Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Dator som kraschar

Registrerade
    Oct 2006
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Respekt
    19

Dator som kraschar

Hej på er..
    Jag har en dator som hänger sig nu sista tiden...Många begravningar blir det
    Jag har vista...6 gig ram..o det senaste jag gjort är bytt brännare o lagt till 4 gig ram...
    har provvat att koppla ur brännarn....ta ur ram minnena o testat med o utan..
    vad kan vara fel?
    hur vet jag om moderkort eller annat ballat ur?
    tack på förhand

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det kan vara mycket mer än bara moderkortet, har du provat att köra på en annan hårddisk? det kan vara den som gör det också... har du även provat att byta kylpastan mellan processorkylningen och processorn?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2006
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Respekt
    19
    Tack för tippset...har testat allt o det verkar som om min dator försökt utan min tillåtelse att överklocka minnena...så jag har får köra i mina gamla minnen o nu funkar det..
    har köpt via webben så jag har emailat o kollat om jag kan byta minnen till nya eller hur jag ska göra..skumt hur som helst

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Dragonzilla Visa Inlägg
    Tack för tippset...har testat allt o det verkar som om min dator försökt utan min tillåtelse att överklocka minnena...så jag har får köra i mina gamla minnen o nu funkar det..
    har köpt via webben så jag har emailat o kollat om jag kan byta minnen till nya eller hur jag ska göra..skumt hur som helst
    sök igenom datorn efter virus, för datorn ska inte göra sådant... du har förmodligen något virus eller något som håller på med sådant...

*edit:*

ett tips på om du stöter på problem med en dator där du tror att det är hårdvaru fel är att använda test programmen som finns på Hiren's Boot CD du kan läsa mer om den här skivan här
    Last edited by Swizzy; 2009-04-12 at 19:35.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. XBMC interface - redigerad settings.ini kraschar programmet
    By Silverfisken in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 00:47
  2. 360 kraschar...gång på gång
    By hunter in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-12-24, 17:04

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner