Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: [DSi] Byta språk? (Japanska -> Engelska)

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    [DSi] Byta språk? (Japanska -> Engelska)

    Jag har en japansk DSi jag köpte i ~mars som fungerar fint med min Acekard 2i. Men nu när DSin har släppts i västvärlden, borde man inte kunna få in en engelsk firmware/liknande för att få menyerna på engelska? Jag *kan* läsa japanska, så jag sitter inte helt i båten, men engelska hade kanske varit att föredra.

    När jag googlar runt så hittar jag bara folk som svarat på frågan innan enheten släpptes härborta; dvs, "finns det inte i menyerna så antagligen inte, kanske kommer sen när den släpps härborta." Jag testade just uppdatera till senaste firmwaren 1.3J, men ser inget nytt i inställningarna. Skulle vilja smyga in 1.3E istället. :3

    Möjligt?

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Det borde gå bra om du byter ut system filern ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Systemfilerna? Menar du för Acekardloadern? Dess menyer kan jag byta språk på fint; det är DSins egna jag vill ha på engelska.

    Eller finns det något program med vilket kan man browsa/modifiera de riktiga systemfilerna på enheten? Eller t ex någon homebrew app som kan flasha firmware med den firmware man anger, så jag kan peka den på 1.3E?

Liknande diskussioner

  1. Byta språk med WGLP
    By j123456 in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-05, 20:06
  2. Xbox 360 - Japanska spel
    By Olga2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 20:59
  3. Japanska will ändra till Engelska
    By feifam in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 17:28
  4. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06
  5. Ombytta Roller :-)
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 10:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •