Beställde ett Xecuter kit av er, med det följde det med adapter för att utforska Xboxens hdd.
Satt och kikade på diskens innehåll med Xplorer360 igår, rörde inga filer men såg att det fanns en funktion att ta backup av disken.
Som den försiktiga herre jag är så drog jag igång en backup, efter 5 minuter stormade grabben in och skulle spela.
Jag tänkte...jaja jag får ta backupen senare och avbröt backupen.
Kopplade sen ur disken och satte in den i xboxen.
Tog väl typ en minut innan grabben kommer stormande, det finns ju inga profiler på hårddisken!
Kopplade åter in disken och Xplorer360 har inga problem att läsa innehållet, profilerna finns kvar och allt ser orört ut.
In i Xboxen igen....och då märker jag att disken inte känns av i Xboxen.
Ut med den igen...kopierade över alla profiler till PC:n, in med en annan Xbox disk och körde över profilerna dit.
Det funkar, alla profiler är igång igen men nu på en annan disk.
Problemet är ju att jag står med en disk som inte känns av i xboxen, den går att utforska med Xplorer360.
Nå´t blev galet då jag avbröt backupen tydligen, har felanmält disken och kommer att få en ny hem.
Är det någon här som har grepp om vad felet egentligen är, vore ju trevligt att kicka igång den igen.
Det är nog inget fysiskt fel utan nå´t trassel med filordningen på den eller nå´n saknad fil.
Någon som har grepp om vad som hänt och hur man återställer den?
Bookmarks