Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Problem eftetr flashning. Ingen kontakt

Registrerade
    May 2009
    Respekt
    0

Problem eftetr flashning. Ingen kontakt

Hej!

Vill föst säga att jag flashade min Xbox hos en affär i Göteborg.

Problemet uppstod 3h efter att jag kommit hem. Xboxen som var en vecka gammal Arcade tappade kontakten med handkontrollen. Det går inte att försöka koppla ihop kontrollen med konsolen. Däremot så startar konsolen ifall jag startar handkontrollen och vice versa.

Då jag har haft problem att komma i kontakt med butiken via telefon och mail (oerhört oseriöst) så valde jag och kontakta MS.

Det jag undrar nu är om det är i samband med flashningen som något gått sönder.

Mvh Sebbe

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det är fullt möjligt att dom har gjort något med din RF module, men förmodligen var det något fel vid tillverkningen av just din box som gör detta, eller så är det något som hänt med handkontrollen, inget jag tror att någon här på forumet kan svara på sådär på rak arm...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    dåliga batterier? testat att synka om kontrollen? (tryck knapp på kontrollen och på boxen).

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    16
    För oss andra som bor i gbg och tänker flasha våra boxar kan du väl outa företaget? Om inte på forum så iaf via PM så blir jag glad

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Om det uppenbara (batteriet) inte är problemet så är det nästan garanterat problemet som swizzy skrev.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Swizzy är vis av erfarenheter
    Synkpaneler kan i "Sällsynta" fall E.S.D mördas

Prova åk tillbaka till firman som förmodligen har ett Garantisigill på din maskin o be dem skruva loss RF modulen ( Synkpanelen med On/off knapp ) o sätta tillbaka den.
    Fungerar det inte trotts de har haft ett Garantisigill be dem byta panel.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    haha, jao det har hänt mig ett par gånger att synkpanelerna dött efter att jag kommit åt den med ett finger eller något dom är extremt hyper känsliga!! du känner det inte äns gör som pendragon säger, om det inte hjälper att dom byter ut den är det något med handkontrollen förmodligen, prova flera olika =)

OBS: om du byter ut den så måste du synka om ALLA handkontrollerna du använt
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    haha, jao det har hänt mig ett par gånger att synkpanelerna dött efter att jag kommit åt den med ett finger eller något dom är extremt hyper känsliga!! du känner det inte äns gör som pendragon säger, om det inte hjälper att dom byter ut den är det något med handkontrollen förmodligen, prova flera olika =)

OBS: om du byter ut den så måste du synka om ALLA handkontrollerna du använt
    Tycker lite synd om Swizzy som framstås som ett svart får då det gäller synkpaneler vi har haft rätt roligt åt det iallafall *ler*
    En av många anledningar till varför vi Alltid testar maskiner innan vi moddar och Efter vi moddat för att sedan smälla på ett Garantisigill så vi vet att vi varit inne sist i maskinen
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    May 2009
    Respekt
    0
    Tack för alla svar.

Jag testade och synka om med 3 st olika handkontroller och en gitarr, det fungerade inte medans det fungerade med min oflashade. Battterierna var inga problem med, helt nya. Då företaget verkar vägra svara i telefon och på mail så sket jag i det och skicka in den till ms, jag hade varken ork eller tid att åka till butiken igen.

Butiken är Micro Store vid vågmästareplatsen på Hisingen.
    Last edited by lixom; 2009-05-25 at 12:44.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av lixom Visa Inlägg
    Tack för alla svar.

Jag testade och synka om med 3 st olika handkontroller och en gitarr, det fungerade inte medans det fungerade med min oflashade. Battterierna var inga problem med, helt nya. Då företaget verkar vägra svara i telefon och på mail så sket jag i det och skicka in den till ms, jag hade varken ork eller tid att åka till butiken igen.

Butiken är Micro Store vid vågmästareplatsen på Hisingen.
    Bara för att visa att jag kan vara varmhjärtad så köp ett Sexpack Coca Cola eller Sex Joltcolor "helst Jolt" och kom förbi butiken så stoppar jag i en fungerande Synkpanel till dig.
    Så slipper du skicka en flashad box till Ms o riskera att vara utan + jag bli mindre törstig o piggare *skratt*

Sen kan du posta din trasiga synkpanel till firman om du ens orkar alternativt låta oss gå loss på den när vi behöver plocka motstånd.
    / Pendragon

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    16
    Om du bor i Göteborg finns det bättre alternativ än **********, dock har jag haft bra erfarenheter med dom men visst kan man göra fel. Gå tillbaka till butiken och be dom fixa den, vad jag märkt så svarar de aldrig i telefon o på mail veckor senare...

Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Respekt
    17
    hah låter iofs lite som oss.. hittade mail som var 2veckor gamla.. men så blir det när det finns förmycket navellpill ..
    lättaste brukar vara om man ska ha tag i nån att fysiskt gå dit.. för det är svårt att bara shitta bort nån face to face

Liknande diskussioner

1. Problem med min flashade PSP
    By mojje13 in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 12:29
  2. Problem efter flashning
    By Arasul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 18:49
  3. problem med wiikey 2
    By Mark_III in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 14:06
  4. PS2 problem: Laser o mekanism på ""stora" och slim
    By Mammas_kille in forum Playstation 2 - Övrigt