Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Jaha, då var denna WII kaputt

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0

Jaha, då var denna WII kaputt

Försökte att uppdatera till System Menu 4.0 via en guide, då jag redan hade Twilight Hack med Homebrew Channel. Kom så långt att jag kunde installera cIOS36 rev8 Installer, och startade sedan Firmware Updater 4.0. Den jobbade på bra ända tills att den försökte installera shop Channel, blev någon error där, den ville starta om. (tror att internet anslutningen strulade) Sen blev det svart. Ingen bild, man hör bara cd:n låta vid power on. Vad gör man nu. Någon som har tips?

/Micke

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Jag tror att ditt wii har blivit brickat..
    Åk in till psxcare och kolla om dom kan göra något det hade kommit någon wii unbricker grej men vet ej om den funkar
    Last edited by allewii; 2009-04-14 at 16:50.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Vi har ett kit vi aldrig fått testa fullt ut
    Kom förbi du så får vi experimentera lite på dig

750:- om vi lyckas.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Avstängd så lyser lampan röd, ja som den ska, men när man försöker starta upp den med powerknappen så blir lampan gul på en gång och cd:n börjar låta, inget händer på tv:n. Få i och ur skiva går bra. Går att starta upp den med remoten (ej synkad), men som sagt bara till den gula lampan.

Det sitter ett Wiikey i som har fungerat klockrent, tänkte först att nu har uppdateringen sabbat chippet, men tror inte det.

Ok, ska försöka ta mig in så ni får experimentera lite på mig. (eller wii:t)

/Micke

Liknande diskussioner

1. det är möjligt att nergradera wii konsoll updaten
    By nimrath in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-04-03, 12:08
  2. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 17:40
  3. tips och funderingar inför wii köp tack (=
    By Seka in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 15:13
  4. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 23:31