Hej!
Om jag förstår rätt så går det att streama DIVX/XVID/MP3/FOTO från en dator med mediaplayer 11?
Hur är det med format så som HD-x264/DVD-R i mkv eller iso filer? Och hur är det med subtitles?
Hej!
Om jag förstår rätt så går det att streama DIVX/XVID/MP3/FOTO från en dator med mediaplayer 11?
Hur är det med format så som HD-x264/DVD-R i mkv eller iso filer? Och hur är det med subtitles?
Kan du spela det på datorn utan att mounta det på något vis i Windows Media Player kan du enkelt köra det på 360'n också (det vill säga om du kan spela median i media player utan att bränna på skiva eller använda program som daemon tools)
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
hmm de låter bra, behöver man installera något särskilt på boxen? och hur blir det med subtitles som endast fungerar om man har vobsub installerat?
dom får du bränna in, dom följer inte med... vad jag vet... och du behöver ha den valfria medie uppdateringen för att kunna spela divx filmer etc...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Den klarar inte mkv filer och inte subtitles. Och inte .Iso/.Img filer.
Lite förenklat kan man säga att den klarar alla .avi filer (även i HD eller *HR*) som flyter omkring på nätet. Dock är det ju rätt ont om HDTV filer i de formaten, men det börjar komma nu och heter då BRRIP eller liknande, brukar vara 2-3Gbyte/film.
sedan klarar den ju .wmv och .mp4 också, men det är ju inte mycket film som är i de formaten på nätet.
Google is your friend!
Funkar det verkligen då i praktiken? (jag e nyfiken). Jag har hört så mycket konverteringsprogram och mediaspelare genom åren som kompisar skaffar och lovordar i någon vecka för att försvara sina inköp sedan åker de ut för att det inte ser bra ut.
Funkar det att köra 1080i/720P .mkv filer stabilt att titta på xbox360? Inget strul att de stannar mitt i? Är ljudet alltid i sync oavsett pal/ntsc etc etc?
Detta är en fråga inget påstående, själv kör jag en tvix för att titta på .mkv
kör själv inte material från dator till box, men vad jag läst här så är det din dator som sätter de största begränsningarna. den måste vara snabb nog att spela upp och koda om (hd) dataströmmen on the fly innan den skickas till boxen, så boxen ska inte ha några problem alls med att spela upp detta (utan lagg).
någon annan kanske kan ämnet bättre men jag är nästan säker på att det är såhär.
Kodar den om videon är det ju helt kasst, det är ju en bild/ljud försämring (och tittar man på HD gör man ju just för att få bsäta tänkbara bild/ljud).
Men om den bara ändrar headrar och kan packa om videon i .avi eller .wmv container borde det ju inte ta SÅ mycket kraft och vara "lossyless" mot orginalfilen som var mkv container.
Någon här som kör denna setup för hdtv tittande av .mkv via tversity som kan ge en balanserad recension om för nackdelar med denna setup?
Bookmarks