Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 39 av 39

Diskussion: Inköps fråga

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är precis så man måste göra hansi, slå på strömmen med trayen halvvägs ut... och det är lite jobbigt om man har en drive man bara ska ha till att rippa med, att varje gång man startat om driven att man då måste ha trayen halvvägs ut >_< mycket bra att dom släppte den här nya firmwaren som enbart är till för att rippa med
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #32
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är precis så man måste göra hansi, slå på strömmen med trayen halvvägs ut... och det är lite jobbigt om man har en drive man bara ska ha till att rippa med, att varje gång man startat om driven att man då måste ha trayen halvvägs ut >_< mycket bra att dom släppte den här nya firmwaren som enbart är till för att rippa med

    För alla som kör med en lös drive utanför ja
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Är det någon här på forumet som lyckats få det här att fungera tillsammans med XBC 2.9 eller IMGBurn?

    När jag försökte igår under dagen fick jag det inte att fungera, körde då med en Lite-On och en BenQ ingen av dom fungerade, datorn hittar dom, inga problem där... IMGBurn säger att det är en "unknown" (men vet vad det är för spelare, dock inte vilken typ av spelare) och kan därmed inte göra något med driven alls... och XBC 2.9 säger hela tiden att speldata partitionen redan är upplåst och har en kapacitet på 4tb!! WTF?! spelen är inte 4tb, och vad jag vet så finns det väl inga skivor som klarar av att lagra så mycket i dagsläget? jag kan däremot läsa ur SS, DMI och PFI utan problem, men inte region code eller spel datan... kan det vara så att det är något fel på mitt SATA kort? det fungerar att flasha med utan några som helst problem, med Lite-On, BenQ och Samsung... så det borde inte vara några problem med det, windows hittar dessutom driven ju! (Dock står den som "CD-Enhet" men det gör den även på dom guider jag tittat på på Youtube...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #34
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Vi har provrippat lite spel med Samsungläsare med gamla 0800 mjukvaran nyligen, dock inget W3 spel då vi har ont om sådana

    Då med 2.80 mjukvaran av XBC.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vad tror du kan vara orsaken till att det inte fungerar för mig med 1.6? kanske ska se om jag inte kan hitta någon samsung och försöka med den gamla 0800 på min dator, bara för att se om det kanske är där felet ligger? (att problemet är iXtreme 1.6 och inte något med hårdvaran i sig...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #36
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vad tror du kan vara orsaken till att det inte fungerar för mig med 1.6? kanske ska se om jag inte kan hitta någon samsung och försöka med den gamla 0800 på min dator, bara för att se om det kanske är där felet ligger? (att problemet är iXtreme 1.6 och inte något med hårdvaran i sig...)
    Har de ens släppt den nya XBC för 1.6 ännu ?
    och har du initierat 0800 läget genom att starta drivern med halva släden ute ?

    ( Power on utan S-Ata, skjut ut släden o stäng av på mitten, stoppa i S-Ata o slå på kittet igen ) ??

    Ibland är det tryggare att åka gammal beprövad bil än en ny med elfel

    Jag har hört rykten om en 0800 mjukvara baserad på 1.6, men där slutade dom rykterna...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ja, dom har släppt XBC till 1.6 (den heter 2.9) och ja, jag har gjort så som du skrev för att få igån 0800 läget, som jag sa, windows hittar driven, inga problem där... men den fungerar inte som den ska verkar det som... den står som CD-Enhet, samma som på videos på youtube MEN ImgBurn säger att den är "unknown" det vill säga, den kan inte svara på om det är DVD/CD enhet, och XBC 2.9 hittar den, och så, men kan inte "låsa upp" speldata partitionen, och inte heller läsa skivan annat än Stealthen (den hittar skivan så som den ska göra men längre än så kommer jag inte)

    vad gäller 0800 mjukvaran du pratar om har jag läst om den på flera ställen... antar att du menar "iXtreme 1.6 0800"??
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #38
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Ja, dom har släppt XBC till 1.6 (den heter 2.9) och ja, jag har gjort så som du skrev för att få igån 0800 läget, som jag sa, windows hittar driven, inga problem där... men den fungerar inte som den ska verkar det som... den står som CD-Enhet, samma som på videos på youtube MEN ImgBurn säger att den är "unknown" det vill säga, den kan inte svara på om det är DVD/CD enhet, och XBC 2.9 hittar den, och så, men kan inte "låsa upp" speldata partitionen, och inte heller läsa skivan annat än Stealthen (den hittar skivan så som den ska göra men längre än så kommer jag inte)

    vad gäller 0800 mjukvaran du pratar om har jag läst om den på flera ställen... antar att du menar "iXtreme 1.6 0800"??
    provat starta xbc utan att ha en dvd i läsaren?

    ** Due to an issue that affects the Liteon ix16 it is advised that you start XBC without a DVD in the drive. **

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    japp, det har jag... både med Lite-On driven OCH BenQ driven... ingen av dom fungerar, båda dyker dessutom upp i ImgBurn som Unknown, det ska dom inte göra... ImgBurn ska även den klara av att kopiera spel från 360 drivar... (vad jag sett på youtube)

    eller ska man ha en DVD film i innan man ska rippa spelet? i så fall har jag missat det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. fråga angående xbox versionen med hdmi kontakt
    By djtail in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 10:23
  2. snabb fråga om XDVDmulleter.
    By zhilmoen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 19:17
  3. Enkel fråga
    By ApnSson in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 11:36
  4. Ny 360 och garanti, fråga
    By ngore in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 09:26
  5. en fråga om SSBB...
    By Animega in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 19:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •