Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: nyaste ixtreme är klar hur rippa nu

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0

nyaste ixtreme är klar hur rippa nu

har just flashat med 1.6 frågan ät hur ska man nu kunna rippa spel med den drivern ska den sitta kvar i xboxen och rippas eller kan man koppla in den i datan hur gör man när data kablarna är inte detsamma som drivern
    exempel jag har en m28 liggande som jag la in 1.6 i kan jag använda enbart den i datan för att rippa sedan spela på andra boxen som vanlingt

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Du måste ha ett Connectivity kit (eller en 360 som inte stänger av sig själv) som ström källa, sedan behöver du ha ett SATA kort och en sata kabel som går utanför datorn (om du inte moddar 360 driven så att den passar in och gör någon egen variant av kablarna som behövs som är förlängd eller något)

sedan behöver du ett rippnings program, ett program som rekomenderas av dom flesta är Schtrom360xtractor...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    ...och det du behövde för att rippa med din ms28 fanns redan med i FÖRSTA releasen av xtreme firmware (xtreme 1.0) - 0X800.BIN eller något liknande heter filen man flashar in i driven man vill rippa med... :-)

Hoppas du inte väntade i 3 år på iXtreme 1.6 bara för den funktionen :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    I denna tråd som inte är gammal alls o ligger på förstasidan i skrivande stund pratar vi o mhur man rippar Orginalspel:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36971

Och här hur man gör Kopior på Kopior:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36981

Fortsätt gärna diskussionen i dessa trådar så slipper man bli konfys...
    Last edited by Pendragon; 2009-05-16 at 11:57.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av superpalten Visa Inlägg

Inte för att vara den men nu tittar folk i de andra trådarna jag klistrade länkar till *lol*
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Inte för att vara den men nu tittar folk i de andra trådarna jag klistrade länkar till *lol*
    Haha

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    kan man rippa bränd skiva eller måste man ha org

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    en bränd skiva kopierar du med en vanlig DVD spelare som har stöd för DL skivor med IMGBurn att rippa gör man med orginal skivor...

följ den här bildserien så kommer det gå skit bra att kopiera dina brända skivor:

http://img141.imageshack.us/img141/3...upimagebs9.png
    Last edited by Swizzy; 2009-05-25 at 23:54.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    provade med en orginal det säger dennna skiva är skyddad imgburn kan inte läsa av skyddade skivor

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av jungleflash Visa Inlägg
    provade med en orginal det säger dennna skiva är skyddad imgburn kan inte läsa av skyddade skivor
    ja, men om du kör den i Imgburn med iXtreme 1.6 firmware på spelaren ska du få ut speldatan och det iaf, sen är det stealthern som du ska lägga in...

för att kunna rippa allt direkt behöver du ha Xbox Backup Creator 2.9 tror jag versionen var, men den finns inte ute för allmänheten ännu då den fortfarande är under testning... så om du tar och väntar lite tills den är färdig testad kommer det gå mycket lättare att rippa spel själv
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    ok då är det nog bäst att vänta tills Xbox Backup Creator 2.9 kommer ut

om jag lånar en bränd skiva från nån kan jag väl med imgburn create image file from disc sedan bränna den åter va

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    / Pendragon

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av jungleflash Visa Inlägg
    ok då är det nog bäst att vänta tills Xbox Backup Creator 2.9 kommer ut

om jag lånar en bränd skiva från nån kan jag väl med imgburn create image file from disc sedan bränna den åter va
    ja det kan du utan några som helst problem brända spel kan du kopiera hur mycket du vill, bara din brännare/spelare har stöd för DL skivor, och mår hyffsat ok mår brännaren/spelaren inte bra så kommer kopieringen inte gå någe vidare...
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Med risk för att låta bitter!
    <ironi>
    SNÄLLA SLUTA SKRIVA MER I DENNA TRPD!
    </ironi>
    / Pendragon

Liknande diskussioner

1. Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!
    By int21 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 03:03
  2. Hur mycket minne för savegame?
    By danlar in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-10-20, 23:32
  3. Hur gör man med G6?
    By Nikolic87 in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 13:12
  4. Hur funkar det med key'n...?
    By milkmachine in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 20:45

Bookmarks