Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Rrod

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16

    Rrod

    Tjo...

    Förra veckan började min FALCON rödringa efter att jag varit hos en kompis o spelat...
    Det räckte med en omstart o sen fungerade den hyffsat bra :P.. bilden frös ett par gånger och den fick rrod igen, fast en vanlig omstart fixade de :P

    Tills idag:O.... nu har min box gett upp o startar inte alls längre.... har spammat startknappen i en kvart ungefär. (xD)

    Den har en flashad BENQ drive och garantiklisterlappen är helt förstörd...

    Vad ska jag göra?
    Är http://www.psxcare.com/product.php?xProd=793&xSec=89 ett bra alternativ? :P
    Finns det några guider på hur jag kan laga det själv?


    btw.... den började rödringa efter en update... det var bara en slump va? :P

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Att en FALCON går sönder känns inte så jätte bra precis. Min Falcon krets xbox 360 gick också sönder nyligen. Jag som trodde att Microsoft hade börjat lära sig av sina misstag....

    Har du ringt Xbox support än?

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    har inte ringt supporten.... fast dom kommer väl inte vara så sugna på att hjälpa mig när den är flashad? : /

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Men det vet ju inte de om du inte säger det eller hur

    Jag antar att din xbox inte är bannad från live, isåfall skaffar du dig en Microsoft garanti sigill och sätter det under faceplaten och skickar iväg den till Tyskland. Efter du har ringt support förstås.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    ok.. låter bra ...

    men... det är lite småmärken på baksidan efter att jag öppna den.. tror du att det är något de bryr sig om? :P

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av erklan Visa Inlägg
    ok.. låter bra ...

    men... det är lite småmärken på baksidan efter att jag öppna den.. tror du att det är något de bryr sig om? :P
    lämna in den hos oss för återställning så kan vi kanske fixa till det åt dig, då sätter vi dit ett nytt MS Sigill och orig FW i spelaren...

    pris på detta:

    500:- om den är flashad hos oss (du får då 500:- till godo vid återflashning)

    700:- om den INTE är flashad hos oss (du får då 500:- till godo vid återflashing)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    lämna in den hos oss för återställning så kan vi kanske fixa till det åt dig, då sätter vi dit ett nytt MS Sigill och orig FW i spelaren...

    pris på detta:

    500:- om den är flashad hos oss (du får då 500:- till godo vid återflashning)

    700:- om den INTE är flashad hos oss (du får då 500:- till godo vid återflashing)
    Låter skitbra , ska tänka på de

    Kan man laga det själv annars? är van vid att pilla i datorer o liknande :P,
    skulle något gå fel så får jag säkert hjälp av min elektroniklärare :P

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Är BENQ läsaren din orginal läsare?
    Om du har spoofat läsare måste du byta tillbaka till din gamla.

    RROD kittet fungerar kanske i 1 - 3 månader innan boxen är helt förstörd.

    Jag skulle rekomendera att du fixar ett nytt garanti klistermärke. Det kanske går på 100 - 200kr.

    Jag köpte min xbox hos gamestop och min dvd läsare fugerade inte som den skulle. Så jag gick till butiken och lämnade in min söndriga xbox som var flashad och fick en ny.

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    Läsaren är original till boxen

    "RROD kittet fungerar kanske i 1 - 3 månader innan boxen är helt förstörd."
    ok... varför då? :S

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    Har följt stegen här nu
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=29160
    och får fram koden 0010, alltså överhettning :P...

    är det till någon hjälp? :P

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Skicka in till MS =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av erklan Visa Inlägg
    Låter skitbra , ska tänka på de

    Kan man laga det själv annars? är van vid att pilla i datorer o liknande :P,
    skulle något gå fel så får jag säkert hjälp av min elektroniklärare :P

    (så en liten mitt i tråden svar)

    har du nånsin värmt-om en ytmonterad processor ?

    och falcon.. återställ, värm om plasten(rekommenderat att be penisdragonen om hjälp där på arbetstid) eller köp en fin underdel / överdel flytta lite lappar .. på me garanti sigill å slängiväg till ms ..
    förutsatt att de vill ta mot din ;D

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av mmmmmm Visa Inlägg
    Är BENQ läsaren din orginal läsare?
    Om du har spoofat läsare måste du byta tillbaka till din gamla.

    RROD kittet fungerar kanske i 1 - 3 månader innan boxen är helt förstörd.

    Jag skulle rekomendera att du fixar ett nytt garanti klistermärke. Det kanske går på 100 - 200kr.

    Jag köpte min xbox hos gamestop och min dvd läsare fugerade inte som den skulle. Så jag gick till butiken och lämnade in min söndriga xbox som var flashad och fick en ny.

    Vart får du din fakta ang rrod kittet ifrån?
    Jag har lagat flera boxar med att byta ut fästet och lägga på en kvalitets kylpasta, tex min egen rrod box är inne på andra året utan strul efter det.
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av BadRuby Visa Inlägg
    Vart får du din fakta ang rrod kittet ifrån?
    Jag har lagat flera boxar med att byta ut fästet och lägga på en kvalitets kylpasta, tex min egen rrod box är inne på andra året utan strul efter det.
    Vårt RROD kit vi säljer i Webshoppen hjälper bara mot överhettade minnesmoduler.
    Många fall så måste man lödao m de utmonterade proceccorerna o det hjälper inte de kitten alls mot.
    O i vissa sällsynta fall räcker det med att glutta på ny kylpasta men inte alltid

    Vi brukar släcka fyra fem felkoder med vår reparation.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av psytroll Visa Inlägg
    (så en liten mitt i tråden svar)

    har du nånsin värmt-om en ytmonterad processor ?
    HAHA nää inte precis xD hade inte tänkt att försöka mig på de heller ^^ tänkte mer på om de fanns nåt enkelt man kunde fixa själv

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vårt RROD kit vi säljer i Webshoppen hjälper bara mot överhettade minnesmoduler.
    Många fall så måste man lödao m de utmonterade proceccorerna o det hjälper inte de kitten alls mot.
    O i vissa sällsynta fall räcker det med att glutta på ny kylpasta men inte alltid

    Vi brukar släcka fyra fem felkoder med vår reparation.
    ok ... jag har gjort dendär felkods grejen med att hålla inne syncknappen o trycka på eject.... men jag får olika koder varje gång :S 0000, 0101,0010, fast oftast 0010 :S...

    vad kan de bero på? xD

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det kan bero på att du trycker för fort på eject knappen eller något... eller också att det finns flera olika fel i boxen... att du fått "0000" är ingen felkod alls... det betyder att du inte gjort rätt

    men bästa du kan göra är att återställa boxen till orginal skick och skicka in till MS om du har garanti kvar, annars blir det till att köpa en ny box
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vårt RROD kit vi säljer i Webshoppen hjälper bara mot överhettade minnesmoduler.
    Många fall så måste man lödao m de utmonterade proceccorerna o det hjälper inte de kitten alls mot.
    O i vissa sällsynta fall räcker det med att glutta på ny kylpasta men inte alltid

    Vi brukar släcka fyra fem felkoder med vår reparation.

    Ja fast kylpastan lägger jag ju bara på när jag ändå är där och bökar runt, som sagt byta ut x-clamen mot ordentliga m5or med insektsnyckel har och sen hetta upp hela kalaset innan man drar åt skruvarna för kung och fosterland har hjälp i alla mina fall iaf.
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    Fixade det själv....

    tog bort den torra kylpstan från GPUn och la på ny... sen satta jag brickor på x clamsen så den spände åt som inihelvete :P

Liknande diskussioner

  1. Frågor ang garantiärende för RROD hos MS!
    By AdrofleXx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-14, 03:12
  2. RROD Key problem
    By Mikael71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 08:08
  3. RROD Fix
    By fowley86 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-05, 00:36
  4. Andra boxen med RROD, vad göra?
    By xasthur in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 16:48
  5. Förebygga RROD?
    By KikkomaN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 15:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •