Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: comhem o netgear öppna portar

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20

    comhem o netgear öppna portar

    jag har ett mkt irriterande problem, och behöver hjälp från någon som löst liknande problem, eller allmänt är en riktigt jäkel på allt vad nätverk/routrar osv heter,

    jag har comhem som leverantör, från dom har jag fått ett modem/router, som jag inte vill använda som annat än modem, men så mkt har jag fått fram att jag ska använda mig av något som heter DMZ för att bara skicka vidare all trafik, men här börjar frågorna, vilket ip ska jag ha som dmz?. och sen vidare, vilka ip ska jag ha anget som server ip o allt vad det heter i netgear routern när jag väl har rätt DMZ, har fått det att funka med statiskt ip och öppna portar förr, men blir inte riktigt klok på det nu när jag har comhems grejer i lyan dessutom...

    fråga gärna om det är något ni inte förstår, eller om ni vill veta mer specificerat ett visst steg jag har trubbel med
    Mvh/ Daniel

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag har samma problem själv, har bråkat som fan med supporten anående detta, dom skickade mig vidare till tillverkaren av modemet efter 1½ veckas konversationer!!! >_< och dom svarar inte alls... -.- om du lyckas hitta en lösning får du gärna tala om för mig hur du gjorde

    anledningen till att jag vill byta ut modemet till vanligt modem och använda egen router är för att modemet crashar när jag försöker mig på att använda "fjärrhjälp" o.O förut stannade det upp, numera startar det om av sig själv :S
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    förresten, vad är det för modem du har?

    Scientific Atlanta
    EPC2434

    eller något annat modem?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    heeelt korrekt, det är ett sådant jag sitter på, klantigt att inte delge alla informationen! :P

    snälla lös detta åt mä, om det går, jag seedar såååå segt utan öppna portar, o jag vill inte bli bannad på grund av dålig ratio..

Liknande diskussioner

  1. Hur man flashar nästan allting på 3.03 OE & 3.10 OE
    By Nicla7 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 16:45
  2. Hjälp att öppna ett wii
    By Narutikai in forum Chatta i våra live chatkananaler på IRC (QuakeNet och EFNET, kanal #PSXCARE)
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-28, 13:17
  3. Öppna 360
    By Tr3v in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-04, 22:21
  4. Se ifall man har en V79 utan att öppna 360?
    By MaCRo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 15:02
  5. Öppna port i barndvägg
    By Henke_Bergström in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 21:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •