Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: HDMI Port Sönder what to do ?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    HDMI Port Sönder what to do ?

    Hej PSXCARE.

    För några dagar sedan så koppla jag in HDMI sladden i X-boxen och det blixstrade till lite, sen dess har det inte fungerat att att köra den via HDMI utaget. Jag vill ju fortfarande kunna köra spel i HD format.

    -Lagar ni sådant här ?
    -Finns det någon kabel jag kan testa och ändå få ut HD bild ?
    -Kan man köpa en ny HDMI Port och fixa själv?


    X-boxen är flashad så jag vill inte skicka in den till MS

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vad har du för spelare i den? flashad liteon eller något annat?? vi kan återställa till orginal mjukvaran i alla drivarna utom liteon. om du vill ha ett billigt sätt att få ut HD bild kan du köpa dig en av följande kablar:

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=882&xSec=94 (platt TV kostar: 200:- )

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=431&xSec=94 (vanlig tjock TV kostar: 200:- )

    dessa borde fungera för dig, du kan annars köpa en orginal kabel som är till för att få HD upplösning finns att köpa här på forumet bland annat: http://forum.psxcare.com/support/sho...d.php?p=209048 (ligger flera i den här tråden)

    *Edit: la till länk till tråden ^*
    Last edited by Swizzy; 2009-05-11 at 10:16.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Liteon ska tydligen inte behöva återställas då i ett försök att hindra oss så försökte M$ att kapa alla möjligheter att läsa ur nyckeln och då offrade dom tydligen möjligheten själva att läsa ur mjukvaran
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Junta Visa Inlägg
    Hej PSXCARE.

    För några dagar sedan så koppla jag in HDMI sladden i X-boxen och det blixstrade till lite, sen dess har det inte fungerat att att köra den via HDMI utaget. Jag vill ju fortfarande kunna köra spel i HD format.
    Det var ingen höjdare, man skall alltid se till att enheter man kopplar i eller ur är strömlösa, annars händer sånt om man har otur.

    Citat Original inlägg av Junta Visa Inlägg
    -Lagar ni sådant här ?
    Vi kan kasta in ett nytt moderkort, kostar lika mycket som en Arcademaskin som är flashad att fixa *Vi säljer på dig en ny hellre*

    Citat Original inlägg av Junta Visa Inlägg
    -Finns det någon kabel jag kan testa och ändå få ut HD bild ?
    Komponentvideokablaget kan du köra 1080P med eller VGA kablage.

    Citat Original inlägg av Junta Visa Inlägg
    -Kan man köpa en ny HDMI Port och fixa själv?
    Nej det kan nog bli svårt, det är nog inte Porten det rä fel på, snarare kretsarna bakom

    Citat Original inlägg av Junta Visa Inlägg
    X-boxen är flashad så jag vill inte skicka in den till MS
    Man kan ju alltid återställa för 500 kr o då får du även tillgodo på en flashning efter retur från Ms.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Ni är lika snabba som för 10 år sen tack för all hjälp, Jag ska prova det här.

    Komponentvideokablaget kan du köra 1080P med eller VGA kablage.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Junta Visa Inlägg
    Ni är lika snabba som för 10 år sen tack för all hjälp, Jag ska prova det här.

    Komponentvideokablaget kan du köra 1080P med eller VGA kablage.
    Inte lika fräsigt som HDMI men hade jag haft en TV med bara en HDMI port på hade den reserverats till min Ps3 o 360 fått köra Komponent.

    Men nu har jag tre-fyra HDMI på min TV o en Komponent som jag förgrenar via en Switch redan å Komponenten är full redan *skratt*
    Många gamla apparater som körs via Komponent då de inte har HDMI ( Ps2, Xbox1, Wii )

    HDMI kör jag PS3 + 360 samt en Mediacenterdator
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. HDMI Uttaget Sönder what to do ?
    By Junta in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-10, 11:20
  2. HDMI med Xbox 360 funkar INTE!
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-06, 11:21
  3. Xbox 360 + HDMI kabel
    By Drotz-2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 11:23
  4. HDMi Switch
    By PhR34k in forum Playstation 3
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 17:22
  5. Xbox 360 HDMI kabel + förlängare
    By Robotach in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 13:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •