Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Angående banning

Registrerade
    Apr 2009
    Respekt
    0

Angående banning

Hej!

Jag har precis införskaffat en 360 som är flashad. Jag kopierade in Vegas 2 på hårddisken innan jag hade koll på ABGX och kollade därför den ej innan (vilket jag gjorde nu och releasen hade många fel som autofixades).

Min fråga är.. Jag har inte varit ute på Live någongång på den men funderar på att gå ut nu. Räcker det att jag har tagit bort den gamla Vegas 2 från hårddisken och aldrig spelat det med Live för att nu kopiera över den autofixade för att vara säkert för eventuell banning?

Någon som har koll?

Mvh Blaazer

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av blaazer Visa Inlägg
    Hej!

Jag har precis införskaffat en 360 som är flashad. Jag kopierade in Vegas 2 på hårddisken innan jag hade koll på ABGX och kollade därför den ej innan (vilket jag gjorde nu och releasen hade många fel som autofixades).

Min fråga är.. Jag har inte varit ute på Live någongång på den men funderar på att gå ut nu. Räcker det att jag har tagit bort den gamla Vegas 2 från hårddisken och aldrig spelat det med Live för att nu kopiera över den autofixade för att vara säkert för eventuell banning?

Någon som har koll?

Mvh Blaazer
    ja, sålänge du inte spelat med den dåliga backupen på live innan så är det lugnt. bara radera gammal installation och lägga in den nya.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Är det inte så att informationen om felaktiga spel sparas på ett inbyggt minne i xboxen som sedan skickas ut till MS när den ansluts till Live?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av N1lle Visa Inlägg
    Är det inte så att informationen om felaktiga spel sparas på ett inbyggt minne i xboxen som sedan skickas ut till MS när den ansluts till Live?
    troligen inte, ingen vet, men vad man kan se idag så är så inte fallet och denna info baseras på info från forum/irc. log ryktena uppstod från en tid då man inte visste om "bad stealth". nu vet vi mer och så länge du inte är uppkopplad med en dålig backup på live (ej verifierad med abgx360) så är du säker. du kan även lira overiferade backuper (abgx360) då du inte är inloggad mot live utan att vara i riskzonen för ban. de som säger annat ska du kolla upp vad de får den faktan ifrån, för i det stora hela så har loggar inget med bans att göra utan det är stealth som är det avgörande, dvs bra backuper = abgx360 success = säkert för live.

jag kan inte svara för alla.. men jag skiter i i datum på boxen.. spelar med blandade datum.. oftast original datum 2005 (vissa menar att ändra datum på box hindrar ban, detta är fel eftersom liveservrarna har rätta tiden inte din box), spelar endast live med verifierade backuper, spelar overiferade offline, är inte bannad, har gjort detta länge, nej ni får inte min gamertag, aldrig!
    Last edited by int21; 2009-04-01 at 23:07.

Liknande diskussioner

1. 3 frågor angående M3 REAL Perfect
    By brox in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 14:58
  2. Angående batteriet i GBA expansion pack
    By Petrol in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 16:17
  3. Banning vid spoofning
    By ljungkullen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-08-26, 00:13
  4. frågor angående val av skivor!
    By wiidii in forum Nintendo WII - Allmänt