Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Problem med att läsa ps2 kopior

  1. #1
    Registrerade
    May 2002
    Från
    kronoberg
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Post Problem med att läsa ps2 kopior

    Hej Hansi och ni andra
    Jag har en version 4 moderkort som jag satt i ett neo4 i och den har problem med att läsa ps2 kopior(pickuppen åker fram och tillbaks man hör det tydligt det tar väldigt lång tid att ladda om det går,Ljudet hackar ,spelet hänger sig tills den laddat ny sekvens)original ps2,original psx1,kopierade psx1,kopierade musik ,original dvd fungerar perfekt,Pickuppen är tyst och lungn allt flyter som normalt men alltså inte ps2 kopior vad kan vara fel.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Du löser säkert problemet om du provar med andra skivor. PS2 spel läses i högre hastighet, så det är svårare att läsa dessa backuper.

    <a href="http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=30;t=000010" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=30;t=000010</a>
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Post

    Jag har oxå Neo4 i min ver.4 Ps2. Jag använder Verbatim skivor och bränner i 4x. Jag har inga som helst problem med att det hackar och så på kopior. Om jag därimot bränner snabbare och på noname skivor får jag det. Då kan till och med spelen hänga sig och jag måste starta om. Bränner jag då om spelet på Verbatim i max 4x så funkar det utmärkt...

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. NTSC/US PS2 - Problem med TV'n - blir färg med ljudet; skumt
    By Goro in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-08, 22:48
  3. Installationsanvisning Multi-X 4-in-one version 10.0
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-05-30, 14:51
  4. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  5. Problem med att läsa DVD-R
    By NiWi in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-25, 12:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •