Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Flashad Samsung = fundering

  1. #1
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    16

    Flashad Samsung = fundering

    Hej.

    CaseProfile:

    Har en flashad Samsung/Toshiba läsare med en urbota gammal FW (tror den är från beta stadiet). Nu är det så att jag INTE har kvar orginalFWt inkluderat drive nyckeln.

    Kan jag läsa ut nycken från denna läsare trots att den är flashad? Om detta är möjligt ser jag nog ingen som helst anledning att oroa mig

    Sen om jag fattat det hela rätt så är det bara flasha över Samsung läsarna med ett nytt FW utan att återställa den till orginal först?

    End of case


    CaseProfile 2: (insnöad på CSI temat, sorry)...

    Sen till mitt andra problem, driven beter sig väldigt konstigt också, när jag stänger luckan till driven (läs släden), så brukar den komma ut igen lika fort. Då får man hålla på ett par gånger med att trycka in och ut den och sen startar spelet. Vad beror detta på?

    Kan säga att det suger Get P**G.

    Tack på förhand!
    Last edited by radical2005; 2009-05-07 at 13:55.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
    Hej.

    CaseProfile:

    Har en flashad Samsung/Toshiba läsare med en urbota gammal FW (tror den är från beta stadiet). Nu är det så att jag INTE har kvar orginalFWt inkluderat drive nyckeln.

    Kan jag läsa ut nycken från denna läsare trots att den är flashad? Om detta är möjligt ser jag nog ingen som helst anledning att oroa mig

    Sen om jag fattat det hela rätt så är det bara flasha över Samsung läsarna med ett nytt FW utan att återställa den till orginal först?

    End of case
    Så länge din läsares Drivkort lever kan man läsa ut nyckeln o spara den föär framtida bruk eller spoofa till en annan drive. No worries där.
    Får du en ny Samsungläsare av samma modell är det bara läsa ur mjukvaran ur den o sen kasta in din gamla nyckel. Patcha med ny iXtreme o skjuta tillbaka mjukvaran till DVdn o tuta på.

    Citat Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
    CaseProfile 2: (insnöad på CSI temat, sorry)...

    Sen till mitt andra problem, driven beter sig väldigt konstigt också, när jag stänger luckan till driven (läs släden), så brukar den komma ut igen lika fort. Då får man hålla på ett par gånger med att trycka in och ut den och sen startar spelet. Vad beror detta på?

    Kan säga att det suger Get P**G.

    Tack på förhand!
    Hårdvaruproblem med styrkortet, drivremmar, givare som känner av vilken position släden är i ( ute o inne via en strömställare ) korrupt mjukvara.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
    CaseProfile 2: (insnöad på CSI temat, sorry)...

    Sen till mitt andra problem, driven beter sig väldigt konstigt också, när jag stänger luckan till driven (läs släden), så brukar den komma ut igen lika fort. Då får man hålla på ett par gånger med att trycka in och ut den och sen startar spelet. Vad beror detta på?
    Som Pendragon säger, det kan bero på flera olika saker... ett tips är att helt enkelt köpa en ny drive och flasha in din nyckel på den... men först bör du nog testa med att helt enkelt läsa ur firmwaren, och nyckeln, och prova med att helt enkelt uppgradera... fungerar inte det bör du köpa en ny drive...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    16
    oki, då kör jag på det annars en ny drive har en till xbox360 så detta är inte hela världen, den funkar men krångligt....tack för snabba svar

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Skulle det inte fungera och du vill bli av med boxen som inte fungerar så kan du höra av dig till mig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Flashad Samsung
    By olympus in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 11:28
  2. Testa om boxen från Tyskland är flashad
    By Chsandberg in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 22:35
  3. Ny DVD-brännare, samsung.
    By Catstyle in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 23:29
  4. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  5. Live update med Samsung ms28 flashad med fw4.2b
    By Tonman10 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 12:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •