Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Utbyte av Xbox 360 RROD

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    49
    Respekt
    21

    Utbyte av Xbox 360 RROD

    Köpte häromda´n en billig 360 med rrod felkod 0102.
    Fick med alla kablage inklusive vga kabel samt HDD och trådlös kontroll.
    Betalade 600 :-
    Tanken var att försöka fixa till den, innan jag satte skruvmejseln i den så ringde jag upp Xbox supporten och det visade sig att det var kvar garanti några månader till
    Jag får fraktsedel och skickar in den för rep/utbyte, det blev nog en god affär.

    Hursomhelst, hur är det med garantiutbytena...får jag en repad enhet eller är det så att de skickar en splitt ny?
    Hur kan jag se på den repade/nya maskinen vilket moderkort det är?
    Vad händer med garantin på den nya enheten, löper den bara samma tid som den ursprungliga enheten eller blir det ny/längre garanti?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Dom lagar boxen om dom kan, i annat fall får du en splitter ny box av samma typ med det nya moderkortet för den typen i (HDMI = Jasper Ej HDMI = Opus) du vet att du får det senaste om dom byter ut moderkortet/hela boxen

    vill du veta vad det är för moderkort kollar man på flera olika saker... finns på wikipedia om dom olika moderkorten och hur man ser vilket det är...

    vad gäller garantin så är jag osäker, ny box borde betyda ny garanti, men senast jag ringde när man box gick sönder igen (för andra gången) blev jag rätt irriterad och frågade hur det är med garantin och sådär, fick då höra av dom att garantin INTE förlängs om man får ny box, helt sjukt tycker jag...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    vad gäller garantin så är jag osäker, ny box borde betyda ny garanti, men senast jag ringde när man box gick sönder igen (för andra gången) blev jag rätt irriterad och frågade hur det är med garantin och sådär, fick då höra av dom att garantin INTE förlängs om man får ny box, helt sjukt tycker jag...
    Rätt kotym av alla att göra så, annars kunde man få Livstids garanti genom att vira en jävla idiotisk handduk runt saker efter 2.5 år o bara fortsätta tuffa.

    Not good for business.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Rätt kotym av alla att göra så, annars kunde man få Livstids garanti genom att vira en jävla idiotisk handduk runt saker efter 2.5 år o bara fortsätta tuffa.

    Not good for business.
    men samtidigt borde man få någon form av kortare garanti på den nya boxen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Rätt kotym av alla att göra så, annars kunde man få Livstids garanti genom att vira en jävla idiotisk handduk runt saker efter 2.5 år o bara fortsätta tuffa.

    Not good for business.
    rätt och rätt?! ny produkt bör ge ny garanti eftersom det är en helt ny produkt, tyvärr finns det folk som utnyttjar den på fel sätt och då får man sådana här regler.

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    49
    Respekt
    21
    Nåja, vi får se vad för maskin som anländer.
    UPS var och plockade upp den för nå´n timme sedan.
    Tack för svaren!

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    men samtidigt borde man få någon form av kortare garanti på den nya boxen
    + 3 Månaders garanti på reparationen
    Dyker något annat fel upp så är det en helt annan sak

    Pratade nyss med Ms o de har även förlängt garantin för E-74 som RROD
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Pratade nyss med Ms o de har även förlängt garantin för E-74 som RROD
    Bekräfat från säker källa eller från nån ungspoling i supporten?

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Arasul Visa Inlägg
    Bekräfat från säker källa eller från nån ungspoling i supporten?
    Japp både pratat med dem om det när jag ringde in en RROD box o hört det i telefonsvararkön.
    Skulle aldrig falla mig in o skriva en sån sak om inte jag dementerat det själv o skulle jag skrivit det hade jag formulerat mig ( Rykten säger att... ) Här kör vi bara med ren hårdfakta när det fins klara besked om det Prova ring 020-791133 o lyssna själv
    Tror du får trycka 2 och sen 1 i växeln
    Last edited by Pendragon; 2009-04-15 at 09:28.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    49
    Respekt
    21
    Jag fick min utbytesmaskin tidigare under dagen.
    Hrmphh...en Zephyr med Lite-On spelare.

Liknande diskussioner

  1. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 11:21
  2. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  3. xbox 360 Elite fläktar väsnas
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 17:51

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •