Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: "Read error"

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    0

"Read error"

Jag bränner oftast mina spel på Verbatim R+ DL skivor med antingen x2, x2.4 elle x4 hastighet. Testade att bränna Mad World 3ggr med dessa hastigheter (för att se om det gjorde någon skillnad, har även -s uppgraderingen av Wiikey) Men jag kommer fram till att första banan ska ladda sig sen blir det read error och spelet måste starta om konsollen. Har även testat med icke Dual Layer skivor, men samma sak här. Läst att läsaren på Wii är kinki, men man ska ju inte behöva förstöra massa skivor genom att "testa" sig fram till det optimala. Har även testat att med 2 olika nedladdningar av spelet för att se om det var någon skillnad. Men så var det inte. Det blir Read Error på alla skivor. Händer även andra spel med. Någon som kan hjälpa?
    Last edited by Locktail; 2009-04-27 at 11:51.

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    16
    besta skivor är Traxdata dvd-R eller Verbatim dvd-R
    vilket program bränner du i?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Programmet du bör använda är IMGBurn, felet kan också bero på gammal/dålig brännare vad kör du med för brännnare? kanske är dags att uppgradera firmware/brännare... spelar ingen större roll vad du kör på för hastigheter när du bränner, kör på något som din brännare klarar av och som skivorna klarar av, du bör även som hejhej20 säger använda dig av Verbatim DVD-R skivor, dom är inte lika dyra som DVD +/- R DL skivor

Verbatim är det märke som är bättre mellan dom som hejhej20 pratar om, men Traxdata ska också fungera...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    0
    Tack för svaren!

Jag har en Nec brännare (kommer ej ihåg model namnet) som har 4 år på nacken, inte uppdaterat firmware på ett bra tag. Sedan bränner jag i Nero och bränner som direkt .img eller mountar .img filen i Deamon och bränner som en direkt kopia via Nero. Men ska testa att uppdatera firmware på brännaren och testa med IMGBurn.

Tack tack

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Annars om det inte skulle funka köpa en extern brännare kostar 700kr på Kjell.
    Samsung SE-S224N - DVDR - Ext . Har själv den aldrig haft nåt problem

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Annars om det inte skulle funka köpa en extern brännare kostar 700kr på Kjell.
    Samsung SE-S224N - DVDR - Ext . Har själv den aldrig haft nåt problem
    eller så köper man en

Samsung S224Q som även klarar lightscribe och DVD +/- R DL skivor för 500:- på typ computercity/Siba
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. "disc read error"
    By arebokert in forum Matrix Infinity
    Senaste inlägg: 2008-05-29, 12:43
  2. Ps3:s "Disc read error"?
    By chripopper in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 16:58
  3. "List Error"
    By kibbemannen in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 23:21
  4. antal "read errors".......inverkar .....?
    By corre in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2005-04-12, 12:37

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner