Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Unreadable disc på en ny konsol

  1. #1
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Unreadable disc på en ny konsol

    Jag köpte en 360 på psxcare för en vecka sedan ungefär. Den fungerar felfritt med flera backupspel, Guitar_Hero_Metallica_RF_USA_XBOX360-NiG t.ex. Men vissa spel, som Resident.Evil.5[XBOX360][MULTi5] fungerar en stund, varefter man får det välkända unreadable disc-problemet. Om man väl fått unreadable disc verkar det återkomma direkt man försöker spela igen.

    Kan det vara värmeproblem? Jag kör Verbatim-skivor, bränner i 4x, och skivan verifieras korrekt i abgx360 efter bränning. Andra fel som brukar nämnas är trasig laser, men konsolen är ju helt ny och det gäller bara vissa spel.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Okej kan vara att du hade otur och fick en dålig läsare, Eller vad är det för brännare du bränner med?

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av pikzel Visa Inlägg
    Jag köpte en 360 på psxcare för en vecka sedan ungefär. Den fungerar felfritt med flera backupspel, Guitar_Hero_Metallica_RF_USA_XBOX360-NiG t.ex. Men vissa spel, som Resident.Evil.5[XBOX360][MULTi5] fungerar en stund, varefter man får det välkända unreadable disc-problemet. Om man väl fått unreadable disc verkar det återkomma direkt man försöker spela igen.

    Kan det vara värmeproblem? Jag kör Verbatim-skivor, bränner i 4x, och skivan verifieras korrekt i abgx360 efter bränning. Andra fel som brukar nämnas är trasig laser, men konsolen är ju helt ny och det gäller bara vissa spel.
    Taskig brännare troligen, hur gammal är den?
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  4. #4
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Taskig brännare troligen, hur gammal är den?
    Den är runt ett år tror jag. En Samsung Super-WriteMaster SH-S202J. Jag vet att några hävdar att brännare är färskvara, men jag har nog knappt bränt 50 skivor med den, och läst ännu färre. Det har aldrig blivit något fel på någon annan bränning, är Xbox360 verkligen så känslig?

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av pikzel Visa Inlägg
    Den är runt ett år tror jag. En Samsung Super-WriteMaster SH-S202J. Jag vet att några hävdar att brännare är färskvara, men jag har nog knappt bränt 50 skivor med den, och läst ännu färre. Det har aldrig blivit något fel på någon annan bränning, är Xbox360 verkligen så känslig?
    Som pendragon skrivit förut.
    En läsare från fabrik är kalibrerad så att den klarar orginalspel. Det kan vara så att din brännare och läsare inte gillar varandra eller bara att din brännare har lite damm i sig.

    Jag skulle iaf börja med att kolla på en ny brännare
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av pikzel Visa Inlägg
    Den är runt ett år tror jag. En Samsung Super-WriteMaster SH-S202J. Jag vet att några hävdar att brännare är färskvara, men jag har nog knappt bränt 50 skivor med den, och läst ännu färre. Det har aldrig blivit något fel på någon annan bränning, är Xbox360 verkligen så känslig?
    prova uppdatera firmware i brännaren innan du byter ut den, du brukar finna dem på tillverkarens hemsida.

  7. #7
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jo, jag får testa med ny fw. Har iofs inte varit med om att ny fw hjälpt något hårdvaruproblem, men det brukar ju rekommenderas. Nu har jag lirat i tre timmar utan att få unreadable disc.. Ska testa med annan brännare, men låter ju skumt att alla ska ha såna problem med sina brännare.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av pikzel Visa Inlägg
    Jo, jag får testa med ny fw. Har iofs inte varit med om att ny fw hjälpt något hårdvaruproblem, men det brukar ju rekommenderas. Nu har jag lirat i tre timmar utan att få unreadable disc.. Ska testa med annan brännare, men låter ju skumt att alla ska ha såna problem med sina brännare.
    Ofta kan det bero på att M$ lagar trasiga boxar och stoppar i en gammal läsare i nya boxar för att spara pengar, kan vara så att din box har en begagnad läsare som funkar lite halvdant men så länge den läser orginal så skiter M$ i det
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Pröva med att nollställa cacheminnet, fungerar på NHL 09 när man får unreadable disc.

    To clear your cache:
    a. Start the Xbox 360 console without a disc in the disc tray.
    b. Move to the System section of the Xbox Dashboard.
    c. Select Memory, and then press the A button.
    d. Select a storage device.
    Important Do not press the A button.
    Note It is not important whether you select the hard drive or a memory unit. When you clear the cache, the "purge" affects all connected storage devices.

    e. Press the Y button to view the Device Options screen.
    f. On the Device Options screen, use the following sequence on the controller:
    Note The Device Options screen is the screen that contains the Rename and Format options.
    a. Press the X button.
    b. Press the X button.
    c. Press the left bumper.
    d. Press the right bumper.
    e. Press the X button.
    f. Press the X button.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
    Pröva med att nollställa cacheminnet, fungerar på NHL 09 när man får unreadable disc.

    To clear your cache:
    a. Start the Xbox 360 console without a disc in the disc tray.
    b. Move to the System section of the Xbox Dashboard.
    c. Select Memory, and then press the A button.
    d. Select a storage device.
    Important Do not press the A button.
    Note It is not important whether you select the hard drive or a memory unit. When you clear the cache, the "purge" affects all connected storage devices.

    e. Press the Y button to view the Device Options screen.
    f. On the Device Options screen, use the following sequence on the controller:
    Note The Device Options screen is the screen that contains the Rename and Format options.
    a. Press the X button.
    b. Press the X button.
    c. Press the left bumper.
    d. Press the right bumper.
    e. Press the X button.
    f. Press the X button.
    den fixen fungerar inte om man har en dålig bränning
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    89
    Respekt
    0
    så fort nån har köpt en sak från psxcare och märker att det är fel på varan då börjar ni att göra som ni brukar göra att ni skyller på deras brännare hemma och bla bla bla
    jag är inte förvånad eftersom han nu har köpt den ifrån er så hjälp han med att ersätta
    med en ny driver istället för att säga si o så

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jungleflash Visa Inlägg
    så fort nån har köpt en sak från psxcare och märker att det är fel på varan då börjar ni att göra som ni brukar göra att ni skyller på deras brännare hemma och bla bla bla
    jag är inte förvånad eftersom han nu har köpt den ifrån er så hjälp han med att ersätta
    med en ny driver istället för att säga si o så
    Men det är i regel brännaren eller skivorna som är felet!!! vad ska vi göra åt saken?? vi kan inte se till att alla boxarna klarar av skivor från alla skit brännare som finns ute i världen... det finns gamla brännare som klarar av DL skivor men som inte är någe bra på att bränna, ska vi då behöva lägga ut pengar och grejer för att det inte fungerar med den brännaren tycker du??
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av jungleflash Visa Inlägg
    så fort nån har köpt en sak från psxcare och märker att det är fel på varan då börjar ni att göra som ni brukar göra att ni skyller på deras brännare hemma och bla bla bla
    jag är inte förvånad eftersom han nu har köpt den ifrån er så hjälp han med att ersätta
    med en ny driver istället för att säga si o så

    Lite mer rumsren kommentar
    Som Xager skriver, ofta är det kundernas hårdvara so mstrular, Vi testar alla boxar både Före modifiering med orginalspel och Efter modifiering med Backupper/Kopior o fungerar inte konsollerna säljer vi dem inte.
    Många ggr när kunder har problem med sina skivor o kommer in o visar fungerar våra skivor så något måste "Vi" gjort rätt eller hur.

    Ny brännare o bra media brukar lösa det!

    På förekommen anledning:
    <ironi>
    Om man inte sitter på en slöhäck till dator o porrsurfar samtidigt som man bränner så brukar systemet inte gå för överlastat o må bättre med.
    </ironi>

    Vi skyller inte på annat, vi försöker felsöka på distans.
    Vi är ju 100% säkra på att saker fungerar från vårt håll så Fraktskada eller annat fel på kundens sida brukar vara det som visar sig vara fel.
    Bor man nära oss så kan man komma förbi, o gör man inte det kan man skicka upp boxen... Dock om det inte visar sig vara fel bekostas frakt av kunderna.
    Last edited by Pendragon; 2009-05-07 at 09:50.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    När "vissa spel" har problem brukar det bero på att man inte har stabila bränningar.

    Tror du det är fel på din 360 så är det bara att reklamera den, har du nära till butiken är ju enklast att bara komma och lämna in den för test.

    Har du köpt den på postorder eller av annan anledning inte enkelt kan komma in till butiken är det ju bättre att felsöka hemma först innan boxen måste åka fram å tillbaka per post - något kunden får bekosta om det inte är något fel på boxen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    89
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    När "vissa spel" har problem brukar det bero på att man inte har stabila bränningar.

    Tror du det är fel på din 360 så är det bara att reklamera den, har du nära till butiken är ju enklast att bara komma och lämna in den för test.

    Har du köpt den på postorder eller av annan anledning inte enkelt kan komma in till butiken är det ju bättre att felsöka hemma först innan boxen måste åka fram å tillbaka per post - något kunden får bekosta om det inte är något fel på boxen.
    jag tycker att din personal ska lära sig lite av dig hansi
    du förlorar på deras otrevlighet en annan sak som pendragon har skrivit
    tycker jag att det inte låter så bra det finns faktisk barn som är medlem
    på eran sida eller läser inlägg du kanske har själv barn som du inte vill att barnet ska läsa sånna inlägg
    att nån porrsurfar och bränner samtidigt vet jag ej
    det kanske pendragon som gör sånt så han tror att alla andra är som han
    alafall så tycker jag inte att han skyller på folks porrsurfning vad vet han
    dem kanske lyssnar på musik medans dem bränner

    pendragon: Ny brännare o bra media brukar lösa det, och sen om man inte sitter på en slöhäck till dator o porrsurfar samtidigt som man bränner så brukar systemet inte gå för överlastat o må bättre med.

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av jungleflash Visa Inlägg
    jag tycker att din personal ska lära sig lite av dig hansi
    du förlorar på deras otrevlighet en annan sak som pendragon har skrivit
    tycker jag att det inte låter så bra det finns faktisk barn som är medlem
    på eran sida eller läser inlägg du kanske har själv barn som du inte vill att barnet ska läsa sånna inlägg
    att nån porrsurfar och bränner samtidigt vet jag ej
    det kanske pendragon som gör sånt så han tror att alla andra är som han
    alafall så tycker jag inte att han skyller på folks porrsurfning vad vet han
    dem kanske lyssnar på musik medans dem bränner

    pendragon: Ny brännare o bra media brukar lösa det, och sen om man inte sitter på en slöhäck till dator o porrsurfar samtidigt som man bränner så brukar systemet inte gå för överlastat o må bättre med.
    You lost me efter första raden...

    Då det finns massor av variabler att ta hänsyn till är det så konstigt att vi börjar med dom som kunden eventuellt lätt kan åtgärda själv?
    Som det skrivits i otaliga poster tidigare så testar vi varje box vi flashar både före och innan så vi vet att boxen funkade med bränna skivor när den lämnade butiken.

    Tycker att du ska ta och tagga ner några steg, inte direkt som att du hjälper någon med dina spydiga kommentarer, det här faktiskt, tro det eller ej, ett supportforum...
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av jungleflash Visa Inlägg
    jag tycker att din personal ska lära sig lite av dig hansi
    du förlorar på deras otrevlighet en annan sak som pendragon har skrivit
    tycker jag att det inte låter så bra det finns faktisk barn som är medlem
    på eran sida eller läser inlägg du kanske har själv barn som du inte vill att barnet ska läsa sånna inlägg
    att nån porrsurfar och bränner samtidigt vet jag ej
    det kanske pendragon som gör sånt så han tror att alla andra är som han
    alafall så tycker jag inte att han skyller på folks porrsurfning vad vet han
    dem kanske lyssnar på musik medans dem bränner

    pendragon: Ny brännare o bra media brukar lösa det, och sen om man inte sitter på en slöhäck till dator o porrsurfar samtidigt som man bränner så brukar systemet inte gå för överlastat o må bättre med.
    Jag brukar skriva skämtsamma och ibland ironiska exempel, och nej jag inbäddar dem inte alltid i <ironi> </ironi> klammrar som jag gör på andra sidor där folk verkligen inte förstår sig på Ironi. *Jag redigerar mitt förra inlägg efter detta så det syns tydligare. Men jag hade för mig att du var 15+ o hade lite humor.

    Angående Småbarn och Porrsurfning så ser jag det dagligen på en av Sveriges största communitys när 12+ sitter o ber tjejer som visar upp sig i en LiveCam tjänst visa tuttarna eller visa magarna i en inbäddad FlashWebcamapplikation som slöäar ned satan om man kör IE och Flashapplikationer samtidigt *Minnesläckbuggen alla känner till som inte trollats av varesig Adobe eller Ms."

    Musik slöar inte ned en dator märkvärt så vida du inte kör en egenkodad musikspelare du inte minnesoptimerat.

    Jag orkar inte Rödmarkera all text för att du skall hitta den "Röda tråd" vem vet, du kanske är färgblind med! <---- OBS DETTA VAR IRONISKT!

    Jag är inte otrevlig mot folk, dock upplyser jag med fler att det fins en FAQ många ggr då samma fråga om och om o om igen dyker upp o svaren står där. Detta för att spara tid.

    Ps. Törs man ens fråga hur gammal du är Jungle ?
    Ds.
    Last edited by Pendragon; 2009-05-07 at 09:53.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Musik slöar inte ned en dator märkvärt så vida du inte kör en egenkodad musikspelare du inte minnesoptimerat.
    Om man inte sitter med itunes, 1GB ram, vista och cover flow på
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Om man inte sitter med itunes, 1GB ram, vista och cover flow på
    Då tigger man om problem lite ja
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Unreadable disc
    By Johango in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 07:11
  2. Unreadable disc och andra frågor kring ntsc 360
    By Mindbomb in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 17:41
  3. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  4. Cobra BIOS version 1.1
    By andlin in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 11:03
  5. Problem vid bränning med Nero
    By lintax in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-16, 22:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •