras bandbredd och då blir det inte kul ... Lägg till till alla extra som kommer att vilja använda tjänsterna ... Herregud deras servrar kommer gå på knä ... Som sagt kryptera HD:n och var beredd på att det är ytterst liten risk du åker dit ... Och en till sak att starkt påpeka är att fildelning är ett brott och stöld av nåt någon annan skapat ... Och då påstå bla.bla att fildelning är en rättighet och information vill vara fri är BULLSHIT!!! Fildela på säger jag bara det kommer jag fortsätta göra ... Men kom fan inte och påstå att det är en rättighet .
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Det är ett privilegium.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Det enda jag kan rekommendera är att kryptera HD:n och då gärna på hårdvarunivå som Maxtor har nån modell med ... Att använda nån Anonymitets tjänst är inte att taänka på då man i de flesta fall måste använda deras bandbredd och då blir det inte kul ... Lägg till till alla extra som kommer att vilja använda tjänsterna ... Herregud deras servrar kommer gå på knä ... Som sagt kryptera HD:n och var beredd på att det är ytterst liten risk du åker dit ... Och en till sak att starkt påpeka är att fildelning är ett brott och stöld av nåt någon annan skapat ... Och då påstå bla.bla att fildelning är en rättighet och information vill vara fri är BULLSHIT!!! Fildela på säger jag bara det kommer jag fortsätta göra ... Men kom fan inte och påstå att det är en rättighet .
    Jag håller nästan med i det du säger.
    Bandbredden på mullvad är det inget fel på men som jag skrev ovan att dom har ganska lite GB i trafikvot än så länge så det är det enda minus, annars funkar allt kalas. Jag har samma hastighet som jag hade innan även fast jag kör genom Mullvad. Sen så kommer dom väll utöka servrerna bl.a. så risken är juh större att det kommer funka mer smärtfritt.
    Men å andra sidan så tror jag risken är ganska liten att bli upptäckt angående fildelning så men man vill väll vara extra säker och då är juh anonymitets tjänsterna väldigt bra.

    Kan du nått om kryptera HDDn? Isf vet du om denna är värt att köra med? Har du nått program att rekomendera som du använder själv? om du nu gör det..
    Kryptera hårddisken
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Tror ni The Piratebay kommer lyckas att överklaga domen??

  17. #17
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Tror ni The Piratebay kommer lyckas att överklaga domen??
    Vadå lyckas??? Det kommer att gå genom alla instanser som är möjliga och då kanske vi får ett otrevligt prejudikat i slutändan som inte alls gynnar oss ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  18. #18
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    En hel del andra har följt Bahnhofs...

    http://integrity.st

    Där ser ni vilka som är anslutna!

    Sen kan man diskutera vilt hur pass bra det är att operatörerna slopar all kundinfo när det gäller tungt kriminella, terrorister, pedofiler osv...
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •