Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 61 till 74 av 74

Diskussion: Uppgradera ixtreme 1.51 -> 1.6

  1. #61
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. Du kan köra 1.6 och sedan använda dig av activate.iso innan du kör spel som inte startar normalt (du måste köra activate.iso innan varje spel) annars kör du 1.51 den kollar inte video partitionen, men den kollar allt annat (PFI, SS, DMI)

    2. Du kan läsa ur direkt från din flashade firmware, det du gör är att hämta ur nyckeln ur den firmwaren bara
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #62
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1. Du kan köra 1.6 och sedan använda dig av activate.iso innan du kör spel som inte startar normalt (du måste köra activate.iso innan varje spel) annars kör du 1.51 den kollar inte video partitionen, men den kollar allt annat (PFI, SS, DMI)

    2. Du kan läsa ur direkt från din flashade firmware, det du gör är att hämta ur nyckeln ur den firmwaren bara
    Ok tack =)

    Activate.iso är alltså en skiva du måste köra varenda gång innan du stoppar i själva spelskivan i sig?

    En fundering till. Om man blir bannad från Live. Blir man HELT bannad då? Du får alltså inte ens komma åt Xbox Store och köpa spel eller annat dylikt? Det är inte bara onlinedelen för spelande som blir spärrad? Är ju lite sugen på att köpa GTA4 tillägget men det vore ju lite surt att bli av med den möjligheten om man skulle bli bannad :P
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  3. #63
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Activate.iso kör du varje gång du vill spela ett spel som du annars INTE kan starta med 1.6, det vill säga spel som inte har korrekt stealth (om crc värdena inte stämmer) eller om video partitionen har fel CRC värde...

    att bli bannad betyder (vad jag förstår det som iaf) att du inte har möjlighet att komma åt live alls, ungefär som att du inte har någon anslutning alls

    det finns sätt att häva den här banningen på har jag hört, men det är inget jag har testat själv då jag undviker ban hellre än att försöka mig på att ta bort den ^^
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #64
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Activate.iso kör du varje gång du vill spela ett spel som du annars INTE kan starta med 1.6, det vill säga spel som inte har korrekt stealth (om crc värdena inte stämmer) eller om video partitionen har fel CRC värde...

    att bli bannad betyder (vad jag förstår det som iaf) att du inte har möjlighet att komma åt live alls, ungefär som att du inte har någon anslutning alls

    det finns sätt att häva den här banningen på har jag hört, men det är inget jag har testat själv då jag undviker ban hellre än att försöka mig på att ta bort den ^^
    Aha det är så det fungerar. Men om man tar hem korrekta releaser som finns listade på t.ex. abgx.net och inte är bannade där så bör det inte vara nåt problem att starta dom övht?

    Men om vi säger att man spelar mkt live och då bränner ett spel som innehåller crc-fel eller liknande. Då är det väl en ganska stor säkerhetsrisk att köra activate skivan och köra spelet? Chansen för ban borde ju öka drastiskt.

    Det med banning är ju lite dumt. Men jaja, så länge man inte har kabeln i och bara spelar offline med backuperna och aldrig går ut online med dom så borde det ju vara ganska lugnt att endast gå ut online för köpa saker.

    Tack för svar!
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  5. #65
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Om du inte är brydd om Live och osv så är kanske 1.51 Det vettigaste altenativet då den versionen inte har nån check för Waves.

    Och därav bör ta ett tag innan den är oduglig och spelen inte går igång.

    Dock finns ju Activation.ISO till 1.6 som startar ett ev Wave 4 spel.

  6. #66
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
    Om du inte är brydd om Live och osv så är kanske 1.51 Det vettigaste altenativet då den versionen inte har nån check för Waves.

    Och därav bör ta ett tag innan den är oduglig och spelen inte går igång.

    Dock finns ju Activation.ISO till 1.6 som startar ett ev Wave 4 spel.
    Ja jag är inne på samma spår. Enda gången jag bryr mig om Live är om jag ska köpa nån expansion till nåt spel eller liknande. Jag har aldrig TP-kabeln i etc när jag spelar backuper så jag antar att man bör vara rätt safe då.

    Så det blir nog 1.51 då så man även kan spela de nya spelen. Just nu kör jag på en gammal 360 med Samsung som har xtreme 5.3 eller vad den hette på den tiden och där funkar ju allt galant :P Men den är live bannad så där kan jag inte köpa hem nå material.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  7. #67
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    17
    Sen en liten instickare utan att bloata ner hela forumet..
    iXtreme 1.60 stödjer alla hittils släppta spel tex DDR som tidigare inte ens ninjade med 1.51 för vidare info se release infon för ixtreme 1.60 (och ja gott folk ni får googla)

  8. #68
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av psytroll Visa Inlägg
    sen en liten instickare utan att bloata ner hela forumet..
    Ixtreme 1.60 stödjer alla hittils släppta spel tex ddr som tidigare inte ens ninjade med 1.51 för vidare info se release infon för ixtreme 1.60 (och ja gott folk ni får googla)
    ddr?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  9. #69
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    dansa dansa rotation (dance dance revolution)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #70
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    ddr?
    Dance Dance Revolution
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  11. #71
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Men åh, doh
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  12. #72
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    205
    Respekt
    22
    Nu kommer troligen en helkorkad fråga, men ställer jag den inte får jag inte veta.

    Man måste väl inte köra den där activation.iso-skivan varför gång man ska spela om man uppgraderar till 1.6 ?
    //yabbah

  13. #73
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av [YAbbA] Visa Inlägg
    Nu kommer troligen en helkorkad fråga, men ställer jag den inte får jag inte veta.

    Man måste väl inte köra den där activation.iso-skivan varför gång man ska spela om man uppgraderar till 1.6 ?
    Nej, bara om du av någon anledning vill starta ett "fulspel" som inte passerar stealthcheckarna. Risken för liveban blir givetvis "något" större... Största anledningen till activation funktionen är för att man skall slippa flasha om boxen varje gång det börjar komma nya spel med nya versioner av videopartition....man kan vänta tills man tröttnat på sin activation-dvd...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #74
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av [YAbbA] Visa Inlägg
    Nu kommer troligen en helkorkad fråga, men ställer jag den inte får jag inte veta.

    Man måste väl inte köra den där activation.iso-skivan varför gång man ska spela om man uppgraderar till 1.6 ?

    Nej den används bara för att starta spel som inte är Wave 3 Säkerhetspatchade korrekt.

    Mao innan man kör fulspel eller nya kopieringsskydd i framtiden.

    Man startar Activate.iso skivan innan, ejectar driven o stoppar i fulspel.
    Stänger du av strömmen får du upprepa proceduren innan du spelar fulspel.

    Är de däremot Wave3 o rätt patchade är det bara plutta i dessa i DVD´n med 1.60 o köra.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 95
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 11:00
  2. iXtreme 1.6 och annat!
    By Deru in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2009-09-21, 09:35
  3. Nya spel fungerar inte med iXtreme 1.5 ( 1.6 på ingång)
    By PalmiNio in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 165
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 19:10
  4. Ixtreme 1.6 på väg ju
    By nico-valimaki in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-15, 21:20
  5. Ombytta Roller :-)
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 10:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •