Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Flashning av nya Lite-On

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Flashning av nya Lite-On

    Hej,

    Jag har byggt ett eget kort för dumpning av nyckeln på nyaste Lite-On enligt http://beta.ivancover.com/wiki/index...ract_Key#Build. Nu är bara problemet att få ström till DVD-läsaren. Kan man låta strömkabeln från Xbox:en sitta i och dra ur SATA-kabeln bara? Och sen bara se till att GND på mitt RS232-kort är kopplad till GND på DVD-läsaren. Jag har ett labbaggregat med en spänning ut men eftersom det är tre spänningar och en av dem är 3.3 V så blir det lite problem. Hade det bara varit 12V och 5V så hade man ju kunnat ställa in 12V på aggregatet och sen ha en 7805 som omvandlar till 5V, men tyvärr så har jag ingen 3.3V-regulator. Annars får jag väl sticka in sladdar i kontakterna på datorns nätagg.

    Mvh
    Niclas

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Ja, du kan använda xboxens ström. Det finns dock två stora nackdelar:
    1. Efter att du startat xboxen så har du bara 5(?) minuter innan xboxen automatiskt stänger av sig så det är bäst att du skyndar dig på att flasha isf.
    2. Finns rykten om att xboxen loggar varje gång driven inte är ikopplad då detta inte kan ske normalt.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ett mycket enklare alternativ till allt det där är att köpa ett connectivity kit, vet inte exakt hur allt detta fungerar, men med connectivity kit kör du på en comport från connectivity kit till datorn där nyckeln kommer igenom om jag fattat det rätt

    ett Maximus kit duger alldeles utmärkt bra till det ändamålet, du behöver dessutom antingen göra en lödbrygga över punkterna på 707 och samma sak på 708 eller använda dig av spear/något ledande i hålet vid 707)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ett Maximus kit duger alldeles utmärkt bra till det ändamålet, du behöver dessutom antingen göra en lödbrygga över punkterna på 707 och samma sak på 708 eller använda dig av spear/något ledande i hålet vid 707)
    Lödning krävs bara vid utläsning
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Ett mycket enklare alternativ till allt det där är att köpa ett connectivity kit, vet inte exakt hur allt detta fungerar, men med connectivity kit kör du på en comport från connectivity kit till datorn där nyckeln kommer igenom om jag fattat det rätt

    ett Maximus kit duger alldeles utmärkt bra till det ändamålet, du behöver dessutom antingen göra en lödbrygga över punkterna på 707 och samma sak på 708 eller använda dig av spear/något ledande i hålet vid 707)
    Tanken är att slippa betala 500 spänn för något så simpelt som man gör själv för en tjuga Det dyraste i hela projektet är väl DB-9 kontakten, men man kan ju lika gärna bara köra med lösa sladdar och få ner priset till en tia :P

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av brydling Visa Inlägg
    Tanken är att slippa betala 500 spänn för något så simpelt som man gör själv för en tjuga Det dyraste i hela projektet är väl DB-9 kontakten, men man kan ju lika gärna bara köra med lösa sladdar och få ner priset till en tia :P
    med diy så lär man sig något, mer erfarenhet. däremot kan inte alla löda, det har vi sett bra exempel på innan. köper man tex in alla tillbehör för att öppna box på ett smidigt sätt och sedan allt för att underlätta att flasha en lite-on så kostar det ju, men det blir ju billigare i längden om du ska flasha många gånger.

Liknande diskussioner

  1. Problem med att chippa nya versioner av Wii?
    By AK17 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 02:01
  2. Nya Menyn?!
    By pspnoob1 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 08:18
  3. Funderar på att skaffa mig en PSP slim and lite
    By Hashi in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 17:01
  4. Helt ny på Psp, lite frågor om flashning.
    By JayC in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 11:35
  5. M3 Simply, M3 Lite eller M3 Pro?
    By venoll in forum Nintendo DS
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 14:50

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •