Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Mediacenter?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20

    Mediacenter?

    Hej!

    Om jag förstår rätt så går det att streama DIVX/XVID/MP3/FOTO från en dator med mediaplayer 11?

    Hur är det med format så som HD-x264/DVD-R i mkv eller iso filer? Och hur är det med subtitles?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kan du spela det på datorn utan att mounta det på något vis i Windows Media Player kan du enkelt köra det på 360'n också (det vill säga om du kan spela median i media player utan att bränna på skiva eller använda program som daemon tools)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    hmm de låter bra, behöver man installera något särskilt på boxen? och hur blir det med subtitles som endast fungerar om man har vobsub installerat?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    dom får du bränna in, dom följer inte med... vad jag vet... och du behöver ha den valfria medie uppdateringen för att kunna spela divx filmer etc...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Den klarar inte mkv filer och inte subtitles. Och inte .Iso/.Img filer.

    Lite förenklat kan man säga att den klarar alla .avi filer (även i HD eller *HR*) som flyter omkring på nätet. Dock är det ju rätt ont om HDTV filer i de formaten, men det börjar komma nu och heter då BRRIP eller liknande, brukar vara 2-3Gbyte/film.

    sedan klarar den ju .wmv och .mp4 också, men det är ju inte mycket film som är i de formaten på nätet.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av nissepuck Visa Inlägg
    Den klarar inte mkv filer och inte subtitles. Och inte .Iso/.Img filer.

    Lite förenklat kan man säga att den klarar alla .avi filer (även i HD eller *HR*) som flyter omkring på nätet. Dock är det ju rätt ont om HDTV filer i de formaten, men det börjar komma nu och heter då BRRIP eller liknande, brukar vara 2-3Gbyte/film.

    sedan klarar den ju .wmv och .mp4 också, men det är ju inte mycket film som är i de formaten på nätet.
    Tversity fixar att streama .Mkv filer dock inte .sub .srt det har du rätt i

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av comp00 Visa Inlägg
    Tversity fixar att streama .Mkv filer dock inte .sub .srt det har du rätt i
    Men klarar 360'n av att spela dessa .Mkv?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Men klarar 360'n av att spela dessa .Mkv?
    inte som mkv format, men tversity fixar detta så att 360:n kan läsa dataströmmen som sänds.

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Funkar det verkligen då i praktiken? (jag e nyfiken). Jag har hört så mycket konverteringsprogram och mediaspelare genom åren som kompisar skaffar och lovordar i någon vecka för att försvara sina inköp sedan åker de ut för att det inte ser bra ut.

    Funkar det att köra 1080i/720P .mkv filer stabilt att titta på xbox360? Inget strul att de stannar mitt i? Är ljudet alltid i sync oavsett pal/ntsc etc etc?

    Detta är en fråga inget påstående, själv kör jag en tvix för att titta på .mkv

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av nissepuck Visa Inlägg
    Funkar det verkligen då i praktiken? (jag e nyfiken). Jag har hört så mycket konverteringsprogram och mediaspelare genom åren som kompisar skaffar och lovordar i någon vecka för att försvara sina inköp sedan åker de ut för att det inte ser bra ut.

    Funkar det att köra 1080i/720P .mkv filer stabilt att titta på xbox360? Inget strul att de stannar mitt i? Är ljudet alltid i sync oavsett pal/ntsc etc etc?

    Detta är en fråga inget påstående, själv kör jag en tvix för att titta på .mkv
    kör själv inte material från dator till box, men vad jag läst här så är det din dator som sätter de största begränsningarna. den måste vara snabb nog att spela upp och koda om (hd) dataströmmen on the fly innan den skickas till boxen, så boxen ska inte ha några problem alls med att spela upp detta (utan lagg).

    någon annan kanske kan ämnet bättre men jag är nästan säker på att det är såhär.

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Kodar den om videon är det ju helt kasst, det är ju en bild/ljud försämring (och tittar man på HD gör man ju just för att få bsäta tänkbara bild/ljud).

    Men om den bara ändrar headrar och kan packa om videon i .avi eller .wmv container borde det ju inte ta SÅ mycket kraft och vara "lossyless" mot orginalfilen som var mkv container.

    Någon här som kör denna setup för hdtv tittande av .mkv via tversity som kan ge en balanserad recension om för nackdelar med denna setup?

Liknande diskussioner

  1. PS3 som mediacenter
    By Game_Freak_se in forum Playstation 3
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-19, 09:29
  2. XBMC MediaCenter Sverige
    By GrandAnse in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-09, 20:25
  3. Information och "minibild" i Mediacenter.
    By neurotic in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 23:13
  4. Vista och mediacenter
    By troublemaker in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-28, 00:07
  5. Mediacenter Ren installation
    By Dikkie in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 15:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •