Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Felkod vid AVI-streaming

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Felkod vid AVI-streaming

    När jag försöker streama min avi-filmer från datorn till Xbox 360 inköpt för 2 månader sedan får jag felkod 80-COODF242. Microsoft forum ger ingen hjälp så jag gör ett försök här.
    Jag använder Nero Media Home 4 då jag kör XP SP3 på datorn, programmet sägs klara avi-filer med boxen vill inte ta dom. Finns det någon codec jag kan ladda i boxen, jag vill undvika att installera Tversity då jag kör Nero.
    Alla tips mottages tacksamt.
    Akki

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    AVI är bara en container för video och ljud. Vet du vilken codec som videon är encodad med?

    Är det Xvid eller Divx så kan du annars stoppa filmen på en extern HDD eller USB-sticka, xboxen kan spela ut divx och xvid av sig själv. Det ända xboxen behöver är codecen som den laddar ner automagiskt om du är uppkopplad mot live.

    Vill du ändå köra nero så prova att spela upp den via nero, nero har väl någon movie player om jag inte har helt fel?
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ett hett tips är att köra direkt med Windows Media Player, den streamar och fungerar felfritt med Xbox 360 sålänge codecs finns, om det inte fungerar med denna får du ta o ladda hem "Optional Media Update" som ligger på Xbox Live Marketplace, den kostar inget och innehålla codecs för Divx/Xvid bland annat

    Windows media player ska vara installerad tillsamans med windows (om du inte valt att ta bort den eller kör på en "-n" version av windows XP)

    *edit:*

    Fungerar det inte ändå även fastän du gjort som jag skrev så kan du ringa till MS Supporten och fråga dom vad felkoden betyder
    Last edited by Swizzy; 2009-04-26 at 17:20.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Tack för era svar. Innan ni svarade så la jag upp Tversity och då fungerar avi-filerna. Jag vet inte vilken codec det är men det är filer från min Sony videokamera som har några år på nacken. Den sparar i avi-format, sedan kan man bränna ut filmerna i mpeg men det är originalet jag är ute efter, de andra ligger bara på skivor.
    Windows Mediaplayer har krånglat för mig, den "tappar" kontakten ibland och strular. Nero fungerar bra, är stabilare än WMP men klarar som sagt inte avi. Tversity tycks fungera som sagt men jag skulle vilja renodla. Det blir ofta strul om man har flera servrar igång samtidigt.

    Är det WMP eller Xboxen som skall upddateras från Windowx Market Place? Hur gör jag?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är xboxen, du går in på live och letar efter uppdateringen, den ligger tillsamans med "Game addons" av någon anledning...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är xboxen, du går in på live och letar efter uppdateringen, den ligger tillsamans med "Game addons" av någon anledning...
    Det är troligen inte xboxen som behöver codec. Nero bör transcoda strömmen till ett nativeformat som t.ex. MPEG.

    Kolla i Neroinställningarna om du hittar något som heter transcode eller konvertering och sätt på det isf.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

Liknande diskussioner

  1. Felkod 12
    By ZaiLH in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-21, 18:36
  2. Problem vid NXE-uppdatering Z:8015-1002, vad kan vara felet?
    By Nemeciz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-21, 16:32
  3. Låser sig vid svarta disclosure-skärmen
    By zaben in forum Grand Theft Auto IV (360)
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-28, 15:33
  4. RROD - Felkod 0001
    By PatrikL in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 14:05
  5. Finns det någon räddning??? (Felkod 13)
    By Toao_joey in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 12:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •