Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 43 av 43

Diskussion: UFC 09 startar ej?

  1. #31
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    nää.. skivan är ren o jaghar brännt hur många spel som helst.. men du menar att jag ska bränna spelet utan patch och uppdatera.. men spela med den patchade skiva?

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av kaTana Visa Inlägg
    nää.. skivan är ren o jaghar brännt hur många spel som helst.. men du menar att jag ska bränna spelet utan patch och uppdatera.. men spela med den patchade skiva?
    jag rekommenderar aldrig patchade skivor, och du kan inte uppdatera spelet eftersom din firmware inte stödjer wave 3, och hade den gjort det finns det ingen anledning att köra en fulpatchad skiva. eftersom du inte kommer åt live sitter du i ett dumt läge faktiskt.

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kaTana Visa Inlägg
    okej.. Jag är redan bannad från live med min box. SÅ orkar inte uppdatera FW. Finns det inget annat sätt att få spelet att funka? Konstigt att det kommer upp något sånt.. om nu patchen ska ta bort uppdateringen.. kan man inte ladda hem det senaste uppdateringen på att annat sätt om bränna ner det?
    det är inte så konstigt faktiskt, spelet i sig kräver att du har den här uppdateringen för att spela det, och det patchen gör är att ta bort uppdateringen från skivan...

    visst kan du ladda hem uppdateringen från MS hemsida, men jag tror inte du kan få tag på den absolut senaste på det viset, enklast för dig är att helt enkelt uppdatera din FW, visst... man måste öppna konsollen för att göra det, men det är ändå lättare att göra det än att försöka hitta rätt uppdatering på MS hemsida... dessutom kommer det fler uppdateringar rätt ofta, om du då ful patchar spelen och försöker spela kommer det inte fungera, och eftersom du är bannad från live kan du inte få tag på den direkt när den kommer ut heller, du måste då hela tiden när det kommer ny update vänta tills dom släpper den som download, och sedan hitta den också

    så jag föreslår att du antingen lämnar in din konsoll hos någon firma nära dig (t.ex PSXCare) och får den uppgraderad för en billig peng eller flashar om den själv (inte att rekomendera om du inte vet vad du gör för något)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #34
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    Du kan ju all del köpa spelet! Då funkar det garanterat....

    GroGGen
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av GroGGmanneN.se Visa Inlägg
    Du kan ju all del köpa spelet! Då funkar det garanterat....

    GroGGen
    köper han spelet så fungerar det ju fortfarande inte att uppdatera via hans backup, det löser inte problemet. däremot kan han spela spelet, men det handlade inte tråden om.

    han kan även låna/köpa original för att uppdatera för att sedan lämna tillbaka spelet och spela via sin backup, även det är ingen lösning på problemet i fråga, men en workaround.

  6. #36
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    16
    Tjenare

    Jag uppgraderade till iX 1.6 igår i hopp om att få spela lite UFC 2009. Spelet startar ej upp på min 360. Det kommer bara fram XBOX360 loggan, och så står det still där.
    Var hem till min polare och petade i spelet i hans maskin (iX 1.51) där startade det utan problem.

    Vad är det som är fel? Hörde något om att man måste patcha wave 3-spelen om man har 1.6, eller något liknande.

    Vad göra?

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av T H C Matrix Visa Inlägg
    Vad är det som är fel? Hörde något om att man måste patcha wave 3-spelen om man har 1.6, eller något liknande.

    Vad göra?
    nej, inget patchande behövs, det behövs bara för de som inte orkat uppgradera till wave 3 stöd och sitter på 1.5 firmware.

    testa att rensa ditt cacheminne, det är inget fel på din release.

    Go to the system blade and then memory.
    Press Y on either the HDD or a MU.
    Press X, X, Left Bumper, Right Bumper, X, X.

    dvs Y, X, X, LB, RB, X, X

    http://www.youtube.com/watch?v=ETpXgoGelA0

    återkom med resultat.

  8. #38
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    nej, inget patchande behövs, det behövs bara för de som inte orkat uppgradera till wave 3 stöd och sitter på 1.5 firmware.

    testa att rensa ditt cacheminne, det är inget fel på din release.

    Go to the system blade and then memory.
    Press Y on either the HDD or a MU.
    Press X, X, Left Bumper, Right Bumper, X, X.

    dvs Y, X, X, LB, RB, X, X

    http://www.youtube.com/watch?v=ETpXgoGelA0

    återkom med resultat.
    Nej, det fungerande inte. Fortfarande bara XBOX360-loggan som kommer fram. Detsamma gäller för GH:Metallica och X-Men Origins.

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av T H C Matrix Visa Inlägg
    Nej, det fungerande inte. Fortfarande bara XBOX360-loggan som kommer fram. Detsamma gäller för GH:Metallica och X-Men Origins.
    provat starta utan hdd isatt?

  10. #40
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    provat starta utan hdd isatt?
    Nej, fungerar inte heller.
    De funkade innan uppdateringen, men inte efter. 1.6s fel?
    Funderar på att modda tillbaka.

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    får du upp spelet i dashboard (bilden på det) går det att starta därifrån? låter jävligt konstigt faktiskt, fungerar andra wave 3 spel?

    *edit* ufc fungerar kanon med 1.6 här iaf.

  12. #42
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av T H C Matrix Visa Inlägg
    Nej, fungerar inte heller.
    De funkade innan uppdateringen, men inte efter. 1.6s fel?
    Funderar på att modda tillbaka.
    är du säker på att du har rätt 1.6? det finns 2st för liteon ute (repack är den du ska ha) den första innehåller INTE den riktiga 1.6 och startar INTE wave 3 spel ) förmodligen där felet ligger
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #43
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Kan det vara så att du kör ett Fulpatchat UPF som någon kotte trollat bort Tredje partitionen på för att kunna starta på 1.5 eller lägre ?
    Dessa Fulpatchade spel kommer inte startas på 1.6 som det står i informationen för mjukvaran.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Xboxet startar inte längre :)
    By pange in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 21:58
  2. Min psp startar ej?
    By fillsing in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2008-10-31, 18:52
  3. CD läsare startar inte.
    By Tobaunta in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 18:58
  4. Wiit startar inte alls.
    By Joukko in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 09:32
  5. Ingen bild men ser ut som spelet startar
    By ap84 in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 23:03

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •