Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Xbox tror att spel är dvdfilmer.

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    0

Xbox tror att spel är dvdfilmer.

Hej,

Min Xbox startar upp mina brända spel som en dvdfilm. Någon som vet vad detta fel kan bero på? Bränner med Imgburn och rätt layerbreak.

/tack för svar

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    vad använder du för skivor? har du kollat dom i ABGX360 innan bränning? vilken firmware version har du?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    0
    Använder verbatim. Har inte kollat i abgx360. Spelar det någon roll att det är .iso filer istället för .bin?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    kolla dom i ABGX360 innan du bränner, om du inte gör det kanske dom visas som filmer istället för spel pga fel i stealthen som gör att dom inte bootar med din firmware (eftersom du inte skriver vilken firmware du har så gissar jag på att du har den senaste, 1.6 som inte bootar spel med rätt stealth, eller ja, någelunda rätt stealth iaf) vad gäller .iso/.bin har det ingen betydelse med skivorna, dom blir likadana iaf, samma med om dom hetter ".000" ".360" ".image" etc. bara det är en cd/Dvd-bild som accepteras av ABGX360 kommer den fungera
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    16
    Så uppförde sig min box också med GH Metallica och då handlar det om att den måste uppgraderas till nyare firmware.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Med tanke på att han/hon skriver om problemet nu, och inte har kollat spelen i ABGX360 tror jag inte att det beror på wave 3, utan snarare felaktig stealth
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Låter som att 360 enheten inte är moddad ( Flashad/Chippad)
    Maskiner med orginalmjukvara på DVD enheten istället för iXtreme 1.6 beter sig så med brända skivor, det gör vanliga DVD spelare med *prova stoppa i ditt brända 360 spel eller en annan orginalskiva i din DVD spelare hemma o se
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Eller felaktig nyckel.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Eller felaktig nyckel.
    Mjo men då går inte Orginalspel igång
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. Xbox 1 spel
    By dviree in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-03-15, 21:54
  2. Föra över spel från pc till xbox 360!
    By Rizzoz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-11-21, 09:35
  3. Vilka xbox 360 spel kommer inte till PS3?
    By HeadHunter87 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 01:03
  4. xbox 1 spel.
    By hatad in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 18:48
  5. Xbox 360 med eller utan spel
    By ieye in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-05-06, 01:34

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner