Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: BENQ Problem :(

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0

BENQ Problem :(

Får "Disc error to play this disc insert in xbox 360 console" medelande när jag kör ett spel både orginal och brännt. DVDfilmer funkar. Flashade med iprep v006.2, uppdaterad ixdef och firmtool först. Har provat att flasha med iextreme 1.41, till orginal, 1.51.
    Tidigare fanns det 1.5.0 installerat. Får samma felmeddelande. Allt ser grönt ut underflashningen. Har även provat att editera nyckeln i den flashade firmwaren innan med hjälp av jungleflasher. Dock har jag inte testat jungleflasher, verkar inte gilla vista så värst.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Du har förlorat din key... det ända du kan göra är att köpa en helt ny box...

*edit:*

Det du kan göra med den dock är att sälja delarna, t.ex skalet, panelen i fram, dvd-spelaren, face platen, kablarna etc.
    Last edited by Swizzy; 2009-04-12 at 12:16.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0

...

Jag har kvar keyn. Har orginal firmware backupade på flera ställen.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av ecu971 Visa Inlägg
    Jag har kvar keyn. Har orginal firmware backupade på flera ställen.
    Den du läst ut nu? hade du läst ut en gång eller flera gånger? anledningen till at du får upp den där skärmen när du kör spel är att key'n inte stämmer... kan ibland förekomma vid extremt repiga skivor också... men det är sällan...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0

Du hade nog rätt

Hade min xbox inne på garantin för ett tag sen, trodde i min enfalld att de inte hade bytt ut dvdspelaren när det stod att de bara bytt moderkort men det hade de gjort.
    Tur som fan så hade jag en kopia på innehållet från den usbstickan jag hade när jag la in 1.5.0. Min gamla key.bin hade jag minst 5 kopier på men vad hjälper det när de bytt dvdspelare. Ska prova byta keyn när jag kommer hem senare!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Hade min xbox inne på garantin för ett tag sen, trodde i min enfalld att de inte hade bytt ut dvdspelaren när det stod att de bara bytt moderkort men det hade de gjort.
    Tur som fan så hade jag en kopia på innehållet från den usbstickan jag hade när jag la in 1.5.0. Min gamla key.bin hade jag minst 5 kopier på men vad hjälper det när de bytt dvdspelare. Ska prova byta keyn när jag kommer hem senare!
    läste du ut från den gamla driven innan du flashade? i annat fall är du helt rökt, när dom byter moderkort byter dom inte alltid spelare, men dom byter däremot nyckeln i spelaren
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0

...

Yes läste ur den

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Yes läste ur den
    läste du då ut den en gång eller flera gånger? om du bara läste ut en gång har du inget att jämföra med... läste du däremot ut den flera gånger kan du jämföra, stämmer båda överens med varandra så vet du att det är rätt nyckel, annars bör du läsa ut tills du fått samma nyckel ett par gånger i rad...
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0

...

Jag spoofade in nyckeln manuellt i jungleflasher. La sen in 1.5.1 och nu funka den fin fint Nu kan jag äntligen hdinstallera RE5 som inte funka med 1.5.0 som var den egentliga anledningen till uppgraderingen. Tack för hjälpen.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Inga problem
    Google is your friend!

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    Nu kan jag äntligen hdinstallera RE5 som inte funka med 1.5.0
    Funkar visst RE5 är inte Wave3.
    Skönt att det fixade sig iaf.

Liknande diskussioner

1. Problem vid Benq flash
    By danoij in forum XBOX 360 - Allmänt