Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Uppdatera en spoofad ms28

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    16

Uppdatera en spoofad ms28

Polaren ville ha sin box uppdaterad för wave3. Nu har han en ms28 spoofad till en lite-on i den. jag tyckte att han skulle flasha sin lajton med 1.51 och stoppa i den men han ville ha kvar den org.

Om jag i JF läser ur ms28:an får jag ju fram nyckeln. Men för att kunna lägga in den i en ixtreme 1.51 ms28 och spoofa den till lite-on, måste jag då ha alla filer från org-spelaren? Dvs key, inquiry, och identify?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Arasul Visa Inlägg
    Polaren ville ha sin box uppdaterad för wave3. Nu har han en ms28 spoofad till en lite-on i den. jag tyckte att han skulle flasha sin lajton med 1.51 och stoppa i den men han ville ha kvar den org.

Om jag i JF läser ur ms28:an får jag ju fram nyckeln. Men för att kunna lägga in den i en ixtreme 1.51 ms28 och spoofa den till lite-on, måste jag då ha alla filer från org-spelaren? Dvs key, inquiry, och identify?
    jag läste ut den på nästan samma sätt som i min liteon dos GUIDE (körde "R" istället för "Liteon K") sedan spoofade jag i Jungleflasher, då blev den automatiskt spoofad kör på det
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    16
    Tackar... Ska genast prova

*edit*

Nu är det provat å klart. Dumpade FW i dos mha av iprep och kommandot fsam. Sen sköter ju fwtools att mixa upp den till 1.51. Sen när jag loggade in i windows och kolla i JF så var den, som du sa, spoofad till lite on.

Tackar för tipset.
    Last edited by Arasul; 2009-04-13 at 20:43.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Jag gjorde det nyss i JungleFlasher. Gjorde precis som vilken vanlig samsung som helst. JF kannde att den var spoofad och spoofade da aven den nya fwn.. Har borjat gilla JF bara mer och mer!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    visst, det fungerar, men inte för alla... och jungleflasher är i Windows miljö, risken är JÄÄÄÄÄTTE stor att det hänger sig, det är inte alls speciellt ovanligt att det gör det, därför är DOS ett säkrare alternativ
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    jo, det håller jag med om. den första liteon jag flasha gjorde jag över usb i JF.. gick inte bra, det slutade med att jag fick jaga en seriell kabel över hela samhället. Dock när man fått in feelingen i JF går det rätt snabbt ändå!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Liteon är en jätte stor risk att datorn hänger sig om man kör i Windows, vilket gör att jag tycker det är säkrare att göra det i DOS
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. kan jag uppdatera chippad konsol via internet?
    By doublev in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 17:31
  2. Uppdatera för att kunna spela brända spel?
    By RJse in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 17:47
  3. uppdatera spoofad samsung
    By DeJi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 20:11
  4. Flashat Xbox + Uppdatera
    By Metalnisse in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-11-09, 19:17
  5. Uppdatera nu eller efter flashning?
    By Sig_bee in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 11:40

Bookmarks