Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Spela the lost and the damned offline?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    18

    Spela the lost and the damned offline?

    Hej allihop!

    Vad jag har förstått så ska det vara möjligt att spela "the lost and the damned" offline på den profil där man laddat ner spelet. Man ska således inte behöva vara online och uppkopplad mot Xbox live för att kunna spela spelet i single-player mode. Är jag rätt på det?

    Jag har kopplat ur mig från nätverket och är inloggad på den spelprofil där spelet är registrerat. Jag har originalskivan för GTA IV i min xlåda men jag hittar ingenstans där jag kan välja att spela the lost and damned. Hittar bara GTA IV.

    Vore väldigt tacksam för tips och råd, mvh MoFa

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Last edited by Pendragon; 2009-04-15 at 13:19.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av MoFa Visa Inlägg
    Hej allihop!

    Vad jag har förstått så ska det vara möjligt att spela "the lost and the damned" offline på den profil där man laddat ner spelet. Man ska således inte behöva vara online och uppkopplad mot Xbox live för att kunna spela spelet i single-player mode. Är jag rätt på det?

    Jag har kopplat ur mig från nätverket och är inloggad på den spelprofil där spelet är registrerat. Jag har originalskivan för GTA IV i min xlåda men jag hittar ingenstans där jag kan välja att spela the lost and damned. Hittar bara GTA IV.

    Vore väldigt tacksam för tips och råd, mvh MoFa
    Förmodligen är det som i Oblivion, det är ett område i spelet helt enkelt, du tar dig till lost and damned via någon form av portal eller något... och som Pendragon säger, googla lite så hittar du nästan alltid svaret, och tänk på vart du placerar tråden det handlar liksom inte om själva boxen i sig direkt utan spelet, vi har alltid en sektion för sådant på alla delarna av forumet!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    18
    Missade helt att någon undergruppsfetischist varit igång och skapat en grupp solo för GTA, inte lätt att hänga med dessa fetischister

    Nope så enkelt som en portal "ingame" är det inte, har lyckats starta upp Lost and the Damned från xboxens dashboard tidigare och har gett mig f-n på att lyckas med detta igen. Nu verkar det dock som så att inget vill funka på min x-låda. Får inte ens igång spelet när jag är hookad till nätet...damn!

    Någon som vet om det är möjligt att lira Lost and the damned offline? Hur gör man för att lyckas med detta i så fall. Googlingar och sökningar på nätet ger ingen klar info om vad som ska göra...eller om det ens är möjligt.

    Tacksam för tips och råd!

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Lycka till, jag har ingen aning.
    Hittar du svaret återkom gärna med lösningen här
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    18
    Fy jag skäms...

    Ringde Xbox supporten och fick snacka med en trevlig snubbe som "tvingade" mig att köra recovery på gamerprofilen, fimpa mina nerladdningar och tömma arbetsminnet. Inget funkade dock....

    Ringde till Xbox igen och fick snacka med en supertrevlig tjej, som skrattade lite lätt när jag förklarade problemet jag hade. Hon svarade "du detta fixar vi lätt" utan att låta dryg.

    Jag gjorde såhär;

    Starade upp grundspelet, GTA IV, och valde "New Game". Därefter valde jag vilket av spelen jag ville spela...muhaha done! Funkar att spela offline också.

    Fick ett bra tips rent generellt när det gäller fryslagg osv när man spelar xbox 360 spel. Arbetsminnet överbelastat tydligen lätt i xboxarna och får som följd att man upplever konstigheter men bild som fryser och ljud som hackar osv.

    Gå då in i din konsols minne, sedan trycker du Y för "device options" sedan trycker du en knappkombo som lyder X+X+LB+RB+X+X. Svara ja på frågan om du vill påbörja "maintenance" på din konsol. Tömmer arbetsminnet, inget annat.

    //MoFa

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av MoFa Visa Inlägg
    Fick ett bra tips rent generellt när det gäller fryslagg osv när man spelar xbox 360 spel. Arbetsminnet överbelastat tydligen lätt i xboxarna och får som följd att man upplever konstigheter men bild som fryser och ljud som hackar osv.

    Gå då in i din konsols minne, sedan trycker du Y för "device options" sedan trycker du en knappkombo som lyder X+X+LB+RB+X+X. Svara ja på frågan om du vill påbörja "maintenance" på din konsol. Tömmer arbetsminnet, inget annat.
    Kallas också att rensa cache minnet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Har också problem med TLAD, köpte den från live och allt funkade skitbra på min 360.
    Köpte en ny men behöll samma hårddisk, och spelet vägrar funka.
    Testat att avinstallera, och ladda ner igen.
    Då funkar det en gång på ena profilen, men nästa gång jag försöker spela så vägrar det starta.
    Testat offline och online....
    Vad gör man?
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ringer MS supporten och ber dom knyta om den åt dig den är nämligen bunden till din gammla konsoll, och du behöver nu knyta om den till din nya konsoll...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Tror du jag kommer behöva registrera min xbox och uppge namn och så?
    Mitt riktiga namn och namnet på min live-konto stämmer inte överens...
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag har aldrig ringt och pratat med dom om att knyta om någonting från live själv, så jag vet inte vad dom vill ha för info tyvär, men det borde inte vara några problem för dig...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Tack för infon
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    får väl väcka liv i tråden och fråga om någon börjat med the ballad of gay tony än?

    skriv gärna story info inom *SPOILER* tecken för de som inte spelat det än.

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    får väl väcka liv i tråden och fråga om någon börjat med the ballad of gay tony än?

    skriv gärna story info inom *SPOILER* tecken för de som inte spelat det än.
    japp jag fast tycker Lost and the damned är roligare
    Får väl börja spela det snart
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    japp jag fast tycker Lost and the damned är roligare
    Får väl börja spela det snart
    Jag föredrog TBOGT, inte lika dystert som TLAD samt mer övedrivna och roliga karaktärer, Yusuf Amir är ett praktexempel.
    Att vissa småsaker gjort comeback från tidigare spel gör bara saken ännu bättre.

    Enda nackdelarna är att det var jobbigare att få 100% på tbogt än på tlad, samt procentskiten på varje mission, jävla ångest.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Jag föredrog TBOGT, inte lika dystert som TLAD samt mer övedrivna och roliga karaktärer, Yusuf Amir är ett praktexempel.
    Att vissa småsaker gjort comeback från tidigare spel gör bara saken ännu bättre.

    Enda nackdelarna är att det var jobbigare att få 100% på tbogt än på tlad, samt procentskiten på varje mission, jävla ångest.
    haha Yusuf , Japp TLAD är ju lite dystert :P . Men lite TBOGT efter TLAD livar upp stämningen
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Jo det e jävligt sant. Man ska köra dem i ordning för att det ska bli så bra som möjligt. Särskilt med tanke på att
    *SPOILER* TBOGT besvarar vissa frågor och avslutar serien så bra *SPOILER*

    Yusuf äger, hela arab-money grejen är genial
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    okej, får ge TLAD en chans till då, kommer ihåg det var så grått och dystert, men storyn är väl rätt ok.

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    okej, får ge TLAD en chans till då, kommer ihåg det var så grått och dystert, men storyn är väl rätt ok.
    Nu när det är så mörkt och dystert Då är det perfekt för att klara ut TLAD
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Nu när det är så mörkt och dystert Då är det perfekt för att klara ut TLAD
    nästan ett år sen denna forumdelen besöktes, så är tvungen att bumpa den. ja, TLAD ska spelas nu, fast på PS3! fick inte ork förra året.

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Nice, tycker alla delar i serien var bra, de kompletterade storyn.
    Har du lirat igenom tbogt än?
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •