Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Brickad 79:a, hur rädda?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Brickad 79:a, hur rädda?

    Skulle uppgradera en 79:a från 1.4x8 till 1.51x12, anv jungleflasher 1.51 men även om jag följde den guiden så blev den till slut helt brickad, allt gick åt H i det jag började fippla med de checksumåterställningara man tydligen skulle göra, menar jag fick tillbaka den till Stock före det sprack.

    Fråga 1: finns den ngn räddning?

    Fråga 2: vilken av de 4.a nya ix1.51 - 79 skal man anv 4b00,4c30,4d20 eller 4e10?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det beror helt på vart nyckeln ligger =) kolla firmwaren du läste ur i t.ex FW Toolbox, den är förövrigt bättre till Hitachi flashning än vad JF är (enligt mitt tycke) bara man får in driven i Mode B och unlocked (78/79)

    men att svara på din fråga helt kan jag inte göra så jag inte riktigt hänger med på vad du har gjort... osså e jag en aning alkohol påverkad atm... hur som helst så är FW toolbox ett bra verktyg för Hitachi flashning bara man får till det med Mode B och så...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Lumar Visa Inlägg
    Skulle uppgradera en 79:a från 1.4x8 till 1.51x12, anv jungleflasher 1.51 men även om jag följde den guiden så blev den till slut helt brickad, allt gick åt H i det jag började fippla med de checksumåterställningara man tydligen skulle göra, menar jag fick tillbaka den till Stock före det sprack.

    Fråga 1: finns den ngn räddning?

    Fråga 2: vilken av de 4.a nya ix1.51 - 79 skal man anv 4b00,4c30,4d20 eller 4e10?


    1: kan nog skrämmas i liv med chilifix. alt köp ett hitachi styrkort direkt från psxcare..
    2: 4b00 4c30 4d20 samt 4e10 representerar vilken sektor nyckeln ligger i ...
    du ser vilken just din drive har om du rawdumpar mjukvaran ...

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Låt bli det där du pratar om i nr 2. JF använder den som är rätt för din drive automatiskt.
    Kanske något du behöver veta nu när du brickat den iof.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    hmm okej, tror min stackars 79a är ganska körd

    kan man i teorin anv en annan stata-dvdspelare? en vanilg som inte just är till xbox?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Lumar Visa Inlägg
    hmm okej, tror min stackars 79a är ganska körd

    kan man i teorin anv en annan stata-dvdspelare? en vanilg som inte just är till xbox?
    i teorin skulle det vara möjligt om du modifierade den ganska hårt, och såg till att det finns en firmware som fungerar till den som 360... vilket jag inte tror är speciellt enkelt? finns ändå massor med dvd spelare till 360 ute till folk som gjort som du, brickat driven...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Fick du ut nyckeln ur din Hitatchi 79a kan detta hjälpa.
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=971&xSec=93
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Fick du ut nyckeln ur din Hitatchi 79a kan detta hjälpa.
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=971&xSec=93
    jo jag har nyckeln är det bara att byta ut det kortet? och sen spoofa?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    eftersom du hade 79 från början sätter du bara i det nya styrkortet och flasha med rätt nyckel
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    eftersom du hade 79 från början sätter du bara i det nya styrkortet och flasha med rätt nyckel
    Precis
    Stoppa i nya 79 kortet, läs ur mjukvaran, byt nyckel, spara Patcha med 1.51 Flasha
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Hur göra för skicka in till ms med hjälp av psxcare?
    By macbang in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-26, 20:24
  2. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 22:58
  3. Hur lång tid för reperation?
    By fue in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 17:28
  4. Hur uppdaterar jag till version 3.2E?
    By YodaMaster in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 10:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •