Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Angående Multi-X Killer

Registrerade
    May 2009
    Respekt
    0

Angående Multi-X Killer

Hej!

Först vill jag säga att detta kanske inte vart helt korrekt då det inte riktigt handlar om en av era produkter men jag tänkte att man kanske kan får hjälp här ändå.

Jag köpte nyligen ett gammalt PS1, chippat och allt. Till denna följde det med en Killer med "Multi-X Funktion & Fusk Modul."

Mina frågor är då:

Hur används den?
    Vad används den till?
    Ska man kunna fuska i spel med den, hur då i så fall?

Sen finns det två anslutningar på den, en som passar i Playstationet och en på baksidan av den som ser ut som en LPT port, ser nästan ut som en port för gamla skrivare. Hane är det dessutom.

Det finns även en switch på sidan av den som man kan dra upp/ner, vad kan detta vara?

Tacksam för svar

Ni får ursäkta min okunskap

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Sök på "multi-x killer" i forumet så hittar du nog massor med 4-6 år gamla trådar. Exakt hur den fungerar beror på vilken version det är, men det går ut på att du genom att starta ps1:an med ett originalspel i läsaren sedan kan byta till en backup som du vill spela.

Porten är till för att programmera om "killern" med t.ex action replay, caetla m.fl olika flashimages, vissa kan t.ex. ha flera hundra fuskkoder som man flashar in.

Det krävs ett speciellt kort för den anslutningen, letar vi lite här har vi säkert sådana kvar i någon låda.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2009
    Respekt
    0
    Jag skäms ju, nu har jag sökt på forumet i alla fall.

Som jag förstår det så är Killern rätt meningslös då, om man inte vill koppla upp den och programmera in fusk i den.

Eftersom playstationet redan är chippat och troligtvis regionsfri då det fungerade jättebra att spela Ntsc-spel enligt förra ägaren.

Sen läste jag en annan grej på forumet ang. RGB. Måste man ha en RGB kabel? Annars blir spelet svartvitt? Fungerar inte den vanliga kabeln, composit och ljud till Scart och sen in till TVn?

Eller måste jag köpa en RGB kabel, och en ny TV om denna jag har nu inte stöder RGB? Det blev dyrt helt plötsligt i så fall!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    RGB-kabel kostar 80:- och ger mycket MYCKET bättre bildkvalitet än en composite "gul+vit+röd+scartadapter" kabel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2009
    Respekt
    0
    Jag köpte en RGB-kabel nyligt pga bilden blev svartvit när jag spelade NTSC-spel på den TVn jag har, tydligen så stödde den inte NTSC om man bara pluggade in kompositkabeln med scartkontakt in i TVn så som den andra TVn i huset jag provade på, den andra TVn vart det färg på utan RGB-kabel.

Man måste verkligen säga att det blir som du säger, bilden blir mycket bättre. Förutom det faktum att bilden blev i färg, så blev bilden skarpare och med finare färger.

Liknande diskussioner

1. 3 frågor angående M3 REAL Perfect
    By brox in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 13:58
  2. Angående batteriet i GBA expansion pack
    By Petrol in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 15:17
  3. Fråga Ang Multi X Killer
    By MasterFlash in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 08:15
  4. Multi X Killer?
    By Dusse in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-01-27, 22:57
  5. Multi X Killer (Xenogears och Chrono Cross)
    By Olznillz in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-12-13, 17:44

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner