Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: PSP hastighet?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17

    PSP hastighet?

    Jag kör CFW i min Slim. När man trycker select kan man ändra hastigheter på 2 ställen.

    Just nu står båda på Default. Vad är originalhastigheten egentligen, och tjänar jag nåt på att höja den ena eller kanske båda? Hur mycket bör man isf höja?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Muyfa666 Visa Inlägg
    Jag kör CFW i min Slim. När man trycker select kan man ändra hastigheter på 2 ställen.

    Just nu står båda på Default. Vad är originalhastigheten egentligen, och tjänar jag nåt på att höja den ena eller kanske båda? Hur mycket bör man isf höja?

    Default är orginal, PSP n sköter allt bra själv.
    Det är många som ändrar dessa när de kör emulatorer.
    Personligen tycker jag det förstör.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Ok. Så det finns inget att "tjäna" på att höja hastigheten?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Skulle i så fall vara kortare laddtider, men det skulle vara rätt så liten effekt skulle jag tro...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Muyfa666 Visa Inlägg
    Ok. Så det finns inget att "tjäna" på att höja hastigheten?
    Default = orginal = 300 MHz
    XMB default innebär typ 50 mhz eller något sånt, kommer inte ihåg riktigt.

    Högre hastighet ger markant bättre flyt och laddningstider i spel som är hårt komprimerade med CSO.

    Spel som t.ex. GTA är det rätt stor skillnad på 300 och 333, det drar dock mer batteri.

    På flygresor och dylikt kan man mycket väl skruva ner hastigheten till kanske 200 i spel som inte är så krävande
    Last edited by Xager; 2009-04-14 at 14:06.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Man kan tjäna rätt bra med kräm om man klockar ner PSP:n ... Kom ihåg att jag körde ett typ gammalt peka klick adventure och drog ner till 166 tror jag det var ... Vet inte hur mycket jag tjänade på det men säkert uppemot 30% ... XMB kör jag alltid i 50%
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Så XMB kan man köra riktigt lågt, men spelhastighet högt? Kan nåt gå sönder, eller handlar det bara om batteritid?

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Muyfa666 Visa Inlägg
    Så XMB kan man köra riktigt lågt, men spelhastighet högt? Kan nåt gå sönder, eller handlar det bara om batteritid?
    Låt allt vara i Default så anpassar sig PSPn efter vad spelen eller applikationer är skrivna för o initierar enheten efter.
    Vad man tjänar, högre mindre hastighet o massa huvudbry då det skiter sig.
    Folk som har problem med laddtider kan lätt uppgradera till Ultra 2 kort o slippa detta eller om de fortsättar köra med Orginalkort ist för Pirat ( Se faq hur man ser detta med min YouTube video )

    Jag har ALDRIG haft hastighetsproblem vare sig med Orginal Sonykort eller Ultra 2 kort från Sandisk. Sen anstränger jag inte min PSP med Custom Gameboots o annat jox som drar systemresurser.

    Sonys spelkodare kodar spel som talar om för enheterna vilken CPU hastighet de skall köra o de som kodar egenkodat duktigt gör det med.

    Mitt tips. Låt allt stå i Default o stäng av VSHmenu så slipper lillbrorsan mucka upp inställningarna av misstag genom att trycka Select o råka ställa n 2mhz eller så det går sirap.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Jag har faktiskt inte upplevt långa laddtider. Jag har ett Sony Pro Duo Mark2 och det fungerar alldeles ypperligt. Jag utgick från att Sonys egna kort borde vara väldigt kompatibla med PSP.

    Sen har jag ingen lillebror... ;-)

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Muyfa666 Visa Inlägg
    Jag har faktiskt inte upplevt långa laddtider. Jag har ett Sony Pro Duo Mark2 och det fungerar alldeles ypperligt. Jag utgick från att Sonys egna kort borde vara väldigt kompatibla med PSP.

    Sen har jag ingen lillebror... ;-)
    M2 korten är snabbare än orginalkorten
    Så du lär uppleva noll lagg så vida du inte kör en taskit kodad emulator
    Men SneTYL ställer man in FPS i settings i emulatorn så det brukar reda sig
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Pendragon tänkte bara påpeka att du inte slöar ner din PSP genom att byta gameboot/Intro/sound och sådant som redan ligger i FW ... Men det finns däremot en avsevärd risk att du brickar din PSP om du int ehar full koll på vad du gör ... Har meckat med min en HEL del och har bara brickat den en gång och det var när jag skulle köra en vanlig M33 uppdatering via nätverket ... Vad som gick snett då lär jag aldrig få veta ... Btw hur går det med PSP och GPS projektet??? Är det nåt som är i liv fortfarande??
    Last edited by Begga; 2009-04-14 at 17:33.
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    M2 korten är snabbare än orginalkorten
    Så du lär uppleva noll lagg så vida du inte kör en taskit kodad emulator
    Men SneTYL ställer man in FPS i settings i emulatorn så det brukar reda sig
    Jag har faktiskt inte kunna hitta någon riktig specifikation på hur hastigheterna ligger på Mark2 vs vanliga kort, men då jag provade att kopiera från/till så skiljde det en hel del. Märkbar skillnad är det ju iaf.

    Jag kör inte så många emulatorer. Blir mest backuper, och de verkar funka bra.

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Att betänka är att farten varierar en hel del beroende på storleken på korten ... Gjorde ett litet test själv för ett tag sen ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    @Pendragon, du har rätt i att spelen själva anpassar hastigheten.

    Men spelmakarna kan inte sätta en klocka högre än 266 MHz (innan 3.5 så var det t.o.m. 222 MHz), det är bara en psp med CFW som kan dra nytta av hastigheter > 266

    Tänk dig själv, GTA är lite laggigt i vanliga fall. Sen så rippar du om det med CSO kompression 9. Då gör det STOR skillnad att ställa upp på 333 MHz.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Pendragon tänkte bara påpeka att du inte slöar ner din PSP genom att byta gameboot/Intro/sound och sådant som redan ligger i FW ... Men det finns däremot en avsevärd risk att du brickar din PSP om du int ehar full koll på vad du gör ... Har meckat med min en HEL del och har bara brickat den en gång och det var när jag skulle köra en vanlig M33 uppdatering via nätverket ... Vad som gick snett då lär jag aldrig få veta ... Btw hur går det med PSP och GPS projektet??? Är det nåt som är i liv fortfarande??
    Kanske inten större skillnad på Slim men vad jag läst mig till har FAT människor problem mer än Slimmar då Slim har mer minne att tillgå
    Deniskas MapThis! Lever fortfarande har inte tagit tag i de sista två uppdateringarna bara men den är så genomarbetad nu att den fungerar fint

    Citat Original inlägg av Muyfa666 Visa Inlägg
    Jag har faktiskt inte kunna hitta någon riktig specifikation på hur hastigheterna ligger på Mark2 vs vanliga kort, men då jag provade att kopiera från/till så skiljde det en hel del. Märkbar skillnad är det ju iaf.

    Jag kör inte så många emulatorer. Blir mest backuper, och de verkar funka bra.
    BlackSpeed heter ett Homebrew program som Benchmarkar olika kort.
    Orginal Sony tuffar 4.5 i Transfer Rate medans Mark2 kan jag tänka ligger på 9.5 i Transfer Rate..

    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    @Pendragon, du har rätt i att spelen själva anpassar hastigheten.

    Men spelmakarna kan inte sätta en klocka högre än 266 MHz (innan 3.5 så var det t.o.m. 222 MHz), det är bara en psp med CFW som kan dra nytta av hastigheter > 266

    Tänk dig själv, GTA är lite laggigt i vanliga fall. Sen så rippar du om det med CSO kompression 9. Då gör det STOR skillnad att ställa upp på 333 MHz.
    Folk som kör Komprimnerade ISOS ( .CSO ) får skylla sig själva
    Det är ofta .CSO laggar men mindre på snabbare kort
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Är lite konfunderard över mina Pro Duo. Har 2st 8GB Mark2, men de är inte köpta på samma ställe. Jag har testat dem båda i blackSPEED och de ligger väldigt lika (9,5-10 mb/s). Jag har dock sökt lite på diverse ställen angående fake-kort och även kollat på din guide, Pendragon. Båda kort stödjer MagicGate enligt min PSP. Hur pålitligt är det? 100%?

    Allt tyder på att korten är äkta, men på andra sidor har jag hittat symptom på att de skulle vara oäkta. T.ex så är det ena kortet från korea och det andra från japan. Det ena har guldtext på baksidan, det andra har vit text. Det ena har upphöjningar, det andra inte, osv osv... Jag blir galen! Hur ska man veta säkert?

    Det ena är köpt från en svensk webbutik och det andra hos lokal el-handlare.

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Muyfa666 Visa Inlägg
    Är lite konfunderard över mina Pro Duo. Har 2st 8GB Mark2, men de är inte köpta på samma ställe. Jag har testat dem båda i blackSPEED och de ligger väldigt lika (9,5-10 mb/s). Jag har dock sökt lite på diverse ställen angående fake-kort och även kollat på din guide, Pendragon. Båda kort stödjer MagicGate enligt min PSP. Hur pålitligt är det? 100%?

    Allt tyder på att korten är äkta, men på andra sidor har jag hittat symptom på att de skulle vara oäkta. T.ex så är det ena kortet från korea och det andra från japan. Det ena har guldtext på baksidan, det andra har vit text. Det ena har upphöjningar, det andra inte, osv osv... Jag blir galen! Hur ska man veta säkert?

    Det ena är köpt från en svensk webbutik och det andra hos lokal el-handlare.
    Så vitt jag vet så är Magic Gate stöd 100%, tror inte att någotpiratkort har lyckats knäcka MG
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Tog det säkra före det osäkra och bytte kortet jag köpt hos den lokala handlaren.

    Fick ett som klarade alla tecken, test och bevis jag kunnat hitta, så nu lär det definitivt vara äkta. :-D

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Den lokala handlaren är nog den som säljer äkta om någon.

    Normalt så är det folk på *******, ******* och skumma webbutiker som säljer piratkort.

    Du kanske bara fick ett måndagsex
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  20. #20
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Troligtvis. Konstigt dock att det första kortet jag fick faktiskt liknade ett piratex, medan det nya jag fick idag såg "äkta" ut.

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    BTW *******=Stora köp/sälj siter, ni får gissa resten :P
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 51
    Senaste inlägg: 2011-03-18, 21:01
  2. PSP problem (vill ej starta)
    By ohha in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-29, 17:41
  3. Ny köpt Psp vill inte installera 3.90 custom.
    By Downp in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 00:05
  4. PSP bytes mot PSP Slim
    By Pendragon in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 02:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •