Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 32

Diskussion: VARNING ! - flytta hård-diskar mellan konsoller -VARNING ! (är Microsoft galna?)

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0

    Exclamation VARNING ! - flytta hård-diskar mellan konsoller -VARNING ! (är Microsoft galna?)

    Jag hade hört av en vän att man skulle kunna plocka ur sin hårddisk i sin 360 och peta in den i en annan xbox360 om man vill typ fortsätta med sitt spel hos en polare...

    JO TJENA!...

    gick juh "bra" förutom att det stog "unusable save" på allt "gammalt" jag hade sparat på min konsoll när jag försökte få fram det i hans maskin med min hd i, (och tvärtom på de saves jag gjort hos honom när jag petade tillbaka hdn i min konsoll..)

    ---> Sen när jag kom hem och pillade tillbaka hårddisken i min konsoll blev kaosen total !!!! <---
    alla mina downloads som expansions och addons till spel blev oanvändbart(spelen gick inte ens att spela, det stog bara att man skulle ladda ned addonsen igen för att rätta till problemet),

    på alla arcades som bla Castle Crashers stog det att jag måste ladda ned dem igen för att de skulle funka (jag fick inte ens expansionen att funka alls efter ny download)
    och alla uppdateringar och downloads jag tagit ned hos honom funkade inte och allt måste tankas ned igen för att fungera....
    (alla save-filer på arcades nollades dessutom efter att jag tankat ned dem igen)
    (visserligen var det gratis eftersom jag tankat dem på mitt konto hos honom men endå...)


    så med andra ord:
    plocka inte hård-diskar mellan olika konsoller !
    ! det funkar inte !

    dessutom började mitt silverkonto att tjata om att jag måste skapa ett nytt konto för att logga in...(gick visserligen att bara plocka ned alla uppdates och addons endå men inte att logga på min profil online lixom, jag har inte löst detta än)

    vet inte om det kan ha att göra med att min konsoll är fetgammal, typ den första konsollen som kom, och hans konsoll är splitterny men båda maskinerna har ju alla de senaste och nyaste uppdateringarna mm men sjukt är det hur som helst....
    Last edited by bmansweden; 2009-05-02 at 13:25. Anledning: fleleee stavvat mm
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    detta är ingen nyhet. man ska inte laborera med diskar mellan konsoler, det är inte som en pc med extern disk. ha din disk i din konsol med din gamertag, pilla inte mellan gamertags och olika konsoler. enda gången du ska göra det är när du har två likadana profiler på dina egna konsoler, tex nyköp eller har en online / offline konsol. klart det kommer bli knas när dina DLC mm är kopplade till din konsoler/gamertag, likaså de saker du laddar ner hos honom blir kopplade till hans konsol på din disk.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    detta är ingen nyhet. man ska inte laborera med diskar mellan konsoler, det är inte som en pc med extern disk. ha din disk i din konsol med din gamertag, pilla inte mellan gamertags och olika konsoler. enda gången du ska göra det är när du har två likadana profiler på dina egna konsoler, tex nyköp eller har en online / offline konsol. klart det kommer bli knas när dina DLC mm är kopplade till din konsoler/gamertag, likaså de saker du laddar ner hos honom blir kopplade till hans konsol på din disk.
    men jag körde ju hans konsoll helt utan minneskort eller liknande med ev profiler/gamertags på, varför håller typ hård-disken koll på i vilken konsoll den sitter....
    är ju helt sjukt....
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    men jag körde ju hans konsoll helt utan minneskort eller liknande med ev profiler/gamertags på, varför håller typ hård-disken koll på i vilken konsoll den sitter....
    är ju helt sjukt....
    det är väl självklart att en annan konsol skriver data till hdd som sitter i den, det är inte hdd som håller koll, utan annan konsol som skriver data på den enligt den konsolens mjukvara/gamertags.

    stoppar du in din windows hdd i en annan dator så kommer den ju ändras med den datorn drivrutiner etc etc. en lätt beskrivning hur saker kan skita sig när du flyttar fram och tillbaka.
    Last edited by int21; 2009-05-02 at 14:02.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det är väl självklart att en annan konsol skriver data till hdd som sitter i den, det är inte hdd som håller koll, utan annan konsol som skriver data på den enligt den konsolens mjukvara/gamertags.

    stoppar du in din windows hdd i en annan dator så kommer den ju ändras med den datorn drivrutiner etc etc. en lätt beskrivning hur saker kan skita sig när du flyttar fram och tillbaka.
    jo det förstår jag men det ligger ju BARA min gamertag på hård-disken och inget system som typ Windows eller liknande så jag fattar inte varför det inte funkar endå...som att man typ har en extern hd med bara mp3 på och kopplar den mellan olika datorer...det funkar ju...
    eller håller nånting i själva boxen reda på gamertagsen å shit?
    eller är det nåt med hård-disken som kollar typ moderkortet?
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    nån som har nån lösning på hur jag ska göra ang mitt login då?
    ska jag klicka på skapa ny login å sen slå in min gamla tag och lösen eller kommer jag ens dit?
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Ring MS och fråga

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    jo det förstår jag men det ligger ju BARA min gamertag på hård-disken och inget system som typ Windows eller liknande så jag fattar inte varför det inte funkar endå...som att man typ har en extern hd med bara mp3 på och kopplar den mellan olika datorer...det funkar ju...
    eller håller nånting i själva boxen reda på gamertagsen å shit?
    eller är det nåt med hård-disken som kollar typ moderkortet?
    tror du missuppfattade mig, jag gjorde en liknelse att det liknar som om du skulle flytta en windows hdd mellan system. att flytta xbox hdd mellan konsoler är inte som att flytta usb-minne eller mp3-maskiner mellan system. boxen skriver info som enbart den konsolen har, signaturer osv. alla boxar har olika signaturer, därav varför inte vissa DLC inte kan kopieras mellan konsoler, därför ska man inte heller flytta hdd fram och tillbaka mellan konsoler utan att veta vad man sysslar med.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    nån som har nån lösning på hur jag ska göra ang mitt login då?
    ska jag klicka på skapa ny login å sen slå in min gamla tag och lösen eller kommer jag ens dit?
    Du har alltså tappat din profil? eller har den blivit "korrupt"?? i så fall tar du bort ENBART profilen, och väljer att "Recover gamer tag" och följer instruktionerna på skärmen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du har alltså tappat din profil? eller har den blivit "korrupt"?? i så fall tar du bort ENBART profilen, och väljer att "Recover gamer tag" och följer instruktionerna på skärmen...
    Njae asså jag kan ladda ned saker på profilen som vanligt å den går online när jag har nätverkskabeln i som den ska men det kommer upp att jag måste skapa ett nytt konto hela tiden om jag vill logga in på live.....
    skumt...
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Japp, det är väldigt skumt, du skulle kunna ringa MS supporten o höra om det finns något du kan göra... i så fall har dom svar på det hoppas jag
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    jag fick det problemet efter jag hade fått utbytt min konsol på microsoft service.. och då stog mitt live still i ett år ungefär.. sen börja jag trycka på det mesta och fick igång det men jag kommer tyvärr inte ihåg hur

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    tror du missuppfattade mig, jag gjorde en liknelse att det liknar som om du skulle flytta en windows hdd mellan system. att flytta xbox hdd mellan konsoler är inte som att flytta usb-minne eller mp3-maskiner mellan system. boxen skriver info som enbart den konsolen har, signaturer osv. alla boxar har olika signaturer, därav varför inte vissa DLC inte kan kopieras mellan konsoler, därför ska man inte heller flytta hdd fram och tillbaka mellan konsoler utan att veta vad man sysslar med.
    jo Jag förstog vad du menade men hävdar att oset (operativet) inte ligger på hdd´n då jag faktiskt kan köra min 360 utan hdd med, därför anser jag att det bara är giriga ms som lagt dit nå skit...

    sen kan jag köpa att man kanske inte ska flytta den till en annan 360 för att de inte vill att man inte ska kunna shara sina dl´s å shit men om jag har 2st 360 som jag ärligt köpt så borde det väl vara upp till mig, eller?

    som att man köpte en dvd-film som bara gick att spela i ens egen dvd-spelare och ingen annanstans....sjukt juh....
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    jo Jag förstog vad du menade men hävdar att oset (operativet) inte ligger på hdd´n då jag faktiskt kan köra min 360 utan hdd med, därför anser jag att det bara är giriga ms som lagt dit nå skit...
    har aldrig sagt det ligger på hdd heller och det var inte det jag menade, jag försökte bara förklara att de filer som som os'et använder ligger på hdd (användardata, demos, saves, etc) och de kan ändras beroende på vilken maskin de används i (signaturer), vilket förklarar att det kan bli paj om du flyttar mellan system.

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    19
    Har också haft lite bekymmer då jag spelat hemma hos min bror på hans konsol med min gamertag så har jag varit tvungen att ta recover gamertag även här hemma fast jag inte gjort något här, men jag behöver inte ta bort den gamla profilen utan kan välja recover direkt.

    Du har ju inget att förlora så prova att ta recover gamertag, fungerar det för dig så är det kanon annars får du nog ringa ms.

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0

    Question

    Citat Original inlägg av jimpa_84 Visa Inlägg
    Har också haft lite bekymmer då jag spelat hemma hos min bror på hans konsol med min gamertag så har jag varit tvungen att ta recover gamertag även här hemma fast jag inte gjort något här, men jag behöver inte ta bort den gamla profilen utan kan välja recover direkt.

    Du har ju inget att förlora så prova att ta recover gamertag, fungerar det för dig så är det kanon annars får du nog ringa ms.
    men måste jag ha mitt pass och det för att ta recover gamertag?
    jag minns fan inte det..ha ha..passwordet alltså...
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Tyvär så måste du det det är för att andra inte ska kunna ladda hem din gamertag (den fungerar inte för dig om dom gör det)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    men måste jag ha mitt pass och det för att ta recover gamertag?
    jag minns fan inte det..ha ha..passwordet alltså...
    det är innan sådana här tillfällen man ska skriva ner lösenorden i en textfil som du har placerat i en krypterad partition eller krypterad fil. då behöver du bara kunna ett relativt starkt lösenord för att få access till alla andra.

    som vanligt är google din vän.

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    nu tror jag inte det där är riktigt samma grej, för det finns 2 typer av lösenord för gamertags, en för när man ska spela och en för när man ska tanka hem den från deras servrar (A.K.A Recover gamertag) den som nämns om man söker på google är den som är till för när man ska spela... tror inte du kan "reseta" den andra så enkelt... den är liksom kopplad till Windows Live (Hotmail, MSN etc.)

    *edit:*

    enda sättet att få ordning på det är att gå in på t.ex hotmail.com och välja "forgot your password?" då krävs det att man kommer ihåg vad man skrev för något när man skapade kontot dock
    Last edited by Swizzy; 2009-05-22 at 22:17.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Det lösenordet är ju samma som man har till sin Hotmail, vilket du borde komma ihåg om du använder din hotmail som mailkonto. (Men det kanske du inte gör)

  21. #21
    dragonslayer Guest
    Det funkar med vissa spel ... och det är aldrig problem om du har flyttat din gamertag till ett minneskort... Vissa spelsaves knyts till konsollen och andra till mediat..
    har du tur kan du flytta savegamet till ett minneskort för att sen flytta tillbaks det till HDD

  22. #22
    Hejsan, fick ett liknande problem förut när jag skickade in min xbox på lagning. (Det ska ju gå att skapa en ny gamertag men kunna använda DLC's man laddat ner t.ex Cod4 map pack) Grejjen var att jag fick hem ett helt nytt xbox/refurb (inte 100% säker) och vad jag har förstått så är Dlc's låsta till själva konsollen..
    Så min fråga lyder: Hur i helvete ska jag kunna använda sakerna igen, jag har inte passwordet till den gamla profilen kvar då MSN raderat den adressen pga. inaktivitet ..! Det här är sånt som jag kan tänka mig bryter mot ett antal konsumentlagar, hade spenderat långt över 8000 Ms points... :'(

    Har prövat en del simpla metoder som t.ex Download again, funkar inte.....!
    Recovera den nya profilen igen har jag också prövat..

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Hejsan, fick ett liknande problem förut när jag skickade in min xbox på lagning. (Det ska ju gå att skapa en ny gamertag men kunna använda DLC's man laddat ner t.ex Cod4 map pack) Grejjen var att jag fick hem ett helt nytt xbox/refurb (inte 100% säker) och vad jag har förstått så är Dlc's låsta till själva konsollen..
    Så min fråga lyder: Hur i helvete ska jag kunna använda sakerna igen, jag har inte passwordet till den gamla profilen kvar då MSN raderat den adressen pga. inaktivitet ..! Det här är sånt som jag kan tänka mig bryter mot ett antal konsumentlagar, hade spenderat långt över 8000 Ms points... :'(

    Har prövat en del simpla metoder som t.ex Download again, funkar inte.....!
    Recovera den nya profilen igen har jag också prövat..
    du ska kontakta ms support, de kan lösa det mesta inom glömda passwords etc, faktiskt. som tur är brukar mail/profiler ligga i viloläge eller på ett sätt så de kan komma åt dem långt efter man avslutat konton. detta är väl för att kunna ordna saker åt alla som får sina konton hijackade.

  24. #24
    Registrerade
    Dec 2009
    Från
    ludvika
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    jag skiftar hårddisk mellan mina 360in går hur bra som hellst

  25. #25
    Citat Original inlägg av gamerking92 Visa Inlägg
    jag skiftar hårddisk mellan mina 360in går hur bra som hellst
    Har du gjort någon ny profil och försökt använda Dlc's på den inte-original xboxen som HDD'n tillhör?

  26. #26
    Registrerade
    Dec 2009
    Från
    ludvika
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Har du gjort någon ny profil och försökt använda Dlc's på den inte-original xboxen som HDD'n tillhör?
    går inte å göra ny profil å använda dlc du laddat ner på en annan profil.

  27. #27
    Citat Original inlägg av gamerking92 Visa Inlägg
    går inte å göra ny profil å använda dlc du laddat ner på en annan profil.
    Vissa Dlc's låser sig till profilen andra till konsollen, i det här fallet med map-packs och Gta TLAD som låst sig till konsollen. Grejen är att de finns inte kvar i min orginalprofil heller jag måste köra download again varje gång jag vill använda dem...

  28. #28
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Sweden
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Mitt xbox pajjade innan idag och ska köpa nytt imorgon, det har varit flashat och har tex, lirat bränt nhl10 online som en galning. Är inte bannad mao. Går det att stoppa in min gammla hårddisk i det nya xboxet utan problem o fortsätta lira som vanligt med orginalspel, utan risk att bli bannad pga skit som sparats på hårddisken?

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av -MegaMan- Visa Inlägg
    Mitt xbox pajjade innan idag och ska köpa nytt imorgon, det har varit flashat och har tex, lirat bränt nhl10 online som en galning. Är inte bannad mao. Går det att stoppa in min gammla hårddisk i det nya xboxet utan problem o fortsätta lira som vanligt med orginalspel, utan risk att bli bannad pga skit som sparats på hårddisken?
    det ska inte vara någon fara att stoppa på den gamla hårddisken på den nya din gamla 360 kan du plocka reservdelar av, ev. till och med laga
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #30
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Sweden
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    okej, så ingen skum information från att ha lirat med brända spel tidigare ligger kvar på hårddisken?, så inte den nya consolen riskerar att bli bannad pga att jag kommer köra den gammla hddn på mitt nya xbox?

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Flytta DUO-X2 chip till annat xbox
    By plaincollar in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 09:59
  2. Kablar mellan lödpunkterna till Wii
    By Hiyori in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 20:53
  3. Flytta hårddisken mellan 2 konsoler ?
    By BerraSVE in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-29, 16:57
  4. Skillnad mellan Nintendo DS & NDS lite?
    By budida in forum Nintendo DS
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 21:13
  5. flytta över Matrix Infinity till en annan ps2
    By Redaktör in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 22:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •