Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: "Trasig" 20 Gb disk

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    21

"Trasig" 20 Gb disk

Beställde ett Xecuter kit av er, med det följde det med adapter för att utforska Xboxens hdd.
    Satt och kikade på diskens innehåll med Xplorer360 igår, rörde inga filer men såg att det fanns en funktion att ta backup av disken.

Som den försiktiga herre jag är så drog jag igång en backup, efter 5 minuter stormade grabben in och skulle spela.
    Jag tänkte...jaja jag får ta backupen senare och avbröt backupen.

Kopplade sen ur disken och satte in den i xboxen.
    Tog väl typ en minut innan grabben kommer stormande, det finns ju inga profiler på hårddisken!

Kopplade åter in disken och Xplorer360 har inga problem att läsa innehållet, profilerna finns kvar och allt ser orört ut.
    In i Xboxen igen....och då märker jag att disken inte känns av i Xboxen.

Ut med den igen...kopierade över alla profiler till PC:n, in med en annan Xbox disk och körde över profilerna dit.
    Det funkar, alla profiler är igång igen men nu på en annan disk.

Problemet är ju att jag står med en disk som inte känns av i xboxen, den går att utforska med Xplorer360.
    Nå´t blev galet då jag avbröt backupen tydligen, har felanmält disken och kommer att få en ny hem.

Är det någon här som har grepp om vad felet egentligen är, vore ju trevligt att kicka igång den igen.
    Det är nog inget fysiskt fel utan nå´t trassel med filordningen på den eller nå´n saknad fil.

Någon som har grepp om vad som hänt och hur man återställer den?
    Last edited by Caper; 2009-04-25 at 12:12.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Prova med att ta bort allt som ligger på den och lägga in "grund" filerna (ska vara en fil som talar om för boxen att det är en 20gb disk... kommer inte ihåg vad den heter dock...) men prova med detta...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    21
    Läste en guide lite snabbt men om jag förstod saken rätt så var det inte rätt fil med där utan om man vill lägga in en WD drive.
    Ska leta vidare.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    21
    Har klarnat lite nu, tyvärr har jag en Seagate disk vilket hddhackr inte stöder.

Saxat från ett annat forum:
    If you've lost your original 'security sector' for your Seagate, then you can't use the drive in the 360 anymore and there's no way of fixing it, at least, not without the help of MS (e.g. there's no way to generate a valid signature and there's no tool available to flash the FW of the seagate with new serial info, to match any security sector).

Bara kassera den disken som det verkar, jag får iofs en ny på garanti så det löser sig.
    Man lär sig av sina misstag, jag kommer inte att använda Xplorer360 i onödan fler gånger

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Caper Visa Inlägg
    Har klarnat lite nu, tyvärr har jag en Seagate disk vilket hddhackr inte stöder.

Saxat från ett annat forum:
    If you've lost your original 'security sector' for your Seagate, then you can't use the drive in the 360 anymore and there's no way of fixing it, at least, not without the help of MS (e.g. there's no way to generate a valid signature and there's no tool available to flash the FW of the seagate with new serial info, to match any security sector).

Bara kassera den disken som det verkar, jag får iofs en ny på garanti så det löser sig.
    Man lär sig av sina misstag, jag kommer inte att använda Xplorer360 i onödan fler gånger
    Ska du sälja disken så är jag intresserad av att köpa den. Har spräckt huset till min disk tyvärr.

Skicka ett mail till slt555@hotmail.com om du vill sälja.

//A

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    21
    Nja, behåller nog skalet och hinkar in en WD 120 istället.

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Inte säkert om du ska spela live

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Inte säkert om du ska spela live
    Jaså? Kan man bli bannad för det med nu? Och jag som precis har köpt ett 13 månaders guld konto.
    Förstår inte exakt varför MS skulle bli så upprörda att de bannar dig för det förstås. Känns lite som om de kunde se att din grafikkabel inte är en äkta Xbox 360 kabel så skulle de banna dig för det med..

Är det verkligen folk som blivit bannade för att de bytt HDD mot en WD 120GB?

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    M , Det är samma om har typ cold cathode rör i boxen Ms kollar och ser att ´den drar mer ström och sen bannad...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Jaså? Kan man bli bannad för det med nu? Och jag som precis har köpt ett 13 månaders guld konto.
    Förstår inte exakt varför MS skulle bli så upprörda att de bannar dig för det förstås. Känns lite som om de kunde se att din grafikkabel inte är en äkta Xbox 360 kabel så skulle de banna dig för det med..

Dom bannar dig för ALLA modifikationerna I boxen... om du väljer att köpa en annan kabel som du sätter på utsidan kan dom inte hindra dig från att göra detta, men om du däremot väljer att öppna upp konsollen och byta ut saker och ting, eller i det här fallet öppna upp hårddisken för att ändra något så bryter du mot användar vilkoren...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    vem vet? men det är tekniskt möjligt att se vad för signatur din wd120 har. eftersom man alltid använder sig av en viss signatur kan de lätt se att du använder en modifierad disk. alla diskar har olika signaturer, och den signaturen du lägger in har ju någon annan haft, eller många använder. risken finns för ban, även om den inte är så stor.

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Jaha där ser man. Är kanske bara en tidsfråga då. Det vore inte exakt god företagsekonomi att banna folk för det förstås. Gör ju helt enkelt att de skulle förlora intänkter på Live Guld och Live Points. Då folk som blir bannade helt enkelt inte betalar för det. Att de bannar moddade firmware boxar har jag dock all respekt för att de gör.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jaha där ser man. Är kanske bara en tidsfråga då. Det vore inte exakt god företagsekonomi att banna folk för det förstås. Gör ju helt enkelt att de skulle förlora intänkter på Live Guld och Live Points. Då folk som blir bannade helt enkelt inte betalar för det. Att de bannar moddade firmware boxar har jag dock all respekt för att de gör.
    men det är samma sak egentligen eftersom du modifierar hårddisken så jag förstår dom angående detta också...
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Jo, det är klart. De måste ju kunna fortsätta ta ut sina ockerpriser för 120gb.
    Tror inte att själva höljet är dyrare än själva disken egentligen... eller vad får man betala för en 120gb 2.5a?

Liknande diskussioner

1. Mixed media disk
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-08-29, 00:42
  2. unreadeble disk!!!!!
    By eddy in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-07-21, 11:34
  3. Disk Error Mitt I Flash (ms28) HjÄlp!
    By SWPHOBIA in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 21:39
  4. 1.3 Wiikey config disk, AAAH!
    By .:Jacke:. in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 11:50
  5. Error 13 efter byte till 300 Gb disk på moddad XBOX
    By himi in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 23:10

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner