Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 48 av 48

Diskussion: Flasha 1.51->1.6 nödvändigt?

  1. #31
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Så om man bara är diciplinerad och verkligen kollar allt i abgx360 så är man mao lika säker som man är med 1.6, men slarvar man så kan man bli bannad på 1.51 medans 1.6 hade vägrat boota skivan?

  2. #32
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av nissepuck Visa Inlägg
    Så om man bara är diciplinerad och verkligen kollar allt i abgx360 så är man mao lika säker som man är med 1.6, men slarvar man så kan man bli bannad på 1.51 medans 1.6 hade vägrat boota skivan?
    Du kan aldrig vara säker, men chanserna ökar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #33
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Jag ställer frågan igen, är man lika säker med en release man kollat till 100% med abgx360 i 1.51 som i 1.6?

    Eller tillför 1.6 något till säkerheten utöver 1.51 FÖR EN KONTROLLERAD RELEASE?


    Om vi nu bortser från chansen att abgx360 skulle göra något misstag eller sluta fungera.

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av nissepuck Visa Inlägg
    Jag ställer frågan igen, är man lika säker med en release man kollat till 100% med abgx360 i 1.51 som i 1.6?

    Eller tillför 1.6 något till säkerheten utöver 1.51 FÖR EN KONTROLLERAD RELEASE?


    Om vi nu bortser från chansen att abgx360 skulle göra något misstag eller sluta fungera.
    1.6 är säkrare, varför? innehåller mer säkerhetsfunktioner även om alla inte används än, den kan också vara mer osäker eftersom du faktiskt kan boota "osäkra" spel via activate.iso, fördel för nya waves i framtiden, men nackdel eftersom man kan glömma av och boota ett spel när du är connectad mot live.

    förövrigt är de senaste ixtreme säkra att spela med, skulle tom säga att 1.4 är säker i 12x speed. sålänge du kollat dina releaser med abgx360 och de går igenom så är de okej så spela på med. har du 1.4, 1.5 eller 1.6 så är allt lugnt till läget ändras.

    *edit*
    för att besvara din fråga exakt, ja den är lika säker, förutsatt det är samma backup under samma förutsättningar.
    Last edited by int21; 2009-05-22 at 16:07.

  5. #35
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    89
    Respekt
    0
    fick tag på en xbox idag med benq driver som är flashad sen tidigare med ixtreme 1.41 tänkte
    uppdatera den till 1.6 har inte orginala key till den hur ska jag göra för att kunna uppdatera den

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av jungleflash Visa Inlägg
    fick tag på en xbox idag med benq driver som är flashad sen tidigare med ixtreme 1.41 tänkte
    uppdatera den till 1.6 har inte orginala key till den hur ska jag göra för att kunna uppdatera den
    läs ur ixtreme 1.41 som är i läsaren och ta keyn därifrån.

  7. #37
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    89
    Respekt
    0
    efter att jag tar ut keyn ska jag flasha den som vanligt såsom en oflashad benq exempel

  8. #38
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Jag kör 1.51 på min 360. Är det någon mening att uppgradera till 1.6 då jag inte kör live i dagsläget och jag rippar inte spelen.

    Det stod något om det här i tidigare inlägg. dessutom har 1.6 stöd för framtida waves också (med activate.iso)
    Har inte 1.51 stöd för framtida waves eller är det bara 1.6?

    Jag menar om det nu kommer ett wave 4 då kan jag inte lira det med 1.51?

    Mvh
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av jungleflash Visa Inlägg
    efter att jag tar ut keyn ska jag flasha den som vanligt såsom en oflashad benq exempel
    japp. det viktiga är att du får tag på nyckeln innan.

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Jag kör 1.51 på min 360. Är det någon mening att uppgradera till 1.6 då jag inte kör live i dagsläget och jag rippar inte spelen.

    Det stod något om det här i tidigare inlägg. dessutom har 1.6 stöd för framtida waves också (med activate.iso)
    Har inte 1.51 stöd för framtida waves eller är det bara 1.6?

    Jag menar om det nu kommer ett wave 4 då kan jag inte lira det med 1.51?

    Mvh
    1.51 kommer starta framtida waves om det skulle vara så.

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Jag kör 1.51 på min 360. Är det någon mening att uppgradera till 1.6 då jag inte kör live i dagsläget och jag rippar inte spelen.

    Det stod något om det här i tidigare inlägg. dessutom har 1.6 stöd för framtida waves också (med activate.iso)
    Har inte 1.51 stöd för framtida waves eller är det bara 1.6?

    Jag menar om det nu kommer ett wave 4 då kan jag inte lira det med 1.51?

    Mvh
    1.51 bootar framtida spel också enligt teori men finns inga garantier för att det blir så, iXtreme 1.51 bootar inte ALLA wave 3 spelen heller (t.ex Dance Dance Revolution) så det finns risk för att den inte bootar Wave 4 spel när dom väl kommer...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #42
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    1.51 kommer starta framtida waves om det skulle vara så.
    vi kan inte garantera att den kommer göra det, men den borde göra det, enligt teori ska den väl göra det... men den bootar just nu inte alla Wave 3 spelen, så det finns risk för att wave 4 inte fungerar på den
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #43
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    vi kan inte garantera att den kommer göra det, men den borde göra det, enligt teori ska den väl göra det... men den bootar just nu inte alla Wave 3 spelen, så det finns risk för att wave 4 inte fungerar på den
    det ska den göra, eftersom den inte kontrollerar wave partitionen. det står ju även i readme att den har wave x support.. men men. vilka wave 3 bootar den inte?

  14. #44
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    1.51 kommer starta framtida waves om det skulle vara så.
    Men är det bättre med 1.6 om jag nu ska börja med live bl.a?
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  15. #45
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Men är det bättre med 1.6 om jag nu ska börja med live bl.a?
    japp, helt klart. 1.6 har mer åtgärder för att inte starta felaktiga backuper, de har även lagt in stöd för framtida nya ss versioner. även att du kan starta nya waves, även de som är stealthade. det absolut viktigaste är att du kollat dina backuper med abgx360 och fått dem verifierade, är de ok så kan du spela med ixtreme 1.4 12x och uppåt på live utan problem.
    Last edited by int21; 2009-05-24 at 10:44.

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det ska den göra, eftersom den inte kontrollerar wave partitionen. det står ju även i readme att den har wave x support.. men men. vilka wave 3 bootar den inte?
    bland annat DDR (Dance Dance Revolution) jag har ingen lista på exakt vilka spel den inte bootar, men den är iaf en av dom... läste det här på forumet tidigare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #47
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    bland annat DDR (Dance Dance Revolution) jag har ingen lista på exakt vilka spel den inte bootar, men den är iaf en av dom... läste det här på forumet tidigare
    jaså, det var dessa spel du menade. detta är ju spel som är undantag för de har en annan struktur. jag trodde du menade vanliga wave 3 spel som majoriten är.

    men det är klart, måste man spela dance dance revolution, stoked, afro samurai eller använda ping 17 disken.. ja då behöver du ha ixtreme 1.6

    afro samurai kan du faktiskt spela med ixtreme 1.51 och det är ett wave 2 spel, men det hade något som gjorde att abgx360 inte kunde verifiera det och därför så ville väl inte tidigare ixtreme inte heller starta det vad jag minns, men men.

  18. #48
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ok jag visste inte om orsaken, men jag visste att dom inte gick att köra iaf, och det var i sammanhang med en diskussion om waves (om jag inte minns helt fel) och ix 1.51 som jag hörde om problemet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 95
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 11:00
  2. En idiot behöver hjälp med att flasha!
    By manghole in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 39
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 19:02
  3. Går psp 2000 att flasha?
    By saftbarn in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 22:09
  4. Flasha med ICH9R? (Asus P5K)
    By slaktareOlsson in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-18, 09:43
  5. Flasha "hela" firmwaren till en Hitachi 0059?
    By wiibox360 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-15, 11:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •