nää.. skivan är ren o jaghar brännt hur många spel som helst.. men du menar att jag ska bränna spelet utan patch och uppdatera.. men spela med den patchade skiva?
nää.. skivan är ren o jaghar brännt hur många spel som helst.. men du menar att jag ska bränna spelet utan patch och uppdatera.. men spela med den patchade skiva?
det är inte så konstigt faktiskt, spelet i sig kräver att du har den här uppdateringen för att spela det, och det patchen gör är att ta bort uppdateringen från skivan...
visst kan du ladda hem uppdateringen från MS hemsida, men jag tror inte du kan få tag på den absolut senaste på det viset, enklast för dig är att helt enkelt uppdatera din FW, visst... man måste öppna konsollen för att göra det, men det är ändå lättare att göra det än att försöka hitta rätt uppdatering på MS hemsida... dessutom kommer det fler uppdateringar rätt ofta, om du då ful patchar spelen och försöker spela kommer det inte fungera, och eftersom du är bannad från live kan du inte få tag på den direkt när den kommer ut heller, du måste då hela tiden när det kommer ny update vänta tills dom släpper den som download, och sedan hitta den också
så jag föreslår att du antingen lämnar in din konsoll hos någon firma nära dig (t.ex PSXCare) och får den uppgraderad för en billig peng eller flashar om den själv (inte att rekomendera om du inte vet vad du gör för något)
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Du kan ju all del köpa spelet! Då funkar det garanterat....
GroGGen
360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....
köper han spelet så fungerar det ju fortfarande inte att uppdatera via hans backup, det löser inte problemet. däremot kan han spela spelet, men det handlade inte tråden om.
han kan även låna/köpa original för att uppdatera för att sedan lämna tillbaka spelet och spela via sin backup, även det är ingen lösning på problemet i fråga, men en workaround.
Tjenare
Jag uppgraderade till iX 1.6 igår i hopp om att få spela lite UFC 2009. Spelet startar ej upp på min 360. Det kommer bara fram XBOX360 loggan, och så står det still där.
Var hem till min polare och petade i spelet i hans maskin (iX 1.51) där startade det utan problem.
Vad är det som är fel? Hörde något om att man måste patcha wave 3-spelen om man har 1.6, eller något liknande.
Vad göra?
nej, inget patchande behövs, det behövs bara för de som inte orkat uppgradera till wave 3 stöd och sitter på 1.5 firmware.
testa att rensa ditt cacheminne, det är inget fel på din release.
Go to the system blade and then memory.
Press Y on either the HDD or a MU.
Press X, X, Left Bumper, Right Bumper, X, X.
dvs Y, X, X, LB, RB, X, X
http://www.youtube.com/watch?v=ETpXgoGelA0
återkom med resultat.
får du upp spelet i dashboard (bilden på det) går det att starta därifrån? låter jävligt konstigt faktiskt, fungerar andra wave 3 spel?
*edit* ufc fungerar kanon med 1.6 här iaf.
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Kan det vara så att du kör ett Fulpatchat UPF som någon kotte trollat bort Tredje partitionen på för att kunna starta på 1.5 eller lägre ?
Dessa Fulpatchade spel kommer inte startas på 1.6 som det står i informationen för mjukvaran.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Bookmarks