Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: 360 på en datorskärm

Registrerade
    Jun 2005
    Respekt
    0

360 på en datorskärm

Hejsan.

Jag sitter tankar om att koppla in min 360 till en datorskärm med dvi.
    Vad behöver jag för att få bild och ljud att fungera?
    Jag äger ingen reciver, utan har bara ett par datorhötalare.

tack på förhand

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det du behöver är special kablage som delar upp ljud/bild till rätt sorts uttag eller någon form av apparat med samma funktion
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Last edited by Pendragon; 2009-04-28 at 17:09.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jun 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=880

Borde fungera för dig.
    Ljudkälla till högtalare tar du på DVI adaptern
    ser att den stödjer 360 utan hdmi, nu har jag en hdmi port på min, går de inte då?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Snoffa Visa Inlägg
    ser att den stödjer 360 utan hdmi, nu har jag en hdmi port på min, går de inte då?
    den bör ha stöd för den också, men med undantaget att du kör i den "vanliga" porten...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Länkade till fel produkt då jag blev förvirrad av Swizzys inlägg
    Ändrade posten så om du uppdaterar Cashen med CTRL+F5 så bör du se fyra fem länkar till.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Länkade till fel produkt då jag blev förvirrad av Swizzys inlägg
    Ändrade posten så om du uppdaterar Cashen med CTRL+F5 så bör du se fyra fem länkar till.
    haha, sorry... tur att du kom på det dock
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    haha, sorry... tur att du kom på det dock
    Ja ibland är du lite snabb på att svara även om du inte vet något *Din lilla Posthunter där*

Billigast är nog VGA kabeln här för 360: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=432&xSec=94
    Last edited by Pendragon; 2009-04-29 at 10:44.
    / Pendragon

Räcker det inte med en enkel komponent - vga kabel? måste iallafall få tag på en sådan lösning..

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Räcker det inte med en enkel komponent - vga kabel? måste iallafall få tag på en sådan lösning..
    Nej det blir lite svårt
    Du behöver horisontell o vertikalsynk med för VGA / HDMI o det skickas inte med via Komponentkällan.

Billigast kommer du undan om du har en VGA ingång på den enhet diu vill koppla din 360 med o denna: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=432&xSec=94

VGA kabel för 360 a 200 kr
    / Pendragon

Nej det blir lite svårt
    Du behöver horisontell o vertikalsynk med för VGA / HDMI o det skickas inte med via Komponentkällan.

Billigast kommer du undan om du har en VGA ingång på den enhet diu vill koppla din 360 med o denna: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=432&xSec=94

VGA kabel för 360 a 200 kr
    Hmm men jag har ingen vga ingång i mitt capture card så ja behöver component in i capcardet sen component -> vga ut..

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16
    drar upp denna tråd då jag är sugen på att köpa mig nån kabel. kommer nog bli den du länkat till Pendragon, men är lite fundersam på hur jag ska göra me ljud kablarna? finns ju ingen rca ingång på skärmen, är de då tänkt att man ska koppla in dem på datorn? de bästa vore ju om de fanns nån kabel som gjorde att man kunde koppla in dem i datorns högtalare.

ljud måste man ju ha!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    drar upp denna tråd då jag är sugen på att köpa mig nån kabel. kommer nog bli den du länkat till Pendragon, men är lite fundersam på hur jag ska göra me ljud kablarna? finns ju ingen rca ingång på skärmen, är de då tänkt att man ska koppla in dem på datorn? de bästa vore ju om de fanns nån kabel som gjorde att man kunde koppla in dem i datorns högtalare.

ljud måste man ju ha!
    köp en rca till 3,5mm plug, finns i de flesta affärer, kan nog kanske tom finnas på ica. den finns i många olika längder och utförande och den på bilden under passar uttaget från 360:n där det sitter två honor.

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16
    en sån funkar ju. de hade jag inte en tanke på. tack för tipset!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Koppla dem till Line-In på ljudkortet sen så har du ljud via datorhögtalarna eller stereon med om du växlar skärmanslutning *Förutsätter att du har en skärm med DVi + VGA ingång
    / Pendragon

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16
    nej tyvärr bara vga på skärmen. så får köpa en sån kabel som int21 tipsa om. har beställt en sån där kabel nu iaf, får förhoppningsvis hem den i veckan. så man har nåt att göra när sambon glor på tråkiga djurprogram o annat tjafs

Liknande diskussioner

1. Går det att modifiera alla 360 versionerna?
    By A.T in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 15:06
  2. Xbox 360 arcade vs Xbox 360
    By Queen_Piss in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 15:00
  3. XBOX1 spel på xbox 360 Random Padding.
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 11:01
  4. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 12:21
  5. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 19:11

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner