Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Ska köpa 360, någon modell att undvika?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22

    Ska köpa 360, någon modell att undvika?

    Mors,

    Har kört PS3 ett tag nu och har därför dålig koll på 360 konsollerna som finns på hyllorna nu. Ska ej flasha. Sugen på en elitemodell. Är det bra hårdvara i dom eller är det gammalt sunk? Är det HDMi pro modellerna som är att ta sikte på? Eller är det som tidigare lite random?
    Sist jag körde 360 lät dom som inkommande jumbojetar, till skillnad från PS3 som är knäpptyst. Finns det någon modell som är mer tystgående än andra?
    Behöver lite info. om konsolerna på hyllorna idag. Bundlade, obundlade etc.
    Någon som orkar göra en utläggning som är tillförlitlig?

    Tack!
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    min uppfattning är ju att det är helt och hållet meningslöst att köpa elite, för premium har ju oxå HDMI, annars är förutsättningarna EXAKT samma, större HD på elite, o att den är svart.. jag var inne på elite, men det var absolut inte värt den dryga tusenlappen extra, plus att i mitt fall tycker iaf jag att en vit 360 är bra mkt snyggare.. olé

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    Det var ju inte riktigt svar på frågan. Ja kan oxa se skillnad på svart och vit och jag bryr mig inte så mkt om färgen utan mer innehållet. Priset är inte heller avgörande.
    Flera svar!
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Alla låter lika mycket. Iallafall dom som finns i affärena nu
    Kan vara olika moderkort men borde inte var det..

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    ok... så då är det bara tycke och smak att gå på.
    Eftersom jag inte ska flasha spelar läsaren ingen större roll, såvida det inte finns specifika modeller som låter mindre än andra. Men det är väl fläktarna som låter mest antar jag....

    GroGGen
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Skaffa dig en Arcade om du enbart söker billig maskin, alla låter precis lika mycket... alla blir precis lika varma (utav dom nya iaf) Jasper moderkortet drar mindre ström och anses vara en aning tystare, men det är marginellt...

    Japser har vi upptäckt finns till 60gb och Arcade, har inte fått in några Eliter med Jasper ännu vad jag vet...

    Mitt tips till dig är att gå på en Arcade om du inte absolut måste ha en svartbox med chrome, eller vit med chrome (chrome = chrome på eject knappen/DVD-trayen)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    tack för svar. Jag vill gärna ha en maskin med HDD.
    Använder idag min PS3 att streama film till från en NAS (via dlna). 360 har inte stöd för dlna vad jag vet. Men kan den streama t ex film via annat protokoll från en NAS (inte en dator med mediacenter)??
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du kan använda dig av Windows Media player eller t.ex Tversity på en dator för att streama film/musik och bilder från dator... vet inte vad DLNA är för något så vågar inte säga ja eller nej på om det går...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    De röda eliterna är jasper.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Men den röda Eliten är väl Resident Evil Edition typ? (googlade lite och såg att det finns röd elite som det står "limited edition" på osså finns det en bild på Resident Evil spelet)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Japp det är Resident evil "limited edition"...

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av GroGGmanneN.se Visa Inlägg
    tack för svar. Jag vill gärna ha en maskin med HDD.
    Använder idag min PS3 att streama film till från en NAS (via dlna). 360 har inte stöd för dlna vad jag vet. Men kan den streama t ex film via annat protokoll från en NAS (inte en dator med mediacenter)??
    köp den quantum of solancepakken, inkl hdmi 60gb hd, säljs ivf i Norge till 1995,-

    ..med TVersity kan du köra film inkl HD-film genom xboxen

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Protip: köp en 60GB premium.
    Jobbigt att behöva snåla med utrymmet, speciellt nu när man kan lägga spel på HDDn. Den blir markant tystare om man lägger spele på HDDn eftersom det är faktiskt inte fläkten som låter mest, det är driven. Därför jag rekomenderar en 60GB. Eliten köper man bara om man vill ha svart hehe

    Moddade en Resident Evil häromdan, riktigt besviken hehe. Trodde att dom åtminstånde skulle ha en umbrella corp. logga på den :P
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jo, det vore lite nice eftersom det är resident evil edition, den borde ha varit mer lik Halo Edition, inte bara vara helt röd... (som den verkar vara, har inte sätt något annat än bilder men ändå...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jo, det vore lite nice eftersom det är resident evil edition, den borde ha varit mer lik Halo Edition, inte bara vara helt röd... (som den verkar vara, har inte sätt något annat än bilder men ändå...)
    Dessutom så kändes inte plasten inte lika "lyxig" som elite gör, känns som någon kinesisk kopia, typ en YBox :P
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

Liknande diskussioner

  1. Köpa 2.5" hdd och byta xbox 360 hårddisken själv?
    By jEjK in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-07, 13:16
  2. Välte min 360, nu fungerar den inte som den ska.
    By davidos90 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 18:13
  3. Se ifall man har en V79 utan att öppna 360?
    By MaCRo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 15:02
  4. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •