Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 48

Diskussion: Flasha 1.51->1.6 nödvändigt?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Flasha 1.51->1.6 nödvändigt?

    Tjo jag undrar en sak nu...
    Jag har nu sett att Ixtreme 1.6 har kommit ut, är det någon idé att flasha till 1.6 för när 1.6 var under utveckling sa alla typ att det är inte någon skillnad nästan förutom att kunna göra något med spelen (minns inte vad)

    nu kommer min kompis till mig och säger att 1.51 är inte säker för att det är bara gjort för wave3.. är det sant?? är det inte 1.50 fast man bara lagt till stöd för wave3 ??

    sedan en annan fråga: Jag har nu flashat 1.50 och knappt en vecka eller två kom 1.51 ut... så okej då gick ja ti affärn och flasha den gratis, inga problem

    men nu har de gått typ en månad eller två och 1.6 är ute... finns det inget sätt att kunna flasha det själv hemma UTAN några Pro-Connect manikker att läsa ut keys å hålla på? (ja de finns trådar som ger svar på detta) men ja tänker ba koppla in till datan och flasha där direkt?? orkar inte pröjsa ut 300-500kr nu för att få den updaterad...

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Du behöver inte flasha till IX-1.6 om du inte kör live men annars om du gör det så behövs det, Det nya med 1.6 är att man kan rippa spel och SSv2
    Tyvärr du måste ha Connectivity kit och grejerna . Men du har ju tjänat ihop det på några flashade boxar.
    Last edited by allewii; 2009-05-17 at 00:56.

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    jag kör live tyvär.. men dah um.. lol får väl ta köpa kittet flasha kompisars xbox för någon hundring

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    M rekommenderar att du alltid har den nyaste uppdateringen när du kör live,Men om du har en Hitachi läsare har inte IX-1.6 kommit en.. M du tjänar lätt ihop pengarna igen.

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    har benq-samsung något shit.. hade lite-on men den funka inte som den skulle så stället där ja flasha böt den till benq-samsung spoofad me lite-on firmware typ något sånt...

    edit: toshiba-samsung... what ever något sånt tror samsung bara blev knaz när dom prata där så ja ba "jaja byt den, ba så att de börjar funka"

    så nu har ja något me samsung i den och tror de är samsung
    Last edited by nico-valimaki; 2009-05-17 at 01:12.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Benq och Samsung är två helt skilda märken

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    kör ba samsung är de nog... har sånt där mini-hål på släden som åker ut och sladdarna har röd färg så aa..

    så är det ENDAST http://www.psxcare.com/product.php?xProd=942 ja behöverR?? elle något annat?

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    maximus kitet är billigare och fungerar lika bra,Och så behöver du VIA-SATA som finns att köpa på psx och du behöver också ha en comport på datorn eller USB och alla sladdar såklart!

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    allewii> jag är lat o trött nu kan du länka till sladdar o shit ??

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    sata kabel har ja flera av men seriell kabel wtf?

    ~300+395+99=~794kr
    kommer de gå på >.> men hmm så aa... men maximus funkar lika bra som Xecuter Connectivity Kit 3 Lite
    Last edited by nico-valimaki; 2009-05-17 at 02:02.

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    M den finns att köpa på en vanlig data affär! Men ska sova svarar imrn

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    jo tack iallafall för din hjälp ska kolla runt och se, köper jag allt då måste ja ju fan börja flasha mer å mer... fast ska ja flasha folks xboxar, ja kmr inte kunna ge några garantier och då kmr ingen komma å flasha hos mig >.>

  14. #14
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    108
    Respekt
    17
    Har du ICH) eller ICH10 så behöver du inte köpa något VIA SATA kort alls utan kör på dem.

    Du hittar ICH9 på Intels P35 Chipset moderkot och ICH10 på P45 Chipset moderkorten

  15. #15
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    Och jag kör med ett Nforce3 moderkort - går fint

    Flashade Samsung, BenQ och LiteON till 1.6 med senaste JungleFlasher igår.

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    På vilket sätt kan 1.51 blivit osäkert över en natt om man bara spelar "gamla" spel som redan är släppta?

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    iXtreme 1.51 = fulpatch till iXtreme 1.5, kollen av videopartition (wave) togs helt enkelt bort så att de nya spelen skulle starta. iXtreme 1.6 kollar videopartitionen igen och nu finns alltså stöd även för Wave3.

    Kommer det en Wave4 osv kan man starta dessa spel genom att temporärt stänga av kollen igen genom att starta med en "enabler.iso" skiva, men det lär man ju tröttna på och då är det bara att uppgradera sig igen...

    Sedan är det ju det där med security sector version 2, troligen finns det något nytt spel som har sådan för jag kan inte se hur dom skulle kunna fixa stöd för något som inte finns ute att testa...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    jag har "Intel ICH7R" och "Chipset Intel 975X Express"
    Last edited by nico-valimaki; 2009-05-17 at 14:32.

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    16
    Men man är väl säker just nu att köra på live med 1.51???
    Är det bara när det kommer ett nytt spel som har SSv2 som man kan bli bannad?

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Outzider Visa Inlägg
    Men man är väl säker just nu att köra på live med 1.51???
    Är det bara när det kommer ett nytt spel som har SSv2 som man kan bli bannad?
    du är inte lika säker med 1.6 som med 1.51 då 1.51 inte kollar video partitionen alls, om du vill vara så säker du kan vara på live med boxen rekomenderar jag att du uppgraderar till 1.6 och testar spelen i ABGX360 innan du kör dom

    många anser att du är säker med att köra med 1.51 och testar spelen i ABGX360 innan bränning (ev. efter också) men eftersom 1.51 inte kollar video partitionen så anser jag att det inte är lika säkert som 1.6, dessutom har 1.6 stöd för framtida waves också (med activate.iso) du kan även köra gammla spel som inte är iXtreme kompatibla med hjälp av den här skivan
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du är inte lika säker med 1.6 som med 1.51 då 1.51 inte kollar video partitionen alls, om du vill vara så säker du kan vara på live med boxen rekomenderar jag att du uppgraderar till 1.6 och testar spelen i ABGX360 innan du kör dom

    många anser att du är säker med att köra med 1.51 och testar spelen i ABGX360 innan bränning (ev. efter också) men eftersom 1.51 inte kollar video partitionen så anser jag att det inte är lika säkert som 1.6, dessutom har 1.6 stöd för framtida waves också (med activate.iso) du kan även köra gammla spel som inte är iXtreme kompatibla med hjälp av den här skivan
    Nu tror jag någon är trött igen

    1.51 är inte Stealthsäker det stämmer men 1.60 har dom ju fixat det så den är lika säker som 1.4 eller 1.5 och kontrollerar säkerhetssektorerna men givet är ABGX ett bra val att använda innan man kör skivor för att vara "Extra säker"...

    1.4 kontrollerar io mspelet är korrekt stealthpatchat så som 1.5 och 1.6 även på Wave3.

    1.51 gör inte den kontrollen för att få igång Wave3

    Sen har vi dem som kör 1.4 eller 1.5 som inte Wave3 går igång på alls som Patchar spelen till Wave2 som sedan inte kommer kunna köras alls på 1.6 som kräver korrekta dumpar.

    Mao: 1.60 är den i dags läge stabilaste mjukvaran som bygger på 1.4 - 1.5 med stöd för Wave3 och framtida Waves med Activate.iso.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    Har du ICH) eller ICH10 så behöver du inte köpa något VIA SATA kort alls utan kör på dem.

    Du hittar ICH9 på Intels P35 Chipset moderkot och ICH10 på P45 Chipset moderkorten
    Jag har Intel ICH9 på mitt Gigabyte-kort. Och jag satt uppe hela natten igår och försökte få JF att detekta min samsung. Men jag lyckdes inte så jag trodde jag var tvungen att skaffa ett VIA-kort.

    Är det någon som kan ge mig några tipps. Jag installerade PortIO32 och NET Framework 3.5 men dvdn ville inte synas.

    EDIT: Jag verkar ha Intel® G33 Chipset. Det kanske inte är samma sak.

    http://www.gigabyte.com.tw/Products/...ProductID=2600


    /Niklas
    Last edited by nils_flowers; 2009-05-19 at 07:43.

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    16
    Är det någon som vet hur det blir när man rippar en skiva med samsung 162 eller något annat sätt om de kommer vara säker?
    Självklart kommer jag kolla dem i ABGX360 innan.
    Någon som hört om de kommer en ny abgx360 version, eller kommer den när det dycker upp spel med någon ny wave4 eller SSv2 eller va de va?
    Last edited by Outzider; 2009-05-19 at 15:31.

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ny ABGX360 dyker upp när det behövs, annars kan du alltid se nyheterna om ABGX360 här: www.abgx360.net (just nu i alla fall och då info om nya versioner av programmet, inte verifierade spel...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Men om man ändå kollar ALLA spel i abgx360 innan man bränner ut dem, är då 1.6 säkrare än 1.51?

    Den adderar väl ingen säkerhet i sig utan bara hindrar dig att köra spel som skulle fallerat abgx360?

  26. #26
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Jo den är säkrare den kollar ss v2 om det skulle finnas i spelet.

  27. #27
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Och det kollar inte abgx360 att den är korrekt?

  28. #28
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av nissepuck Visa Inlägg
    Och det kollar inte abgx360 att den är korrekt?
    !.6 mjukvaran vägrar starta spel som inte har en korrekt stealthpatch.
    Ja ABGX kontrollerar sånt med.

    Bästa kombon är ABGX + en bra mjukvara i spelaren.
    Man kan aldrig vara säker, det har hänt att spel med korrket SS har körts igång o gått igenom men bannat maskiner ändå. Därför kollar man saker med ABGX en gång innan man bränner ut ison o en gång efteråt när man bränt ut den på en skiva så är man säkrare.

    Jag har upptäckt att få ggr när man kontrollerat o fixat ett spel och kontrollerar spelet en gång till efter man fått ut den på en skiva och då fått fel.... mycket mysko, tidigare har Mulleter checkat dessa spel helt ok men nu klagar ABGX.

    Någon som haft liknande problem eller kör ni spelen helt i blindo efter ni kontrollerat innan ni bränt o sen kastar in skivorna i 360 enheter eller gör fler som jag att man kontrollerar den utbrända skivan i ABGX en gång till?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  29. #29
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Någon som haft liknande problem eller kör ni spelen helt i blindo efter ni kontrollerat innan ni bränt o sen kastar in skivorna i 360 enheter eller gör fler som jag att man kontrollerar den utbrända skivan i ABGX en gång till?
    Jag kollar alltid den brända skivan en gång extra, och hittills har den fått grönt från abgx alla gånger så länge bränningen gick bra. Å andra sidan har jag bara bränt ett tjugotal skivor än.

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av airosto Visa Inlägg
    Jag kollar alltid den brända skivan en gång extra, och hittills har den fått grönt från abgx alla gånger så länge bränningen gick bra. Å andra sidan har jag bara bränt ett tjugotal skivor än.
    jag gör precis likadant, och får samma resultat, jag har bränt över 50 skivor alla har varit gröna för mig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 95
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 11:00
  2. En idiot behöver hjälp med att flasha!
    By manghole in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 39
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 19:02
  3. Går psp 2000 att flasha?
    By saftbarn in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 22:09
  4. Flasha med ICH9R? (Asus P5K)
    By slaktareOlsson in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-18, 09:43
  5. Flasha "hela" firmwaren till en Hitachi 0059?
    By wiibox360 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-15, 11:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •