Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Frågor ang. onlinereparation utav RROD

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17

Frågor ang. onlinereparation utav RROD

Min box fick rrod igår, så idag tänkte jag ringa in till supporten. Då hörde jag
    en röst som sade att jag skulle begära en reparation via xbox.com/support när jag sedan fyllt i allting så stod detta:

*Vi kommer att skicka en fraktsedel till dig via ett e-post meddelande.
    Detta kommer att skickas till den e-post adress du angivit. När du
    mottagit det, följer du instruktionerna för hur du kommer åt
    fraktsedeln, skriver ut den och återsänder sedan konsolen till
    servicecentret.*

Min fråga är då, skulle inte UPS komma och hämta upp den?

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    22
    Det är ju precis den infon. du får. Du får underlag för en fraktsedel i din e-post. Därtill intruktioner om hur du ska packa samt att du ska ringa UPS pick-up delivery.
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    Ok, tack så mkt. Har aldrig gjort ngt sånt här förut, men nu vet jag! alltid lika skönt att veta att man kan få svar här på psxcare!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Eller så kan man ringa upp Xbox supporten och prata med en av deras tekniker och få en låda utskickad, det du gör då är att packa in xboxen i lådan och sätter på fraktsedeln sedan tar han den med sig direkt, men då får man se till att vara hemma när dom kommer dock... annars bestämmer man en tidsram dom kommer mellan
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    Ok, två nya frågor nu. Fick ett mail med fraktsedel och sånt idag. Kan jag skriva ut den, be dom komma och hämta den och sedan låta do göra resten gratis?

fråga 2:
    När jag kollade hur lång tid jag har kvar på garantin så stod det att den gick ut den 20/12-09, trots att boxen är köpt ungefär samma datum 2007. Hur går det till? Kör de efter tillverkningsdatum?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Ok, två nya frågor nu. Fick ett mail med fraktsedel och sånt idag. Kan jag skriva ut den, be dom komma och hämta den och sedan låta do göra resten gratis?

fråga 2:
    När jag kollade hur lång tid jag har kvar på garantin så stod det att den gick ut den 20/12-09, trots att boxen är köpt ungefär samma datum 2007. Hur går det till? Kör de efter tillverkningsdatum?
    1. du packar den själv, skriver ut packsedeln och klistrar på, sedan ringer du dom så hämtar dom, du behöver inte betala något

2. dom går efter tillverkningsdatum ja, men egentligen så får dom inte göra det enligt svensk lag ^^ (dom brukar dessutom vara rätt snälla på supporten om man ringer in, min morbror fick sin fixad gratis ett helt år efter att garantin hade gått ut för att dom inte kunde läsa rätt år tal )
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    1. Ok, men vad ska jag packa in den i? Min xbox kartong eller random wellpapp kartong?

2. Haha ok då vet jag, då är det bara ringa ifall det krånglar efter 20/12-09 :P

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    1. packa den så gott du kan i en låda med mycket stoppning runt, absolut INTE din orginal kartong, den får du inte tillbaka... ta en random kartong och lägg tidnings papper eller något runt den, men se till att det är luft mellan, så den tål stötar...
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    ok tack, ska se till att skriva ut fraktsedeln på måndag i skolan då! En fråga bara, hur länge gäller erbjudandet ang. flashning för 350 kr mot uppvisande av nyhetsbrev. För jag tänkte komma förbi när den är reparerad.

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    0
    Jävla skit, köpte mitt xbox i februari och fick redan rrod...

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av quuz Visa Inlägg
    Jävla skit, köpte mitt xbox i februari och fick redan rrod...
    nytt eller begagnat? när är den tillverkad? kolla baksidan.

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    0
    Nytt på elgiganten.

MFR date 2008-08-30.

Testade att ta ur alla sladdar och sätta in igen, då funka det, spelat sen mitt förra inlägg :S? Tror ni det finns stor risk för att jag får "permanent" prod?

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av quuz Visa Inlägg
    Nytt på elgiganten.

MFR date 2008-08-30.

Testade att ta ur alla sladdar och sätta in igen, då funka det, spelat sen mitt förra inlägg :S? Tror ni det finns stor risk för att jag får "permanent" prod?
    Du har "permanent" RRoD, antagligen så är det en bugg som gör så att den inte kör diagnostik om man inte har sladden i. När xboxar brukar ge upp så är det sällan en sak som går sönder så jag skulle försöka skicka in till M$ så fort det går
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Du har "permanent" RRoD, antagligen så är det en bugg som gör så att den inte kör diagnostik om man inte har sladden i. När xboxar brukar ge upp så är det sällan en sak som går sönder så jag skulle försöka skicka in till M$ så fort det går
    Men suck, lyckades få tag i en falcon konsol i februari och fick rådet av flera här att behålla den och inte försöka hitta en jesper. Suck.

Att skiten sen är flashad gör ju inte saken bättre, aja får väll hoppas på det bästa.

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Du kan ju återställa den. Men om du har en Lite-on så går det inte bara att se till att det ser snyggt ut
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Du kan ju återställa den. Men om du har en Lite-on så går det inte bara att se till att det ser snyggt ut
    men det gör inte att det han får tillbaka är en falcon...

dock vågar jag påstå att Jasper är minst lika bra som falcon var, med undantaget att man inte kan fixa det själv på samma sätt om den skulle paja då vissa komponenter är superlimmade... men generellt ska dom vara ungefär lika bra moderkort
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    dock vågar jag påstå att Jasper är minst lika bra som falcon var, med undantaget att man inte kan fixa det själv på samma sätt om den skulle paja då vissa komponenter är superlimmade... men generellt ska dom vara ungefär lika bra moderkort
    Jasper ska i teorin vara bättre då den med sin mindre die-size borde vara svalare, om superlimmade komponenter hjälper kan dock disskuteras :P
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Jasper ska i teorin vara bättre då den med sin mindre die-size borde vara svalare, om superlimmade komponenter hjälper kan dock disskuteras :P
    Superlim eller Epoxy i elektronik är ett helvete att reparera, ren miljöförstörelse då man värmer det bildas giftiga ångor förvisso som med Bly men mer skadligt.

Reparation av Limmade kort kommer se ut såhär:
    Ms får en Jasperbox, De lyfter ut moderkortet o byter ut, det gamla skrotas helt istället för lagas.
    Bättre för kunder Sämre för miljön
    Last edited by Pendragon; 2009-05-25 at 11:26.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Den miljötänkande pendragon
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Den miljötänkande pendragon
    Jag hade nog sparat miljoner åt det företaget om jag jobbat för dem, men å andra sidan hade nog folk som moddat haft det lite svårare med
    Eller lättare.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. Frågor ang garantiärende för RROD hos MS!
    By AdrofleXx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-02-14, 04:12
  2. behöver råd om rrod
    By jlu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 01:55
  3. RROD Key problem
    By Mikael71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 09:08
  4. Förebygga RROD?
    By KikkomaN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 16:09
  5. Trubbel med XBOX360 (RROD & Support)