Så om man bara är diciplinerad och verkligen kollar allt i abgx360 så är man mao lika säker som man är med 1.6, men slarvar man så kan man bli bannad på 1.51 medans 1.6 hade vägrat boota skivan?
Så om man bara är diciplinerad och verkligen kollar allt i abgx360 så är man mao lika säker som man är med 1.6, men slarvar man så kan man bli bannad på 1.51 medans 1.6 hade vägrat boota skivan?
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Jag ställer frågan igen, är man lika säker med en release man kollat till 100% med abgx360 i 1.51 som i 1.6?
Eller tillför 1.6 något till säkerheten utöver 1.51 FÖR EN KONTROLLERAD RELEASE?
Om vi nu bortser från chansen att abgx360 skulle göra något misstag eller sluta fungera.
1.6 är säkrare, varför? innehåller mer säkerhetsfunktioner även om alla inte används än, den kan också vara mer osäker eftersom du faktiskt kan boota "osäkra" spel via activate.iso, fördel för nya waves i framtiden, men nackdel eftersom man kan glömma av och boota ett spel när du är connectad mot live.
förövrigt är de senaste ixtreme säkra att spela med, skulle tom säga att 1.4 är säker i 12x speed. sålänge du kollat dina releaser med abgx360 och de går igenom så är de okej så spela på med. har du 1.4, 1.5 eller 1.6 så är allt lugnt till läget ändras.
*edit*
för att besvara din fråga exakt, ja den är lika säker, förutsatt det är samma backup under samma förutsättningar.
Last edited by int21; 2009-05-22 at 17:07.
fick tag på en xbox idag med benq driver som är flashad sen tidigare med ixtreme 1.41 tänkte
uppdatera den till 1.6 har inte orginala key till den hur ska jag göra för att kunna uppdatera den
efter att jag tar ut keyn ska jag flasha den som vanligt såsom en oflashad benq exempel
Jag kör 1.51 på min 360. Är det någon mening att uppgradera till 1.6 då jag inte kör live i dagsläget och jag rippar inte spelen.
Det stod något om det här i tidigare inlägg. dessutom har 1.6 stöd för framtida waves också (med activate.iso)
Har inte 1.51 stöd för framtida waves eller är det bara 1.6?
Jag menar om det nu kommer ett wave 4 då kan jag inte lira det med 1.51?
Mvh
// Greim
Solus lupus - Ensam varg
-Hellre en natt som varg, än 1000år som får!
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
japp, helt klart. 1.6 har mer åtgärder för att inte starta felaktiga backuper, de har även lagt in stöd för framtida nya ss versioner. även att du kan starta nya waves, även de som är stealthade. det absolut viktigaste är att du kollat dina backuper med abgx360 och fått dem verifierade, är de ok så kan du spela med ixtreme 1.4 12x och uppåt på live utan problem.
Last edited by int21; 2009-05-24 at 11:44.
Google is your friend!
jaså, det var dessa spel du menade. detta är ju spel som är undantag för de har en annan struktur. jag trodde du menade vanliga wave 3 spel som majoriten är.
men det är klart, måste man spela dance dance revolution, stoked, afro samurai eller använda ping 17 disken.. ja då behöver du ha ixtreme 1.6
afro samurai kan du faktiskt spela med ixtreme 1.51 och det är ett wave 2 spel, men det hade något som gjorde att abgx360 inte kunde verifiera det och därför så ville väl inte tidigare ixtreme inte heller starta det vad jag minns, men men.
ok jag visste inte om orsaken, men jag visste att dom inte gick att köra iaf, och det var i sammanhang med en diskussion om waves (om jag inte minns helt fel) och ix 1.51 som jag hörde om problemet
Google is your friend!
Bookmarks