Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: PS3 Region ?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    PS3 Region ?

    Jag Undrar ifall jag köper PS3 spel i sydamerika och spelar de på en europeisk PS3, kommer det att funka? Samma med Blu-Ray filmer?

    Eller kanske jag måste chippa ps3:n ?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det går inte att chippa en PS3, inte heller flasha än så länge (vad jag vet) och vad gäller NTSC-U etc. spel på PS3 är dom regionsfria
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Malmö
    Inlägg
    112
    Respekt
    21
    Det finns regionskoder på BD (Blu Ray) filmer. Så även om det går att köpa spel över hela världen så gäller det inte BD filmer och DVD filmer. PS3 är inte regionsfri när det gäller film (BD och DVD).

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Dom flesta BR-filmer är dock regionsfria. Det finns massa listor på vilka filmer som är det och inte. Bara Googla fram några olika innan du köper filmer.

    DVD är inte bara regionslåst på PS3an. PS3an vägrar köra NTSC på en PAL PS3 och tvärt om, även om filmen tom. är regionsfri.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av ktd Visa Inlägg
    Dom flesta BR-filmer är dock regionsfria. Det finns massa listor på vilka filmer som är det och inte. Bara Googla fram några olika innan du köper filmer.

    DVD är inte bara regionslåst på PS3an. PS3an vägrar köra NTSC på en PAL PS3 och tvärt om, även om filmen tom. är regionsfri.
    Näe min 60Gb maskin spelar Regionsfria NTSC DVD Filmer
    Dock har jag shrinkat dem med DVDShrink o tagit bort allt vad Macro o Regiosnskydd heter.

    Dessutom spelar den även Blu-Ray titlar från USA som är Regionsfria "ABC" som är NTSC ( Har en specialutgåva av Batman Begins ).

    Dock är min 60Gb ps3 en Pal maskin o spelar bara Ps1/Ps2 Pal titlar och Regions 2 PAL DVD.

    Lite som en Amerikansk bara spelar NTSC Ps1-2+DVD titlar.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Min 60GB US PS3 från releasen klarar inte PAL DVD även om den är regionsfri. Jag har tom gått in och gjort om infon i ifo-filerna till NTSC men det funkar inte det heller.
    Nu har jag iof inte testat sen FW 2.1 eller nått sånt så det kanske går nu.
    Men vem tittar på DVD idag? Orkar knappt titta på 720P releaser...

    Jo, BR har funkat oavsett region så länge filmerna är regionsfria.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    en kort liten fråga; Om jag köper ett PS2spel i USA, kan jag då spela det på min europeiska PS3?

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Nej. Även om din PS3 är bakåtkompatibel med Ps2, vilket nästan inga EU PS3 är, så är Ps2-spel regionslåsta till skillnad mot PS3-spel

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    okej, det var synd, då blir det till att chippa ps2an då ;3

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Lånar tråden lite: Kan man spela ett asienimporterat spel (från hongkong) Online (PSN) på en svenskköpt PS3a?
    Jag har googlat endel och får inget bra svar. Vissa titlar ryktas det om att just de är låsta till onlinespel i nätverk från just de regioner dit spelet tillhör.
    Har nämligen en kompis i Hongkong nu och jag är lite sugen på att köpa modern warfare 2 för onlinespel.
    Har snart spelat igenom det på 360 så det skulle kännas rätt ovärt om det inte skulle funka..

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Lånar tråden lite: Kan man spela ett asienimporterat spel (från hongkong) Online (PSN) på en svenskköpt PS3a?
    Jag har googlat endel och får inget bra svar. Vissa titlar ryktas det om att just de är låsta till onlinespel i nätverk från just de regioner dit spelet tillhör.
    Har nämligen en kompis i Hongkong nu och jag är lite sugen på att köpa modern warfare 2 för onlinespel.
    Har snart spelat igenom det på 360 så det skulle kännas rätt ovärt om det inte skulle funka..

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    43
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av a00robst Visa Inlägg
    Lånar tråden lite: Kan man spela ett asienimporterat spel (från hongkong) Online (PSN) på en svenskköpt PS3a?
    Jag har googlat endel och får inget bra svar. Vissa titlar ryktas det om att just de är låsta till onlinespel i nätverk från just de regioner dit spelet tillhör.
    Har nämligen en kompis i Hongkong nu och jag är lite sugen på att köpa modern warfare 2 för onlinespel.
    Har snart spelat igenom det på 360 så det skulle kännas rätt ovärt om det inte skulle funka..
    Double post fail....

    Jag tvivlar stort på att du sökt ordentligt för denna frågan finns typ överallt på nätet. Till ditt svar, JA spelen är inte regionslåsta så det går att spela ett spel från Hong Kong i ett EU ps3. Och när det gäller online så skiljer det sig åt lite här o där. Normalt fall ska alla spel kunna spelas online oberoende av var konsoll/spel kommer ifrån. Spel som jag hittat än så länge som inte går att spela online är resistance.

Liknande diskussioner

  1. Ps3 PRO. FÖRSTA FUNGERANDE CHIPPET TILL PS3
    By Pendragon in forum Playstation 3
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-02, 10:02
  2. Ny HD i PS3
    By kenta2 in forum Playstation 3
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 09:53
  3. PS3: Ingen bild, inget ljud och blinkande kontroller
    By Henkolainen in forum Playstation 3
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 11:30
  4. PS3 som mediacenter
    By Game_Freak_se in forum Playstation 3
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-19, 09:29
  5. Vad göra, 360 lr ps3?
    By PhR34k in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 09:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •