Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Byte av 360 i butik

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16

    Byte av 360 i butik

    Jag köpte en arcade för 6 månader sedan, och nu har den börjat jävlas med mig genom att bilden fryser någon gång per vecka.
    Det har endast varit medans jag spelar gta 4, men det är det spel jag spelar överlägset mest så det är nog inte så konstigt.

    Det är en flashad lite-on och även om garantiklistermärket e kvar så går den inte att återställa, så jag vill helst inte skicka den till m$ utan vill helst satsa på att få den utbytt i butiken där jag köpte den.

    Har någon erfarenhet av att lämna tillbaka/byta ut maskiner i butik?
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Jag köpte en arcade för 6 månader sedan, och nu har den börjat jävlas med mig genom att bilden fryser någon gång per vecka.
    Det har endast varit medans jag spelar gta 4, men det är det spel jag spelar överlägset mest så det är nog inte så konstigt.

    Det är en flashad lite-on och även om garantiklistermärket e kvar så går den inte att återställa, så jag vill helst inte skicka den till m$ utan vill helst satsa på att få den utbytt i butiken där jag köpte den.

    Har någon erfarenhet av att lämna tillbaka/byta ut maskiner i butik?
    Normalt sett skickas de på Service.
    GTA är ett Problemspel... Många har problem med texturbotfall etc även oflashade maskiner med orginalspel.

    Prova spela lite annat.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Kör originalskivan, men spelar från hddn.
    Därför lär det inte vara skivan det är fel på.
    Avinstallerat och återinstallerat, inga problem hittills. Men det är säkert en tidsfråga...
    Men brukar folk ha problem med frysningar på originalet oxå?

    Hittat på nätet om KKL:
    "tidigare har säljaren alltid haft rätt att reparera, om han erbjuder sig att göra detta direkt. Genom en lagändring har köparen fått större möjligheter att välja mellan att få felet avhjälpt och få en ny vara. Väljer köparen ny vara ska han få det, om inte näringsidkaren visar att det blir oskäliga kostnader för säljaren. Först om säljaren visar detta har han rätt att reparera istället för att ge en ny vara"

    Kan en ny konsol klassas som oskälig kostnad, med tanke på att det är dyrare än servicen? Kan även tillägga att det är en stor butikskedja som omsätter drygt 17 miljarder i norden, så de lär inte skadas av det.
    Last edited by ndrangheta; 2009-05-11 at 16:46.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ingen aning faktiskt, eftersom den fortfarande är inom garanti tror jag dom hellre skickar in den än ger dig en ny...

    Vad gäller GTA så är det som pendragon skriver om inget som har med själva skivan att göra utan själva spel kodningen i sig... så det spelar ingen roll att du kör från HDD eller om du kör från skiva, samma problem ändå... men jag har inte själv haft några sådana problem med mitt GTA IV iofs köptes mitt i norge (en polare köpte det och skickade till mig i födelsedags present *yay*)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Ok, nice present.
    Har inte haft problem med spelet eller boxen tills för en vecka sedan och då har jag haft spelet sen strax efter releasen och lirat hundratals timmar, och den här maskinen har jag som sagt haft i ett halvår.
    Det är därför jag började undra om det kanske var maskinen då allt funkat klockrent tills nu, skiten har frusit 4 ggr på en vecka, varav en gång efter att jag rensat cachen.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Kan även tillägga att det är en stor butikskedja som omsätter drygt 17 miljarder i norden, så de lär inte skadas av det.
    "Större butikskedjor" avskyr oss lite när vi kommer o köper 30-40 konsoller på en gång då de inte tjänar mycket alls per konsoll, de tjänar mer på tillbehör o spel. Konsollerna går de nästan back på.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Ok, nice present.
    Har inte haft problem med spelet eller boxen tills för en vecka sedan och då har jag haft spelet sen strax efter releasen och lirat hundratals timmar, och den här maskinen har jag som sagt haft i ett halvår.
    Det är därför jag började undra om det kanske var maskinen då allt funkat klockrent tills nu, skiten har frusit 4 ggr på en vecka, varav en gång efter att jag rensat cachen.
    har du kommit till fram emot slutet av spelet? i så fall kanske det är därför det börjar frysa nu... men gör som så att du provar att spela lite andra spel och se om du får samma problem då också, gör du det hör du av dig till MS Supporten och frågar vad du kan göra, vill dom då ha in boxen för lagning kan du se till att boxen ser oöppnad ut på utsidan (eftersom du har en liteon så går den ju inte att återställa till orginal mjukvaran tyvär)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    har du kommit till fram emot slutet av spelet? i så fall kanske det är därför det börjar frysa nu... men gör som så att du provar att spela lite andra spel och se om du får samma problem då också, gör du det hör du av dig till MS Supporten och frågar vad du kan göra, vill dom då ha in boxen för lagning kan du se till att boxen ser oöppnad ut på utsidan (eftersom du har en liteon så går den ju inte att återställa till orginal mjukvaran tyvär)
    Intressant... redan klarat spelet två gånger, och de flesta gånger spelet frusit så har det varit när jag spelat på den savefile där jag klarat 100%.

    Butiken vägrade gå med på byte trots att jag hänvisade till KKL och att kunden har rätt att välja mellan byte och reparation.
    Men men, får fortsätta lira och hoppas att det inte är ett bestående problem

    Tack för hjälpen allihopa
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Intressant... redan klarat spelet två gånger, och de flesta gånger spelet frusit så har det varit när jag spelat på den savefile där jag klarat 100%.

    Butiken vägrade gå med på byte trots att jag hänvisade till KKL och att kunden har rätt att välja mellan byte och reparation.
    Men men, får fortsätta lira och hoppas att det inte är ett bestående problem

    Tack för hjälpen allihopa

    Garantiärenden för 360 sköter Ms support inte butikerna man köpt dem från i regel efter 3 månader efter köp.

    Upplever du samma problem åp Orginalspelet och på fler orginalspel tycker jag du gpott kan skikca den på Ms service.
    Är den moddad o du kör kopior kan det lagga mer på just GTA.

    Återställ o skicka på Service.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Garantiärenden för 360 sköter Ms support inte butikerna man köpt dem från i regel efter 3 månader efter köp.

    Upplever du samma problem åp Orginalspelet och på fler orginalspel tycker jag du gpott kan skikca den på Ms service.
    Är den moddad o du kör kopior kan det lagga mer på just GTA.

    Återställ o skicka på Service.
    Ok, har bara varit på originalskivan hittills, men jag får väl se om det dyker upp problem med andra spel.
    Återställning är inte möjligt då det är en lite-on
    Men, det löser sig sa han som sket i badkaret.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det du kan göra med liteon driven är att se till att det inte syns allt för tydligt att den har varit öppnad och modifierad, sedan skicka in och hoppas på det bästa
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 arcade vs Xbox 360
    By Queen_Piss in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 14:00
  2. XBOX1 spel på xbox 360 Random Padding.
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 10:01
  3. 360, vill ha garanti byte.
    By Mr_Walker in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 14:44
  4. Byte av Xbox 360 systemfläkt
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-26, 14:10
  5. Xbox 360 ev byte
    By Marquardt in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 21:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •