Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: "Klassisk" Xbox + LCD monitor? (Ej TV)

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    41
    Respekt
    16

    "Klassisk" Xbox + LCD monitor? (Ej TV)

    Vad är det egentligen man behöver för att kärleksfullt lirka i hopa dessa?
    Eftersom jag inte blir klok på vad jag har för Xbox, men inbillar mig att det är en 1.6-1.6b baserat på olika "guider" till hur man listar ut det från serienumret (brukar hamna i kategorin okänd) så fungerar tydligen inte alla lösningar, tex "Frozen Cable."
    Skärmen är en Dell 2007WFP och även om jag kan ansluta boxen vis S-video, ger det inte precis en kanon bild. Jag har möjlighet att använda DVI, eller standard VGA vilka jag hoppas ska ge lite bättre möjligheter, men jag hittar ingen bra kabellösning för att koppla samman det hela.

    Är det kanske helt enkelt bättre för mig att titta på en X2VGA och samtidigt få möjlighet att koppla in PSX, och Amiga? Suger ju lite i snåltarmen. PSX emulerar jag ju annars på PC'n och Amiga emulerar jag på både Xbox och PC....
    B!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    92
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Mr_B Visa Inlägg
    Vad är det egentligen man behöver för att kärleksfullt lirka i hopa dessa?
    Eftersom jag inte blir klok på vad jag har för Xbox, men inbillar mig att det är en 1.6-1.6b baserat på olika "guider" till hur man listar ut det från serienumret (brukar hamna i kategorin okänd) så fungerar tydligen inte alla lösningar, tex "Frozen Cable."
    Skärmen är en Dell 2007WFP och även om jag kan ansluta boxen vis S-video, ger det inte precis en kanon bild. Jag har möjlighet att använda DVI, eller standard VGA vilka jag hoppas ska ge lite bättre möjligheter, men jag hittar ingen bra kabellösning för att koppla samman det hela.

    Är det kanske helt enkelt bättre för mig att titta på en X2VGA och samtidigt få möjlighet att koppla in PSX, och Amiga? Suger ju lite i snåltarmen. PSX emulerar jag ju annars på PC'n och Amiga emulerar jag på både Xbox och PC....
    B!
    Har inte läst allt men värkar som det räcker med att ha en vga adapter till xbox:en

Liknande diskussioner

  1. Playstation 3 spelen som inte kommer till xbox?
    By HeadHunter87 in forum Playstation 3
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 00:01
  2. Ska flasha xbox 360. Rätt på det?
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 10:38
  3. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33
  4. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  5. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •