Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Ni tog min backup på Left 4 Dead

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Ni tog min backup på Left 4 Dead

    Jävla psxcare, varför tog ni min backup på Left 4 Dead? Jag skulle bara uppdatera till ixtreme 1.51 och tänkte att ni kanske ville ha en backup att pröva med men istället så tar ni min dvd+r dl 8,5gb som KOSTAR 50:-

    STÖLD

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dannesilver Visa Inlägg
    Jävla psxcare, varför tog ni min backup på Left 4 Dead? Jag skulle bara uppdatera till ixtreme 1.51 och tänkte att ni kanske ville ha en backup att pröva med men istället så tar ni min dvd+r dl 8,5gb som KOSTAR 50:-

    STÖLD
    Ursäkta mig, men det råkar vara så att det är OLAGLIGT att kopiera film/spel, och alla brända skivorna som ligger I en box åker i papperskorgen... oavsett om det är film/spel spelar ingen roll, så fort skivan kommit innanför disken så kan vi dömas för att ha gett dig spelet, trots att det inte var vi som kopierad/brände... vi har egna backups att testa med...

    och 50:- är inte så farligt heller

    *Edit:* Observera att det inte var jag som gjort din box... men jag vet hur det går till... här på PSXCare...
    Last edited by Swizzy; 2009-04-08 at 17:51.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dannesilver Visa Inlägg
    Jävla psxcare, varför tog ni min backup på Left 4 Dead? Jag skulle bara uppdatera till ixtreme 1.51 och tänkte att ni kanske ville ha en backup att pröva med men istället så tar ni min dvd+r dl 8,5gb som KOSTAR 50:-

    STÖLD
    du förvarnade dem med denna info? de har nog egna backuper av originalspel som de äger och kan testa med. inte alls konstigt den hamnar i papperskorgen om du inte förvarnat dem innan att du innehar original och den är med för att de ska prova. för det andra så vet jag inte om det är skrivet någonstans på sidan etc, att medföljande backuper slängs men det kanske kommer nu då.

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Ursäkta mig, men det råkar vara så att det är OLAGLIGT att kopiera film/spel, och alla brända skivorna som ligger I en box åker i papperskorgen...
    han kanske äger original? men eftersom inga upplysningar verkar givits om det så är det på sin rätt att slänga backuper.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    du förvarnade dem med denna info? de har nog egna backuper av originalspel som de äger och kan testa med. inte alls konstigt den hamnar i papperskorgen om du inte förvarnat dem innan att du innehar original och den är med för att de ska prova. för det andra så vet jag inte om det är skrivet någonstans på sidan etc, att medföljande backuper slängs men det kanske kommer nu då.

    han kanske äger original? men eftersom inga upplysningar verkar givits om det så är det på sin rätt att slänga backuper.
    Det spelar ingen roll om han äger orginalet av spelet, fortfarande olagligt att göra kopior av spelet och sprida, vilket det kan ses som om skivan kommit med boxen när den lämnat våran butik... om du förstår vad jag menar?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    äh, skyll dig själv om du inte sa till dom. förvarna var väl ingen dum idé? tycker det är skitstörande när det ligger en skiva i när man skruvat upp halva läsaren.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    34
    Respekt
    16
    Jag förstår bådas parter.
    men det e ju bara att påpeka till kunden vad som händer om kopior finns i läsarn (vid inlämning).
    I slutändan blir ju alla glada =)

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det spelar ingen roll om han äger orginalet av spelet, fortfarande olagligt att göra kopior av spelet och sprida, vilket det kan ses som om skivan kommit med boxen när den lämnat våran butik... om du förstår vad jag menar?
    självklart.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mrc77 Visa Inlägg
    Jag förstår bådas parter.
    men det e ju bara att påpeka till kunden vad som händer om kopior finns i läsarn (vid inlämning).
    I slutändan blir ju alla glada =)
    men å andra sidan är det ganska självklart... det är ju ändå olagligt... att modifiera konsoller för att kunna använda hemma gjorde program är INTE olagligt... men som jag skrev tidigare, att distrubera bräna spel är det, så vi vill därför inte skicka med brända spel även om kunden hade den i boxen redan när den kom in... vi kan ju liksom inte bevisa att det inte var vi som la skivan i boxen från början om det skulle vara så att vi blir anklagade för att distrubera olagligt kopierade spel på det viset...

    personligen tycker jag inte det behövs, och varför gnälla över 50:-?! det är inte så att det är flera tusen som försvann, ok om det hade varit ett orginal spel som hade försvunnit, men då hade man kunnat komma tillbaka till butiken och fått tillbaka det... händer ibland att orginal spel glöms bort när dom ligger kvar i konsollen när den kommer in, men då får man helt enkelt ta kontakt med oss och säga till så får man tillbaka spelet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av dannesilver Visa Inlägg
    Jävla psxcare, varför tog ni min backup på Left 4 Dead? Jag skulle bara uppdatera till ixtreme 1.51 och tänkte att ni kanske ville ha en backup att pröva med men istället så tar ni min dvd+r dl 8,5gb som KOSTAR 50:-

    STÖLD
    Hade du haft ett Orginalspel glömt i läsaren hade du fått tillbaka den.

    Vi har egna skivor att testa maskiner med Innan vi moddar dem ( Orginal ) o Efter vi moddat dem ( Backupper ). Då vi vet att våra skivor fungerar.

    Vi har som POLICY sen +10.år tillbaka att ALLA KOPIERADE skivor som lämnas in med kunders medvetande eller omedvetande Kasseras/skrotas!
    Detta gäller CD-R/DVD-R etc etc oavsett media då vi inte vill framstå som att "Vi spridit" dessa.

    Så oavsett om du lämnar in Left 4 Dead på ett Backupmedium eller Thaipressat med silver undersida så åker den i Papperstuggen vi har här.

    Hade du informerat oss vid kassan att du har en skiva i din konsoll hade vi kunnat vara snälla o ejecta släden o lämna skivan till dig, men går den in bakom våra kassalinjer så är det helt upp till oss vaad vi gör med materialet.

    Kallar du det stöld så är det helt upp till dig, jag kallar nog snarare backuppen olovlig då du med 99% säkerhet inte har tillstånd av spelutvecklarna att ens köra en Backup av deras spel.

    Detta räcker som förklaring o godtas inte den så är det synd att du inte kan se det för vad det är.

    PUNKT!
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    16
    Inget bra spel i heller och sen att slänga dit en tråd om det är ju ännu sämre, jösses och suck.

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag tar på mig att vi borde sätta upp en skylt + info på hemsidan.

    Men det är omöjligt att stå och informera om ALLT tänk och otänkbart som egentligen borde förstås som självklart, för varje kund som kommer in i butiken.

    Blir lite som USA isåfall, hela butiken full med klistermärken "sätt inte fingrarna i dörren när du stänger den för då kan du göra illa fingret" osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Snart klagar väl någon på vårt enda trappsteg med

    Sen måste vi informera folk att om de klingar på klockan mer än 1 gång kostar det extra att få betjäning En gång = Okej men upprepande ggr i följd = Big No no.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    Hehe

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Snart klagar väl någon på vårt enda trappsteg med

    Sen måste vi informera folk att om de klingar på klockan mer än 1 gång kostar det extra att få betjäning En gång = Okej men upprepande ggr i följd = Big No no.
    HAhaha...

    precis, ungefär som "postmannen ringer aldrig mer än två gånger". eller vad den där rullen heter

    men alltså Anklaga snubbarna som Flashat din box för Stöld för en BACKUP platta som låg i boxen. jojo.. den kostar 50:- Bolaget som tillverkat spelet Ringer väl inte hem till dig Och säger: Nej du har vårat Spel och du har minsann Tankat detta där o där. NEJ Skärp te dig...

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    89
    Respekt
    0
    att denna tråd blir klistrad är skummt det har säkert med psxcare att göra leker smart som vanligt

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av jungleflash Visa Inlägg
    att denna tråd blir klistrad är skummt det har säkert med psxcare att göra leker smart som vanligt
    Vad är problemet med att använda punkter och kommatecken?
    Blir mycket lättare att läsa på det sättet.
    Kanske kan klistra en tråd om hur dessa tecken används istället.

  17. #17
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Har sett värre av ärade Jungleflasher ... En gång fattade jag inte riktigt vad som menades fast jag läste 2-3 ggr ... Fattar nog till denna dags datum inte riktigt vad som menades
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jungleflash Visa Inlägg
    att denna tråd blir klistrad är skummt det har säkert med psxcare att göra leker smart som vanligt
    Den klistrades för att det är ett ämne som vi inte vill att folk ska komma tillbaka och göra nya trådar om kanske? och vem skulle denna personen vid namnet "psxcare" vara? det är ett företag...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    snälla ta bort mitt namn, tror ni att jag vill att folk ska veta att jag skrev det här?

    Ja, ni grabbar min left 4 dead dvd (original) är sönder så, jag var tvungen att låna min kompis left 4 dead och göra backup igen och sen hitta SS, så jag är klar nu och spelar som fan

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av jungleflash Visa Inlägg
    att denna tråd blir klistrad är skummt det har säkert med psxcare att göra leker smart som vanligt
    Jag tycker inte att det är ett dugg skumt faktiskt.
    Bra om inte annat. Då ser fler vad som gäller.

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dannesilver Visa Inlägg
    snälla ta bort mitt namn, tror ni att jag vill att folk ska veta att jag skrev det här?

    Ja, ni grabbar min left 4 dead dvd (original) är sönder så, jag var tvungen att låna min kompis left 4 dead och göra backup igen och sen hitta SS, så jag är klar nu och spelar som fan
    Varför skulle vi ta bort ditt namn så folk inte vet att det var du? du skulle tänkt på sådant innan du postade det... om du ville vara anonym skulle du ha ringt till butiken eller kommit tillbaka och klagat istället för att skriva på forumet, ett annat alternativ är att maila till oss... det hade också fungerat, men på forumet är du aldrig anonym på det viset...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Grafikfel, håller min låda på att dö?
    By caprice in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2010-03-16, 10:56
  2. min brännare funkar inte eller xbox 360?
    By nico-valimaki in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 19:42
  3. flasha min 360 från 1.4
    By skheaton in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 13:37
  4. Min Playstation2 MODEL.NO SCPH-50004
    By lunar011 in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 12:53
  5. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 22:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •