Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Flasha?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20

    Flasha?

    Hej!

    Jag har läst på lite angånde flashining av XBOX360 och har förstått följande :

    - DVD spelarens firmware flashas genom att montera den i PCn
    - Man kan spela backups på en flashad XBOX 360
    - Det finns en viss risk att XBOXen blir bannad från live om man använder sämre backups

    Jag kan få tag på en beg XBOX 360 (James Bond: Quantum of Solace version) och undrar nu om det finns någon risk att DVD spelare i denna version ej går att flasha?

    Finns det något annat jag bör tänka på?


    MVH

    SnowJim

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Hej!

    Jag har läst på lite angånde flashining av XBOX360 och har förstått följande :

    - DVD spelarens firmware flashas genom att montera den i PCn
    - Man kan spela backups på en flashad XBOX 360
    - Det finns en viss risk att XBOXen blir bannad från live om man använder sämre backups

    Jag kan få tag på en beg XBOX 360 (James Bond: Quantum of Solace version) och undrar nu om det finns någon risk att DVD spelare i denna version ej går att flasha?

    Finns det något annat jag bör tänka på?


    MVH

    SnowJim
    Alla spelarna går att flasha, och du har förstått det precis rätt, är du osäker på vad du gör så bör du lämna in den till någon som kan det här, dessutom behöver du lite special grejer för att flasha den, blir billigare att lämna in den hos oss...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Tack det låter bra!

    1 fråga till, om man har en flashad box och vill spela online. Blir det då säkert om man köra med orginal spel vid online spelning och backup när man kör offline? Eller risken för att få en blockad XBOX gäller så snart man flashat och kör vilket spel som helst online?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Tack det låter bra!

    1 fråga till, om man har en flashad box och vill spela online. Blir det då säkert om man köra med orginal spel vid online spelning och backup när man kör offline? Eller risken för att få en blockad XBOX gäller så snart man flashat och kör vilket spel som helst online?

    Som att köra en Toktrimmad bil jättefort, vet man vart polisen står o lättar på gasen betyder inte att de inte viknar in på rutinkontroll
    Man kör ALLTID på egen risk med en moddad box.

    Läs klistrade tråden "Livesäkerhet".
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. En idiot behöver hjälp med att flasha!
    By manghole in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 39
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 19:02
  2. Går psp 2000 att flasha?
    By saftbarn in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 22:09
  3. Flasha Lite-on
    By jimmpa83 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 15:58
  4. Flasha med ICH9R? (Asus P5K)
    By slaktareOlsson in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-18, 09:43
  5. Flasha en redan flashad firmware
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •