Samma som igår kväll, snart... >_<
Samma som igår kväll, snart... >_<
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
ofta dom inte har backup ? hahaha imo rätt fail det som hände.
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Jipiii
Yay :d:d
nå update?
Men sluta tjata
Jag lovar att det inte går fortare!
*Tips* När vi får den skriver vi om det under Nyheter på hemsidan.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
ixtreme e nu ute!!
När kan man vänta sig 1.6 för Hitatchi då?
Det lär ta ett par veckor, kanske till och med månader innan den kommer... det e liksom 14 firmwares som ska göras om för det
Google is your friend!
Nerladdning och Changelog finns här sedan ett bra tag ^^
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37018
OBS Lite-On filen är felaktig repack kommer att komma
Last edited by mafiaboy; 2009-05-15 at 21:42.
Nu snackar vi om HITACHI 1.6, det där är samsung, liteon och benq
Google is your friend!
OBS!!!! Liteon filen e corrupt, det kommer en repack på den =)
nån som har testat och fått den att fungera
det ligger en iso fil i varje ixtreme map vad har man iso filen till
Om du läser lite mer i tråden så hittar du vad den är till för, och den fungerar för Samsung och Benq... activate.iso är till för att göra så att du kan spela spel som i vanliga fall inte bootas i iXtreme 1.6 (det vill säga framtida waves etc.) detta för att du ska slippa uppdatera din firmware direkt när det kommer ny wave etc.
Google is your friend!
ok så det är bara att flasha som vanligt då med demhär nya 1.6
hur ligger det till med liteon då behöver man activate.iso till den oxå
Den liteon som finns ute just nu är fel, såvida dom inte släppt re-packen ännu vilket jag inte kan kolla då dom satt invite only på IRC kanalen...
men det är bara att flasha precis som vanligt annars ja, activate.iso behöver du bara till det jag skrev i förra inlägget...
Google is your friend!
ok tack laddade ner liteon-repack från ixbins
har varken 1.51 eller 1.6 på kryss lådan, men funderar på att få min uppgraderad, men vet inte vilken fw jag skall välja, vill det skall vara så enkelt som möjligt att få igång spel, läste något om en boot disc, vad är det och när behövs den isåfall? har lite gamla spel jag vill spela, samt nya med wave 3, har inte uppgraderat till nxe ännu, spelar aldrig online.
Du måste ha den nya Ixtreme 1.51 för att spela wave 3 spel.Men uppgradera till 1.6 lika bra att ha den nyaste
Last edited by allewii; 2009-05-17 at 00:56.
Kanske inte just exakt 14 men det finns olika modeller av Hitatchi-spelaren.
Dessutom så är nyckeln sparad på olika platser i firmwaren vilket gör att det krävs en fw-fil för varje plats så att säga. Så en modell har 3-4 olika filer där man flashar en speciell av dem beroende på vart just din nyckel hittas (detta sköter JF automatiskt).
Var Hitachi läsarna svåra att hacka när de måste vara så många olika filer/FWs.
Sen har jag fått för mig att Hitachi inte är den mest använda läsaren av MS, någon anledning? (Förutom att den låter illa.)
Tror dom inte lägger ¨så mycket tid på att fixa hitachi ganska gammal läsare
Inte hängt med så mycket i slutet ang nya firmwares etc så ett par frågar har dykt upp.
1. Jag har en BenQ som jag köpte begagnad och förflashad med nån tidigare variant av iXtreme. Jag bryr mig inte om Live utan vill bara kunna spela alla spel utan problem. Är det 1.51 som gäller då? Är det så att 1.50 och 1.60 har dom här video checkarna som gör att man ev måste flasha om i framtiden igen när nästa wave kommer? Vill alltså bara ha en firmware som funkar som de gamla xtreme fw som inte bryr sig så mkt om kontroller utan bara startar spelen.
2. Jag har ju inte original fw till min BenQ läsare. Kan man läsa ur den flashade fw:en och plocka ur original fw ur den? Eller kan jag läsa ur denna flashade fw jag har och direkt då skapa en ny fw för 1.51 eller liknande?
Det har säkert blivit besvarat men jag har ögnat igenom en del trådar utan att få ett riktigt svar.
PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB
360 JTAG With 500 GB USB External Drive
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)
Bookmarks