Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Backup spel problem hjälp

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0

Backup spel problem hjälp

Hej!

Jag har en ny xbox360 som har en lite on drive som är flashad med ixtreme 1.51.
    Tyvär har jag ett problem när jag spelar brända spel på den.

Lite on läsaren har en tendens att byta läsningshastighet medans jag spelar och jag för upp disc unreadable lite då och då.

Jag kan spela orginal spel utan de här problemen och jag har testat mina brända spel på en samsung m28 och en hitachi läsare och spelen fungerar utan problem.

Jag har testat att byta dvd läsare till en annan lite on drive men det e samma sak.

Jag bränner mina spel med IMGBURN / bränner i 2.4x / Använder en Pioneer 112-D.

Kan det vara min pioneer 112-d brännare som är problemet?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Vad använder du för skivor?

*edit:*
    Dåliga skivor är ett vanligt problem med "clean disk" syndromet... kör du på verbatim så är det mer troligt att det är brännaren som antingen inte klarar av att bränna rätt i 2.4x hastighet eller så är den helt enkelt trött och sliten...
    Last edited by Swizzy; 2009-04-02 at 22:56.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0
    Jag använder mig av verbatim.

Det jag inte förstår är hur spelen fungerar på andra xboxar med äldre xbox 360 läsare felfritt.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    det kan vara din brännare som du säger... jag förstår det inte heller, men som pendragon brukar säga... olika lasrar tycker om olika media etc... din liteon kanske inte tycker om bränningen som din brännare gör... prova med att uppdatera firmware och bränning i 4x istället... kanske hjälper dig något...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Har liknande "problem" bara att alla spel funkar perfekt på min benq , men 1/4 får "unreadable disc" på polarnas hitatchi och lite-on. Nej jag använder inget annat än Verbatim är nog läsaren fel.

Tips på nån billig o bra extern ?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Billig och bra brännare menar du? Samsung SE-S224Q är relativt billig och riktigt bra

men jag tror att det antingen är att din liteon inte tycker om bränningarna från brännaren, eller så mår din liteon inte någe bra
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. D2pro2 problem med spel?
    By Endombed in forum Nintendo WII - D2CKEY
    Senaste inlägg: 2008-09-26, 18:30
  2. Hjälp! problem med FTP överföringar
    By Cerpa in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 13:22
  3. Problem med spel från Playstation Store
    By Undenius in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 01:30
  4. Inlägg: 0