Hej, har nyligen fått RROD och tänkte skicka 360:n till tyskland men innan vill jag veta hur man återställer sitt flash.. Har letat över HELA internet men inte hittat något svar snälla hjälp!!
Mvh
Simon W
Hej, har nyligen fått RROD och tänkte skicka 360:n till tyskland men innan vill jag veta hur man återställer sitt flash.. Har letat över HELA internet men inte hittat något svar snälla hjälp!!
Mvh
Simon W
börja med att tala om vad du har för läsare eller så kan du komma förbi oss så fixar vi det åt dig
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Men kom igen nu.., ni som vet, har redan sökt på alla forum jag kan hitta och då är det folk som frågar samma sak men får inget svar..
Jag har samsung ms28 och använder Iprep v008 för att boota med. och jag vet inte hur man ställer in om man då ska flasha med orginal.
Tacksam för hjälp!
Det du måste gör är att läsa ut nyckeln från läsaren (läs ur FW'n) och lägga in den nyckeln i orginalet du ska flasha in, sedan gör du som det står i guiden för att flasha (hoppa över att flytta nyckeln i DOS och gör detta i windows istället... är osäker på om den kan kopiera nyckeln åt motsatt håll...) men använder du fwtoolbox kan du kopiera över nyckeln manuellt...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Lite off topic kanske. Men om man har ett sånt där USB kit, kan man då flasha med en laptop. Dvs man är då inte beroende av att ha ett SATA kort?
Okej Tack för svar! men kan ni kanske förklara lite mer om exakt hur jag ska göra, vore jätte schyst!
läs i dosflash guiden, läs ur som det står där, boota upp i windows, ladda hem FW Toolbox, öppna firmwaren, kopiera nyckeln, klistra in i t.ex wordpad/notepad (just in case) sedan öppnar du upp orginalet, klistra in nyckeln i den nya och välj att spara, sedan fortsätter du med guiden stegen där du ska flasha in... svårare än så är det inte!
Google is your friend!
Google is your friend!
Nej lyckas inte med det här .. kan jag bara inte göra det genom IPREP istället??
med firmware toolbox, är det först man öppnar sin orginal fil, och sen kopierar nyckeln och klistrar in på typ iXtreme 1.51.bin ? fattar ju inget av det här..
Tyvär så förstår inte FWToolbox att iXtreme1.51 finns, och därmed letar den inte efter nyckeln vet inte när dom släpper nya FWToolbox men hoppas det sker snart
IPREP används för att göra en boottningsbar USB Sticka med DOS på för att kunna läsa ur och flasha direkt... är osäker på hur man återställer i DOS dock, men bör vara ungefär samma fast åt motsatt håll...
Google is your friend!
Okej men hur brukar du göra då?
kan du göraen liten guide åt mig som är amatör och skriva punkter om vilka program jag ska ha och hur jag gör
Jag har inte återställt någon drive hemma, men har gjort det på PSXCare och där har vi alla kommandona färdiga... tyvär har jag inte haft möjlighet att försöka mig på att göra liknande kommandon hemma ännu eller ännumindre, testa dom...
Google is your friend!
vi har ju en klistrad tråd hur man flashar ms28.. skillnaden är att han får lägga in md5 för sin orig.bin firmware i ixdef.xml i iprep katalogen, sen är det bara ladda den och köra.. kör han efter guiden i första inlägget så använder han bara orig firmware istället för ixtreme.
punktade guider som är lätta och följa.
Google is your friend!
gjorde så att jag gick in på C:\Program\iPrep\Firmware och där fann jag BenCFW.bin och LitCFW.bin och sen SamCFW.bin och så ersatte jag SamCFW.bin med min orginal.. och sen stog det "vill du ersätta" och då tryckte jag JA , och sen starta jag Iprep och istället för att det stog iXtreme 1.51 så stog det none men ändå fanns en ny md5 kod, och filen där .. så tror ni jag har gjort rätt? för den lyckades skapa USB:N ..
jag tror det är rätt. att den inte hittar versionen beror på att de inte lagt in md5 för original firmware. om du kopierar fimwaren på usb stickan dit du har din original firmware och sedan skriver fc /B orig.bin usbfirmware.bin så kommer de antagligen matcha, då vet du helt säkert att det är rätt, du kan köra kommandon i kommandotolken om du inte har en hexeditor att jämnföra med.
vill du göra det lätt för dig så öppnar du firmware på usb stickan med iprep och jämför md5 med din orginal firmware.. finns många sätt att nå samma mål.
fixa det! , men nu om jag ska skicka in konollen är det märken där bak, så dom kommer nog se att jag har öppnat.. men spelar det nån roll eftersom om jag köper ett nytt microsoft klistermärke ?
Nerikeee
bror på hur petiga dom är ... Men hur stora märken är det???
dom är inte så stora, det ärdär back när man måste trycka in skruvmejseln i 7 hål.. men annars, skulle man kunna fixa det med nån slags "platspackel" eller plastic padding i glasfiber? nån som gjort det?
Nerikeee
m okej... Du kan ju alltid prova och se men rekommenderar inte det....
har du en värme pistol eller liknande du kan ställa in på c:a 300 grader så kan du använda detta för att värma upp och forma om, men var försiktig!!
du bör inte använd en skruvmejsel i fortsättningen till detta, finns special verktyg som används för att öppna utan att skada skalet...
Google is your friend!
Eller min damp öppning:P
Google is your friend!
Hehe okej, men hur stor är chansen på att få tillbaks en xbox från microsoft?
räker det att jag bara har ett helt klistermärke eller är det stor risk att jag inte får tillbaks den?
förresten istället för en värme pistol.. skulle man kunna ta en lödpenna?
Nerikeee
Dom brukar säga om dom märker att du vart inne i den att du kan få den lagad för 800kr
att använda lödpenna är dumt som fan det blir ju riktiga smältmärken av den... du ska ha varm luft så att du mjukar upp plasten bara så att du kan få till det lite snyggt så det ser oöppnat ut...
och risken är jätte stor att du inte får tebax den om du har sådana märken på...
Google is your friend!
okej, men det finns inge "plastspackel att köpa eller något? om man kör med värmepistol hur långtavstånd ska jag ha? och hur länge ska jag stå ? har slipat bort stora märken så det syns knappt om man kollar noga men där man stoppar in skruvmeseln i dom 7 hålen syns det att dom har "blivit mindre"
Nerikeee
har du förresten testat själv?
Nerikeee
Tror att han inte har gjort det...
Bookmarks