Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: GTA IV, inget nytt uppdrag.

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    GTA IV, inget nytt uppdrag.

    fungerat felfritt till och med Shadow. Klarade uppdraget men efter det så händer ingenting mer. Får aldrig något nytt uppdrag efter det. Har läst i walkthrough fall det är något jag har missat men inte.
    Tänkte först att det var att jag behövade vänta lite, men efter 3 dygn (i spelet) har jag fortfarnade bara fått ett samtal om mat från Roman och ett samtal från little jacob om dart.
    Även gjort massa job för roman och little jacob men nästa uppdrag kommer aldrig.
    Har prövat att ringa alla och frågat om alla saker får bara att alla är upptagna eller inte har mobilen på.

    Vad faan ska jag göra?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av PellePele Visa Inlägg
    Vad faan ska jag göra?
    *SPOILER*
    har du besökt internet cafet, läst eyefind-mailet och svarat på det?

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    har läst om det i olika walkthrough. Men den symbol finns inte med på min karta.

    Nu har jag lyckats hitta internetcafe. Fick leta upp det själv men jag har inget mail att läsa. Är helt klar med uppdraget shadow. Konstigt att jag inte får något mail.
    Last edited by PellePele; 2008-05-14 at 19:58.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    internet cafet är ett uppdrag åt roman, kanske därför.

    såhär står det på shadow.

    Completion of this mission unlocks Badman as a Random Charater and unlocks Little Jacob's Drug Delivery missions.

    det är alltså little jacob du ska ha tag på... synd det var sålängesen man spelade i början, minnet sviker något enormt, vilket kommer göra storyn lika bra nästa gång man varvar det. kommer ihåg uppdraget shadow, men inte vad man skulle göra sedan.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    jo det vet jag. Men drug-uppdrag åt jacob är ju bara lite extra för att få in cash

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av PellePele Visa Inlägg
    jo det vet jag. Men drug-uppdrag åt jacob är ju bara lite extra för att få in cash
    har du lyckats komma vidare eller är du fortfarande fast?

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Sitter fortfarnade fast. Har gjort 3-4 st jobbuppdrag för little Jacob och badman samt 3 jobbuppdrag för Roman. Gått på date med Michelle.
    Allt som går att göra men fortfarande så händer ingenting.

    Får aldrig upp ikonen för internetcafet. Åker jag bara dit och kollar så finns inga mail att läsa.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    tror jag hittade lösningen...

    I completed the shadow mission, but now no new missions appear for me to attempt. Numerous calls to Dimitri and Faustin go un answered. I've done a bunch of package delivers for Lil Jacob and Fares for roman as well as took them both out drinking, strip clubs and a bunch of dates with Michelle. Still the next mission has not opened up for me. Is there anything specific I need to do? I've seen a couple other people run into this but no real answers please help.
    I figured out what the problem is, thanks for all that tried to help. After completing the shadow mission, there where no blips available pointing me to any new missions no "F" Faustin and nothing for Dimitri. I don't know if they mentioned it, maybe I missed it but all I had to do was go to the Cabaret and the new mission started after that Faustin blip showed up so I had more missions to do. Funny that the cabaret was not highlighted so that it would be easier to spot as the next path in the story. Hopefully this can help others who run into the same problem.

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    nu är jag vidare i spelet. Allt jag behövde göra var att åka till cabaret. Utanför var en gul pil och uppdraget final destination startade direkt.
    Tackar, nära att kasta spelet åt helvete.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    bra man blir rätt less när man kört fast i en längre tid...

  11. #11
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    gta

    Jag har fastnat på exakt samma ställe du menar efter att man har dödat dimitri!

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dirre Visa Inlägg
    Jag har fastnat på exakt samma ställe du menar efter att man har dödat *!
    nej, det är inte samma ställe. han skriver att det gäller direkt efter "shadow" uppdraget. men du kanske tycker om att spoila saker.

    *SPOILER* för det andra så är dimitri's död eller inte ett val som som förändrar slutet på spelet.

  13. #13
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Men vad ska jag göra när jag ahr dödat dimitri jag har spelat typ 62% av spelet men inga nya uppdrag kommer vad ska jag göra då?

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    Som du säkert förstått nu är storyn i spelet slut.

    Now you could go and achieve 100%. The story as is counts for 60%. If you did no friend activities or anyhting else, you should have exactly 60% now. Look at the other guides to help you with 100% completion.

    Retrieved from "http://gamewiki.net/Grand_Theft_Auto_IV/Story_Walkthrough"

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    *SPOILER* jag har fasnat på ett uppdrag åt jimmy lr vad han heter det står så här "you need to where smart clotes to meet jimmy" jag fattar inte vadå smart clotes

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    något sånt stog det

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av bobbinho3 Visa Inlägg
    *SPOILER* jag har fasnat på ett uppdrag åt jimmy lr vad han heter det står så här "you need to where smart clotes to meet jimmy" jag fattar inte vadå smart clotes
    de syftar nog på att du ska dra till "perseus" affären och köpa dig en kostym, skor mm så du inte ser ut som en lodis.

  19. #19
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Hej! Jag är i Out of kommission uppdraget men kommer inte in i helekoptret är det bare och trycke A så snabbt som attans? Blir galen snart hehe///

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Hoho Visa Inlägg
    Hej! Jag är i Out of kommission uppdraget men kommer inte in i helekoptret är det bare och trycke A så snabbt som attans? Blir galen snart hehe///
    det uppdraget gjorde man om några gånger kommer jag ihåg.. hehe.. men att komma in i helikoptern tyckte inte jag var något problem..



    Eventually, as you ride along the beach, a helicopter will fly overhead. It?s Little Jacob and Roman! The game will prompt you to use the ramp at the end of the beach (you'll see a yellow marker) to fly up to the helicopter. Hit it as fast as you can, but keep in mind you don?t have to be going that fast for this to work. As soon as you?ve grabbed onto the helicopter, follow the on-screen prompt to pull Niko in. Then, ignore the instructions the game gives you. You don?t have to remain too low ? just follow the boat marked as a red dot on your HUD. It?s heading for Happiness Island!
    http://grandtheftauto.ign.com/missio...-of-Commission

  21. #21
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det uppdraget gjorde man om några gånger kommer jag ihåg.. hehe.. men att komma in i helikoptern tyckte inte jag var något problem..





    http://grandtheftauto.ign.com/missio...-of-Commission
    Byta lite på fingrene så gikk det lite snabbere så det löste sei da. Måtte tezta flere ganger för det löste seg hele greia hehe Nu är det väl bare små saker kvar så får se om man gidder spele ut alt

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    varning:

    nu löste det sig för dig men storyn kan bugga sig i gta4.

    Hände mig 70%in i spelet. inga nya uppdrag. Kollat walkthroughs etc. Är säker på att någon switch i spelet &/() sig.


    Ha ett par sparningar så ni slipper börja om ifalll det händer. Totalt pajjat spelet för mig.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Lynx Visa Inlägg
    varning:

    nu löste det sig för dig men storyn kan bugga sig i gta4.

    Hände mig 70%in i spelet. inga nya uppdrag. Kollat walkthroughs etc. Är säker på att någon switch i spelet &/() sig.


    Ha ett par sparningar så ni slipper börja om ifalll det händer. Totalt pajjat spelet för mig.
    vid 70% har man klarat spelet för länge sedan om man inte gjort massa sidouppdrag etc. jag tror du glömt något, vilka är dina senast gjorda uppdrag?

Liknande diskussioner

  1. Texturproblem i GTA
    By Lulebo in forum Grand Theft Auto IV (360)
    Inlägg: 93
    Senaste inlägg: 2008-09-16, 00:11
  2. GTA IV - Dwayne or Playboy?
    By TheLithium in forum Grand Theft Auto IV (360)
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 19:30
  3. Går inte att bränna GTA 4..
    By danskenitunnan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 16:36
  4. Bränna GTA!?
    By MRPRESIDENTOO in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 01:40
  5. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •