Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Wii USB Loader...

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    19

    Wii USB Loader...

    Ville bara pointera att ett nytt hack/program har hittat ut på nätet..

    Gör det möjligt att dumpa och starta spel från USB enheter (Hårddiskar pinnar etc. på max 512gig...)

    Själva programmet rippar ner det till usb enheten när du sätter i en skiva, eller så använder du windows programmet för att rippa ner dina isos till usb enheten.

    Det var för mig lite strul att få till det. Men nu flyter det på... Har dock "bara" en 16 gigs pinne över som jag leker med. Men ser stabilt ut för tillfället. Inga fler skivor i Wiit som det ser ut

    Sen scrubbar den automatiskt spelen när den lägger dem på usb enheten vilket gör att man får plats med en hel del mer än vad man trodde från början Har nu 6 spel på en 16 giggare.... Och ca 2 gig "ledigt"

    USB Loader... Kolla upp programmet på er "lokala" filsait eller gbatemp.net

    Bjerlk

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Tja Bjerlk!

    Jag har aldrig varit intresserad av homebrew tills nu. Jag sitter på 3.2E och har aldrig använt twilight hack eller homebrew channel. Jag har läst i några dagar guider osv, men rädslan för ev. risk för brickning känns det hela lite svårare att testa sig fram.

    Är det något man skall vara rädd för? Eller handlar det mer om oaktsamhet eller kan slumpen avgöra?
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
    Tja Bjerlk!

    Jag har aldrig varit intresserad av homebrew tills nu. Jag sitter på 3.2E och har aldrig använt twilight hack eller homebrew channel. Jag har läst i några dagar guider osv, men rädslan för ev. risk för brickning känns det hela lite svårare att testa sig fram.

    Är det något man skall vara rädd för? Eller handlar det mer om oaktsamhet eller kan slumpen avgöra?
    Använder du sunt förnuft och läser på ordentligt före du agerar så är det nog lungt ... Det finns alltid en risk att nåt strular men det är inte nåt man bör nojja upp sig för ... Man kan ju pli påkörd när man går utanför dörren men risken är väl inte sådär jättestor ... GO 4 IT!! Homebrew är alltid kul ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Använder du sunt förnuft och läser på ordentligt före du agerar så är det nog lungt ... Det finns alltid en risk att nåt strular men det är inte nåt man bör nojja upp sig för ... Man kan ju pli påkörd när man går utanför dörren men risken är väl inte sådär jättestor ... GO 4 IT!! Homebrew är alltid kul ...
    Homebrew tillför onekligen det lilla extra till wiiet. Men samtidigt blir man aktsam när man läser att flera gång på gång har råkat ut för brickning, t.ex. Waninkoko 4.0 installer som jag har läst flera har gått snett.

    Vad jag har förstått är att Twilight Hack och installering av Homebrew channel är så gott som riskfritt. Men när man ska installera ev. custom IOS finns risken. Har ni uppdaterat till 4.0 och isåfall hur? Genom Nintendo update (network) eller genom en homebrew installer?

    Som sagt, jag har inte ens börjat med twilight hack ännu så jag vill bara föra en diskussion mellan er som har bättre erfarenhet och lära mig för att unvika att gå i en "fälla".
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    19
    Jag installerade iofs en custom IOS för att få till min usb enhet....
    Men det är för att jag fortfarande kör 3.2

    Förutom det så var det ju "bara" att lägg ain USB loader kanalen och sen var det bara till att köra....

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    156
    Respekt
    19
    Tjena! Sitter nu med USB Loader 1.1 Funkar klockrent..

    Har bara ett problem, att ja inte kan rippa spelen från skiva med usb loadern.

    Han hittar skivan, de står vilket spel det e , men procenten fasnar på 0 och varken dvd spelaren eller USB HDD laddar. Någon som har samma fel?

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    19
    Jo det verkar vara så på vissa spel.. eller spelare...

    Jag kringgick problemet genom att göra allt i windows. Se dock till att köra progget i administratörsläge för att det ska funka i vista Bråkade med progget en dag innan jag insåg det...

    Men nu så har man 120gig på en sdisk full med spel.... Och än har jag inte sett något spel som inte fungerar... (Förutom Metroid Prime som behöver EN skiva i. Oväsäntligt vilken dock)

    Bjerlk

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    156
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
    Jo det verkar vara så på vissa spel.. eller spelare...

    Jag kringgick problemet genom att göra allt i windows. Se dock till att köra progget i administratörsläge för att det ska funka i vista Bråkade med progget en dag innan jag insåg det...

    Men nu så har man 120gig på en sdisk full med spel.... Och än har jag inte sett något spel som inte fungerar... (Förutom Metroid Prime som behöver EN skiva i. Oväsäntligt vilken dock)

    Bjerlk
    Tack för snabbt svar!

    Vad menar du med " kör programet i windows " ?
    Kan man göra samma "ripp" från datorn ist?

    Kan du vara snäll o säga hur? Vilket program behöver ja o hur gör ja.

    Alltså sätta i den brända skrivan i datan o rippa lika snabbt som den rippar i wiin?

    Våre klockrent om de gick, ingen lust att tanka ner alla spel igen

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    156
    Respekt
    19
    Läste nu att det gick göra iso med imgburn o nero nu på redan brända skivor, att man bara behöver rawdump på orginal spel? E det så du dumpar spelen från skiva sen skickar in i HDD via windows?

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    19
    *cough*
    Allal mina orginal lägger jag in med usb loadern i kanalen direkt.
    *cough*

    "en kompis till mig som jag knappt känner", lägger in iso-filerna direkt efter att han har tagit hem en "legal" backupkopia av spelen han "äger"...

    SOm jag vet så har han 200gig med backuper för att hans barn är så klåfingriga att dom går sönder hela tiden... Men nu är han glad när allt ligger på disk och dvd är ett minne blott....

    Just nu hoppas han dock på att det ska bli möjligt att köra avi och dvd filer från samma disk och ha en ftp klient direkt eller liknande... Sen ska det nog vara grönt hela livet

    Bjerlk

    p.s. Det krävs en speciell läsare för att kunna läsa Wii skivor och rippa ner till iso. OM du har den så går det. Men jag tvivlar... D.S.

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    156
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
    *cough*
    Allal mina orginal lägger jag in med usb loadern i kanalen direkt.
    *cough*

    "en kompis till mig som jag knappt känner", lägger in iso-filerna direkt efter att han har tagit hem en "legal" backupkopia av spelen han "äger"...

    SOm jag vet så har han 200gig med backuper för att hans barn är så klåfingriga att dom går sönder hela tiden... Men nu är han glad när allt ligger på disk och dvd är ett minne blott....

    Just nu hoppas han dock på att det ska bli möjligt att köra avi och dvd filer från samma disk och ha en ftp klient direkt eller liknande... Sen ska det nog vara grönt hela livet

    Bjerlk

    p.s. Det krävs en speciell läsare för att kunna läsa Wii skivor och rippa ner till iso. OM du har den så går det. Men jag tvivlar... D.S.

    OKej.. Ja använde mig av imgburn för att rippa ner mina spel, sedan in i hdd, fungera klockrent!

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    19
    kanon!!

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Hur bra fungerar USB loader då? Läste på nätet att flera spel kan ha problem men de som fungerar då? Kan ni spela i flera timmar utan att det händer något problem?

    EDIT: En till fråga, ang. VC och WiiWare. Kan man köra USA VC och WiiWare utan problem på en PAL maskin?
    Last edited by Lillejan; 2009-04-07 at 22:41.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    19
    Enda spelet som jag har haft problem med är Sam and max season 1. Men jag har bara testat ett 10 tal...

    VC och WiiWare är inte alltid 100% säkra... Tror att det finns nån brickblocker eller i varje fall ntsc till pal program av något sleg...

    Bjerlk

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
    Enda spelet som jag har haft problem med är Sam and max season 1. Men jag har bara testat ett 10 tal...

    VC och WiiWare är inte alltid 100% säkra... Tror att det finns nån brickblocker eller i varje fall ntsc till pal program av något sleg...

    Bjerlk
    Ok, men du har bara kört PAL wads då? För jag tycker utbudet av pal wads är förskräckligt lite tillskillnad från NTSC. T.ex. saknar jag en officiell PAL Secret of Mana wad.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
    Enda spelet som jag har haft problem med är Sam and max season 1. Men jag har bara testat ett 10 tal...

    VC och WiiWare är inte alltid 100% säkra... Tror att det finns nån brickblocker eller i varje fall ntsc till pal program av något sleg...

    Bjerlk

    Japp det heter Wiibrickblocker. Mer info nedanför.


    WiiBrickBlocker hindrar NTSC spel från att bricka ditt Wii . Använd denna patch innan du bränner ett NTSC spel så behöver du aldrig oroa dig. Ni kan lika bra köra det på PAL,

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    19
    Jo, men det var inte det frågan var. Den frågan var angående VC och Wiiware wads...

    Och där är jag lite mer osäker, men har för mig att det fanns något progg där med....

    Bjerlk

    (PÅ ntorrents och liknande har jag hört det finns hela collections av vc spel...)

Liknande diskussioner

  1. Wii ISO loader
    By ozzi_ag in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 14:36
  2. Softmodda ditt wii fungerande Beta finns nu
    By nimrath in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 05:44
  3. Hur gör jag för att lyckas bricka mitt Wii?
    By PrinsBertil in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 13:00
  4. HDLoader på PStwo!!
    By Zapata in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-03-29, 17:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •