Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Bränd Lite-ON

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Bränd Lite-ON

    Hej!

    Lyckades idag med det som inte får hända!

    Plockade ur keyn ur Lite-On, gjorde iordning firmware, flashade... Jajjamen klart och betalt!

    Skruvade ihop allting igen och stoppar i Xbox, RROD... hmmm..

    Slänger ut läsaren och kopplar in till Connectivity igen och det ryker till, tänker vad i helvete... Kopplar loss läsaren, kollar runt men ser inget, slänger in den igen och den går att öppna och stänga och inga problem.

    Slänger i den i xboxet igen och märker att fortfarande RROD samt att det ryker, öppnar upp den igen och ser då att en IC krets vid själva hålet man använder proben i har bränt, vet inte hur... (Jag var nogrann att sätta strömkabeln åt rätt håll) men det måste varit när jag skruvade på skalet till läsaren igen för det var någon konstig gummigrej där som antagligen hade mekkat till någonting... Vet inte riktigt...

    Iaf... Hur gör jag nu? Visst går det t.ex. att köpa en Samsung eller annan läsare och spoofa den med keyn och allting från min Lite-ON?

    Jag är förövrigt kass på att söka i forum så om någon kunde länka en guide för hur man gör så vore jag grymt tacksam.

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Det var då en jävla tur att du hade plockat ur KEYn ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    ja du kan köpa en samsung, och spoofa den som liteon...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Smiiid... Men vad rekommenderas? Om jag får tag på en billig Lite-ON eller att köpa en Samsung?

    Samt om jag ska spoofa den, finns det någon klockren guide på hur?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Liteon är juh en bättre spelare än samsung, men att få tag på en billig liteon som är till 360 är då INTE lätt, jag har själv letat efter en liteon läsare men inte hittat

    vad gäller guide så vet jag inte om det finns, men jag kan skriva ihop en liten guide där du använder dig av Maximus FWToolbox =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Okej, ska se med polarn för han beställde ett xbox och fick förmodligen med en spoofad samsung samt att han även fick med original läsaren, förmodligen Lite-ON, kanske kan köpa hans Lite-ON rakt av och bara flasha in keyn.

    Vore grymt schysst om du kunde slänga ihop en liten guide

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av RedUlf Visa Inlägg
    Okej, ska se med polarn för han beställde ett xbox och fick förmodligen med en spoofad samsung samt att han även fick med original läsaren, förmodligen Lite-ON, kanske kan köpa hans Lite-ON rakt av och bara flasha in keyn.

    Vore grymt schysst om du kunde slänga ihop en liten guide
    ska bara fixa till bilderna lite efter en installation av Photoshop, har inte gjort det sedan jag senast installerade om windows i veckan tar några minuter...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Du kommer behöva FW toolbox, har lagt upp den senaster versionen här: http://rapidshare.de/files/46502548/...-v4.8.rar.html

    såhär går du till väga för att spoofa driven

    1. öppna Firmwaretoolbox och lägg till firmwaren vi ska kopiera nyckeln från genom att trycka på den röd markerade knappen på bilden nedan, kopiera sedan nyckeln genom att markera den höger klicka och trycka på den grön markerade texten (kopiera) spara den sedan i wordpad/anteckningar eller vad som helst så du slipper bli av med den om du skulle kopiera något annat senare

    allt detta enligt bilden nedan:


    2. nu ska du öppna den nya firmwaren som du ska lägga in nyckeln i enligt stegen ovan, och klistra in nyckeln istället för att kopiera sedan trycka på den blå markerade knappen

    3. nu ska du då spoofa firmwaren det gör du genom att först gå in på menyn "tools" sedan trycka på den rödmarkerade texten på bilden nedan (Spoof firmware)



    4. sedan väljer du vilken spelare du vill att den ska spoofas som (bilderna visar Samsung MS25 spoof, tog dom från när jag visade en annan här på forumet hur man ska göra via msn) men du väljer den rödmarkerade på bilden nedan (klicka på den) sedan väljer du "apply spoof" längst ner i rutan



    5. du kommer nu få upp en ruta som ser ut någonting i stil med den här:

    [/img]http://i171.photobucket.com/albums/u293/Vampire_swizzy/Forum/Bild4.jpg[/img]

    klicka bara på OK

    6. om du gjort rätt bör det se ut någonting såhär:



    men i ditt fall blir det självklart Liteon istället för MS25

    efter alla dom här stegen är det bara att flasha in den nya firmwaren

    hoppas du förstår dig på guiden

    *edit: la till länk till FW toolbox och fixade till lite i toppen/botten av guiden*
    Last edited by Swizzy; 2009-04-03 at 11:16.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Ohh grymt... RIktigt många tack

Liknande diskussioner

  1. Behöver lite hjälp med bränning
    By Shure in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 19:51
  2. DS med M3 Lite Perfect (fungerar då Wi-Fi?)
    By AndYBazooka in forum Nintendo DS
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 21:05
  3. Lite PSP- och CFW-frågor
    By gillarb in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-08, 22:12
  4. Lite hjälp här tack :)
    By anderzxb in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 21:59
  5. Lite frågor ang. pandora-saker
    By hv71 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 08:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •