Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 39

Diskussion: Inköps fråga

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    17

    Inköps fråga

    Hellu

    Nu dessa tider så verkar det som att man behöver en rippningsverkstad hemma och har bestämt mig för att införskaffa en sådan

    pratade lite lätt me Pendragon angående detta i butiken när jag stressa förbi som vanligt.

    Nu som tidigare så har jag önskemål samt veta vad jag skall köpa för att få allt att fungera till min dator utan att jiddra allt förmkt samt inte krångla allt för mkt.

    Vad ska jag ha för läsare ?( köper mig en ny läsare vid sidan om 360n)
    Vilka kablar ?
    vilka programvaror.

    Hur krångligt är detta.

    Gärna ett tot pris så jag kan beställa allt av er mm.

    Pussar

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Vänta tills att 1.6 kommer, då kommer man att kunna rippa med en vanlig drive utan att få bad kreon.

    Annars så är det:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=721&xSec=92 (700:-)
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=468&xSec=89 (200:-)
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=942&xSec=89 (495:-)
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=953&xSec=89 (245:- bara för liteon)
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=501&xSec=89 (300:- kan behövas om det krånglar)
    SATA-sladd
    COM-sladd

    Kan tillägga att när 1.6 kommer så kan du ta bort den översta så har du allt du behöver.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    enligt ovan med undantaget att jag skulle välja att köpa dessa 2 (om du ska ha liteon flash och vill reducera kostnaderna en aning):

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=889&xSec=89 (395:- )
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=945&xSec=89 (250:- )

    istället för:

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=942&xSec=89 (495:- )
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=953&xSec=89 (245:- )

    du behöver dessutom inte ha

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=468&xSec=89 om du inte vill öppna boxar själv och hålla på pula med i...

    som drive skulle jag satsa på en liteon eller benq... dessa läser bäst
    Last edited by Swizzy; 2009-05-05 at 18:38.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du behöver dessutom inte ha

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=468&xSec=89 om du inte vill öppna boxar själv och hålla på pula med i...

    som drive skulle jag satsa på en liteon eller benq... dessa läser bäst
    Vad ska ha med ett conn-kit om man inte ska öppna sin box? o.O

    Dessutom så tror jag inte att han är ute efter en ny xbox 360 drive utan en rippningsdrive och till det så kan han lika gärna använda sig utav sin nuvarande drive när 1.6 kommer
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Vad ska ha med ett conn-kit om man inte ska öppna sin box? o.O

    Dessutom så tror jag inte att han är ute efter en ny xbox 360 drive utan en rippningsdrive och till det så kan han lika gärna använda sig utav sin nuvarande drive när 1.6 kommer
    om du läser hela hans inlägg så är han ute efter en LÖS drive... det vill säga en rippnings drive, och då behöver han inte öppna boxen alls... eller hur?!?!?!

    jag kan iaf inte få den här raden till något annat:

    Citat Original inlägg av whityoustone Visa Inlägg
    Vad ska jag ha för läsare ?( köper mig en ny läsare vid sidan om 360n)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av whityoustone Visa Inlägg
    Hellu

    Nu dessa tider så verkar det som att man behöver en rippningsverkstad hemma och har bestämt mig för att införskaffa en sådan

    pratade lite lätt me Pendragon angående detta i butiken när jag stressa förbi som vanligt.

    Nu som tidigare så har jag önskemål samt veta vad jag skall köpa för att få allt att fungera till min dator utan att jiddra allt förmkt samt inte krångla allt för mkt.

    Vad ska jag ha för läsare ?( köper mig en ny läsare vid sidan om 360n)
    Vilka kablar ?
    vilka programvaror.

    Hur krångligt är detta.

    Gärna ett tot pris så jag kan beställa allt av er mm.

    Pussar

    360 DVD med Firmware för rippning via PC:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=721&xSec=93
    700:-
    * Eller vänta på iXtreme 1.60 mjukvaran då jag tror att den kommer vara stabilare o rätta till småfel.



    Billigaste Connectivitykittet för att en 360 DVD läsare skall få ström:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=889&xSec=89
    395:- **Eller om du vill snåla så använd en gammal 360 som rödringar o dra ut en S-ATA sladd ur skalet så har du någon nytta av ditt gamla åbäke.

    Programvaror för att rippa har jag ingen större koll på, laddade ned ett för skitlänge sedan men fick det inte att fungera bra, fins säkert bättre mjukvaror

    Total summa:
    1.195:- *Glöm inte att köpa en lagon lång S-Ata sladd själv bara
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    17
    Fan vilken bra uppställning jag fått här då =)

    vet inte vart jasg skall börja, men vänta tills 1.6 kommer, klart jag ska vänta om det kommer tyka upp nått bättre , men som sagt vill verkligen trycka in allt i datorn (eller i närheten av datorn).

    Ärligt är det inte smart att nänta in 1.6, eller spelar det egentligen ingen större roll ?

    Pendragon , acceptera din jävla vänförfrågan på krysslådan =)

    Godmorgon

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag håller själv på letar efter en vettig 360 spelare att flasha om och använda till att göra backups av mina orginal just nu i väntan på 1.6

    det smartaste enligt min åsikt är väl att vänta på 1.6 hellre än att köpa en färdig flashad drive me kreon då 1.6 kommer ha stöd för nya funktioner vid rippning och förmodligen som pendragon säger kommer ha små fixar lite här och var...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jag håller själv på letar efter en vettig 360 spelare att flasha om och använda till att göra backups av mina orginal just nu i väntan på 1.6

    det smartaste enligt min åsikt är väl att vänta på 1.6 hellre än att köpa en färdig flashad drive me kreon då 1.6 kommer ha stöd för nya funktioner vid rippning och förmodligen som pendragon säger kommer ha små fixar lite här och var...
    Läsarna vi sålt länge har inte KREON mig veterligen, har för mig att de bygger på en xtreme någonting.
    Har för mig att det är lite av den de bakar in i 1.60+ men kan ha fel.

    Om du vill montera in en 360 läsare i din PC får du dremla bort lite stag på sidan och förhoppningsvis fungerar det sedan, du kanske måste borra skruvhål med.
    Jag skulle köra den som en Extern enhet o bara koppla in den då jag behöver

    Många nya datorer har även E-sata utgång på chassit, om inte så modda en frontpanel till en plats där din DVD läsare skall sitta att få ut Sata + ström

    Pendragon , acceptera din jävla vänförfrågan på krysslådan =)
    Ja ja jag måste ju slå igång den o spela med juuh
    Till skillnad från vissa andra spelnördar på jobbet så har jag ett liv utanför TV-spelandet.
    Last edited by Pendragon; 2009-05-08 at 10:24.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://dwl.xbox-scene.com/tutorial/H...lV33Merged.pdf i den här guiden använder dom

    IsoBuster (för att få ut spel datan)
    DVDInfo pro (för att få ut security sectors)

    wxRipper (för att få ut rubbet direkt)

    Observera att jag inte har testat dom här metoderna själv utan har googlat mig fram till den här informationen!!

    *edit:* hittade ett till program som verkar intressant, åter igen: jag har INTE testat dessa själv ännu

    Schtrom360Xtract (läser ut allt från både xbox 1 och xbox 360 spel)

    http://www.xbox-scene.com/xbox360-to...m360Xtract.php

    Guide till hur du använder programmet: http://www.ultimate-dvdr.com/game-ba...360xtract.html


    *edit2:*

    Ytterligare ett alternativ: Xbox Backup Creator v2.6
    http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...ZAGsHUJpZY.php
    Last edited by Swizzy; 2009-05-08 at 10:24.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    17
    Haha Shit ni ger mig huvudvärk, varför ska det vara så krångligt =) ,

    Ber verkligen på mina bara ben att xbox S K Y inte dör innan virtuatennis 2009 släpps, så väntar jag in nya 1.6, men vi kan väl vara lite propra och duktiga och hålla kontakten i den här frågan =)

    Pendragon, Kamma till dig och sätt dig och lira lite oftare, hinner jag hinner du Ts

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    82
    Respekt
    16
    tänkte kapa tråden lite.
    1. Har ni märkt att jasper funkar bättre (har för mig att det har med varmen att göra)
    2. Hur lång tid tror ni att köpe kön kommer att vara på xbox 360 pro ixtreme 1.6

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hejhej20 Visa Inlägg
    tänkte kapa tråden lite.
    1. Har ni märkt att jasper funkar bättre (har för mig att det har med varmen att göra)
    2. Hur lång tid tror ni att köpe kön kommer att vara på xbox 360 pro ixtreme 1.6
    1. för tidigt för att kunna bevisa detta påståendet till 100% ännu den kan ha dolda fel som inte dyker upp direkt

    2. den kommer väl vara lika lång som vanligt??
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av whityoustone Visa Inlägg
    Pendragon, Kamma till dig och sätt dig och lira lite oftare, hinner jag hinner du Ts
    Jag var Online igår men fick inga förfrågningar.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Lånar tråden lite, för jag har en fråga om inköp.
    Vad är mest värt att köpa, en xbox 360 arcade med falcon för 1295, eller borde jag satsa på en jasper för typ 1700?
    Hittar inga billigare jasper någonstans.
    Falconen e billigare, men jaspern KANSKE är stabilare...Båda e nya från butik...
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag kan inte komma ihåg när jag såg en ny arcade som INTE var jasper senast...men å andra sidan brukar arcade kosta runt 1800:- nuförtiden, så hittar du dom för 1295:- är det nog något gammalt lager...

    Jag skulle nog föredra en jasper, om inte annat så kanske det blir några kronor billigare elräkning...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag kan inte komma ihåg när jag såg en ny arcade som INTE var jasper senast...men å andra sidan brukar arcade kosta runt 1800:- nuförtiden, så hittar du dom för 1295:- är det nog något gammalt lager...

    Jag skulle nog föredra en jasper, om inte annat så kanske det blir några kronor billigare elräkning...

    Måste legat på lager ett tag
    Dessa är inte jasper
    lot nr 0839
    Arcade Holiday Bundle.
    Är jasper så mycket stabilare att den är värd 400 kr mer?
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Är jasper så mycket stabilare att den är värd 400 kr mer?
    Går inte att svara på än men min personliga åsikt är nej, falcon är stabil och dessutom så får du ju 3 års garanti
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Du har en poäng...såg nu att de billigaste jasprarna går för 1800.
    Får köpa en falcon för en femhundring mindre och hoppas på det bästa.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    17

    galet

    verkar ju vara galet jobbigt och krångligt att rippa spel, man måste ha en xboxläsare en anslutningssats en programvara måste hitta patchar på nätet osv shit,

    Varför finns det ingen enkel lösning typ en programvara som suger ut exakt vad spelet har att ge och sen blir det en iso och sen bränner man vidare.

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av whityoustone Visa Inlägg
    verkar ju vara galet jobbigt och krångligt att rippa spel, man måste ha en xboxläsare en anslutningssats en programvara måste hitta patchar på nätet osv shit,

    Varför finns det ingen enkel lösning typ en programvara som suger ut exakt vad spelet har att ge och sen blir det en iso och sen bränner man vidare.
    Det finns XBC, en nyare version är påväg för att du ska kunna rippa med 1.6 firmwaren (XBC = Xbox Backup Creator) den är just nu under testning...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av whityoustone Visa Inlägg
    verkar ju vara galet jobbigt och krångligt att rippa spel, man måste ha en xboxläsare en anslutningssats en programvara måste hitta patchar på nätet osv shit,

    Varför finns det ingen enkel lösning typ en programvara som suger ut exakt vad spelet har att ge och sen blir det en iso och sen bränner man vidare.
    MEd lite tur så trollas det av grabbarna som skall släppa programmet som skall initiera 1.6 flashade läsare
    Guld vore om de kunde kombinera programmet med ABGX o låta den ladda ned SS filer etc från en sida eller olika oberoende databaser
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    MEd lite tur så trollas det av grabbarna som skall släppa programmet som skall initiera 1.6 flashade läsare
    Guld vore om de kunde kombinera programmet med ABGX o låta den ladda ned SS filer etc från en sida eller olika oberoende databaser
    varför vill man ha en sådan funktion om man rippar själv? stor ide att rippa själv om du ändå ska byta stealth, ser inte poängen, rawss kommer skilja varje gång du rippar spelet och är den egenrippad så kommer den inte matcha den i databasen. på egenrippade spel räcker det man sätter abgx360 på level 2. tror man att allt är okej så kan man ställa in abgx360 på att skrivskydda filen så den inte patchas i onödan. att man gärna vill patcha allt med abgx360 på nerladdade saker är ju för att man inte vet om skiten kommer från retail eller inte, men rippar du själv så vet du ju om det är original eller inte, hoppas jag.
    Last edited by int21; 2009-05-29 at 17:53.

  24. #24
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    17

    ok

    jag blir helt galen, betalar för att få det löst

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av whityoustone Visa Inlägg
    jag blir helt galen, betalar för att få det löst
    vad blir du galen på? få vad löst? du vet att du inte kan rippa nya wave 3 spel i dagsläget med ixtreme 1.6 va?

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av whityoustone Visa Inlägg
    verkar ju vara galet jobbigt och krångligt att rippa spel, man måste ha en xboxläsare en anslutningssats en programvara måste hitta patchar på nätet osv shit,

    Varför finns det ingen enkel lösning typ en programvara som suger ut exakt vad spelet har att ge och sen blir det en iso och sen bränner man vidare.
    en ny xbc med stöd för ixtreme 1.6 kommer inom kort förhoppningsvis. du behöver inte leta någon patcher, vad du nu menar med det.

  27. #27
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    17

    godmorgon

    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    en ny xbc med stöd för ixtreme 1.6 kommer inom kort förhoppningsvis. du behöver inte leta någon patcher, vad du nu menar med det.
    Helt ärligt, du verkar ju ha stenkoll jue.

    Jag har hört att först måste du ha en läsare kopplad till datorn med en fw 1.6 men just nu finns det ingen programvara för det, bara till 0.88 ( eller nått) sen efter det så måste man leta reda på en ss fil eller vad det heter och kasta in den i ison för programet klarar inte av att hitta allt på skivan, sen bränner man ut det.

    Låter skit krångligt

    Jag drömmer om

    en xbox360 läsare me fw 1.6 en sata sladd kopplingskittet ett program man suger ut allt ur skivan med några knapptryckningar, sen blir det en iso sen bränner man ut som vanligt =)

    Vill ju självklart att det skall vara live säkert för jag spelar typ bara spel över liven.

    rippar du eller har du läst till dig som jag försöker göra ?

    Godmorgon / F

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av whityoustone Visa Inlägg
    Helt ärligt, du verkar ju ha stenkoll jue.

    Jag har hört att först måste du ha en läsare kopplad till datorn med en fw 1.6 men just nu finns det ingen programvara för det, bara till 0.88 ( eller nått) sen efter det så måste man leta reda på en ss fil eller vad det heter och kasta in den i ison för programet klarar inte av att hitta allt på skivan, sen bränner man ut det.

    Låter skit krångligt

    Jag drömmer om

    en xbox360 läsare me fw 1.6 en sata sladd kopplingskittet ett program man suger ut allt ur skivan med några knapptryckningar, sen blir det en iso sen bränner man ut som vanligt =)

    Vill ju självklart att det skall vara live säkert för jag spelar typ bara spel över liven.

    rippar du eller har du läst till dig som jag försöker göra ?

    Godmorgon / F
    ja du behöver speciella läsare med kreon firmware 0800 eller ixtreme 1.6. du behöver inte patcha in någon annan stealth, detta gör man via abgx360 på spel man inte rippat själv. om du är nyfiken kan du kolla din rip med abgx360 men sätt då den till level 2 i options så den inte patchas om, för det behövs inte på egenrippade spel som sagt. du ser även om något skulle vara fel i din rip, tex bad game data.

    så vad behöver du.

    1. läsare, xbc, ev. abgx360 och imgburn.

    inte krångligt alls.

    läser mkt och har rippat något enstaka lir för länge sedan..

  29. #29
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Detta kanske hjälper
    http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37075

    Trodde jag läst till mig att 1.60 skall man kunna rippa spel med, men när jag såg detta verkar det som att de byggt vidare på 0800 från 1.60 mjukvaran.
    ja ja.. nu fattas bara ett mysigt program som rippar alla spel med 0800 som baserats på 1.60 med stöd för tredjevågen spelen som kommer ut nu
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  30. #30
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det går att rippa med vanlig 1.60 men då måste man böka lite för att aktivera funktionen, om jag inte minns fel så måste man strömsätta dvdläsaren med tallriken halvvägs ute eller liknande.

    Skall man ha en drive bara för att rippa kör man med 0800 firmware så slipper man tänka på den detaljen, den är i 0800 läget permanent istället.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. fråga angående xbox versionen med hdmi kontakt
    By djtail in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 10:23
  2. snabb fråga om XDVDmulleter.
    By zhilmoen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 19:17
  3. Enkel fråga
    By ApnSson in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 11:36
  4. Ny 360 och garanti, fråga
    By ngore in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 09:26
  5. en fråga om SSBB...
    By Animega in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 19:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •